Maarten, Roel,
Bedankt voor de info over die stangen! Het lijkt mij inderdaad nogal handig als je zo'n systeem hebt om te voorkomen dat je boot en je bemanning veilig zijn in een gevechtshandeling. Nogal moeilijk om tegen 40 knopen over de zee te jakkeren als je brugbemanning doorzeefd is met eigen luchtafweer.
Ik ga deze constructies ook uit metaal doen. Net zoals die rottrapjes naar de brug, en het stuk op het achterste stuk van de brug. Ik ben nog aan het twijfelen over de railings?? Wat doen jullie? De kit versie ziet er eigenlijk wel gedetaileerd en stevig uit?
Ik heb overigens nog inox staafjes liggen van diameter 0,75 en 0,50 (je weet wel, voor servo's) die hier perfect voor kunnen dienen, Dan moet ik geen messing gaan halen. Plooit wel wat moeilijker, maar is te doen. De tussenstukjes doe ik dan gewoon met superglue.
Ik had die stang gemonteerd op het geschut ook al gezien, maar nam aan dat dit iets te maken had met de richtmiddelen op het geschut, en niet zozeer met die beugels. In ieder geval iets waar ik moet aan denken om er zeker op te zetten als ik die flakvierling monteer! Bedankt dus!
Het hele verhaal van die beugels doet mij (totaal of topic) denken aan de film 'La grande vadrouille' van Louis de Funes, waarin een hééle schele Duitse soldaat met een MG een Duitse Fieseler Storch neerhaalt.:rolling:Nog altijd één van mijn favorieten.
Vanavond ben ik vooral in de weer met de dremel. Sleuf maken in bovendek en luchtinlaat voor de motor (zie Roel's foto's), en straks ABS doosje maken voor de fans (=ventilators).
Morgen of overmorgen verwacht ik bezoek van taxipost met mijn bestelling van conrad, dus dan staat alles klaar om in te bouwen. Ik heb overigens één ventilator extra besteld, ze waren immers maar 5,95/stuk. Vanaf 10 euro most ik geen portkosten betalen

. Dus heb ik een reserve, of kan ik het andere exemplaar in tegengestelde richting geschakeld onder de uitlaat zeten voor betere doorstroming. Nog even bekijken, ook in functie van de belasting op mijn accu.
De camo.. wel... ik weet het nog altijd niet. Als ik het zo voor even bekijk, ziet het er best wel goed uit, maar hoe langer ik erop blijf kijken, hoe meer letters en cijfers ik er in zie

... Ik ga gewoon met een blauwgrijze tint nog wat accenten aanbrengen.. missschien wat schaduwen, en met de weathering erover hoop ik dat het wel goedkomt. Zo ben ik dus bekeerd om toch een s-boot met camo te bouwen.
Ook al off topic : ik heb juist met SWMBO vakantie geboekt voor de zomer. Eén week St. Petersburg, Eén week Zaozersk (Mursmansk150), nabij Zapadnaya Litsa, omdat de familie daar is in de zomer als schoonpapa daar werkt ... Voor de kenners.. Ik hoop met goede foto's terug te komen!
Veel bouwplezier iedereen!
Groetjes,
Maarten Cautereels