Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

frame146172uureffectiev.jpg

Het vooral mooi als je de bewerkte delen naast het strakke plastic ziet.
Dan zie je pas hoe je dit echt tot leven hebt gewekt.
Impressive....
Obi Wan has taught you well !!!

Cobra doghouse

Hei den Nick ,

Het DOGHOUSE is prachtig , en inderdaad tot leven gewekt :-)
Als je ziet wat je met een wit stuk plastiek allemaal kunt doen , amai ..

Petje af ,

Grtz

Ronny

Volg dit draadje al enige tijd,vanuit het Duikbootforum.
Mijn complimenten.

Thx voor alle reacties en toffe commentaren mannen.
Dit geeft weer de nodige drive om de volgende karwei gezwind aan te vangen...

RATTICUS zei:
Offtopic: hoeveel figuren heb jij ondertussen eigenlijk ?

Tel bij de bovenstaande ploeg nog 3 man bij en je weet hoe sterk het BlueBird-bouwteam momenteel is.

De Alouettepiloot en 2, nog te introduceren, helden staan er niet op...

Heligroeten,

Nick

Hallo Bluebird,

Ik vroeg me eigenlijk af of er geen risico op kleurverschillen bestaat als je de verschillende delen apart spuit, vooral omdat je nogal veel aandacht aan meerlagig spuiten besteed ?
Ik kan me voorstellen dat het nog even duurt voordat je de romp zelf gaat spuiten en als je bijvoorbeeld hierop meer lagen spuit dan op je vorige delen bestaat er toch een groot risico dat dit donkerder gaat worden !!!
Ziet er overigens gewoon prachtig uit, je heli ! Hier zijn geen woorden voor.

Groetjes,
Ron

Hey Ron,

de grote truuk in de modulatietechniek, die ik toepas, zit er in om juist de donkere tinten eerst aan te brengen en daarna alles uit te bleken met lichtere tinten.
Ik gebruik bijgevolg maar 3 kleurkes hé. Olive drab als basiskleur, een verdonkerde versie hiervan en een verlichte versie. Eens die kleuren zijn aangebracht (van donker naar licht) in heel veel transparante laagjes wordt alles geblend met een mengsel van verdunner waaraan ik enkele druppels basic olive drab aan toe voeg. Die blendeerlagen zijn eigenlijk meer inkt, dan verf. Meestal volstaan een vijf à 10 laagjes. Tijdens het aanbrengen van die finale laagjes komt het er dus op aan om een reeds afgewerkt onderdeel als referentie te gebruiken en tijdig te stoppen.
Héél belangrijk hierbij is de lichtinval. Ik airbrush altijd, maar dan ook altijd met dezelfde (kunstmatige) belichting. Naast de lichtinval moet je er ook op letten dat zeker de laatste 5 laagjes in de vliegrichting worden gespoten. Ook de finale vernislagen spuit ik in vliegrichting.
En... als je met al het bovenstaande rekening houdt wordt het risico op kleurverschillen vrij klein. Of er nu enkele dagen tussen 2 onderdelen zitten of enkele maanden, het doet er niet echt toe. Tussen de canopy en het doghouse zaten ook ettelijke weken en er is geen merkbaar verschil.

Heligroeten,

Nick

Zeg Nick'ske, maar wie of wat is eigenlijk dat manneke in het blauw?
Hij staat achteraan links op de foto.

Droop (die wel wéér iets over het hoofd zal gezien hebben. :rolleyes: )

Ja Luckse, je zal de intro van Ian Falcon (onze huisparachutist) gemist hebben...
- zie permalink 514 in het Alouettebouwverslag -.

Vorige zomer heeft de kerel zich een tiental keren naar beneden gestort om de ene keer bijna voor ons voeten neer te komen, maar meestal vele, vele honderden meters verder...

Heligroeten,

Nick

Back