Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Hei Nick ,

Mooi gedaan , PRACHTIG werk , het wordt idd steeds mooier met al die detaillering ..
4000 Revetten al ... WOW WOW WOW , da zijn al vele boortjes versleten dan ...

PS : ik lig helemaal stil met de COBRA , verhuiswerken en een andere HELI houden de werken even op met mijn COBRA .... maar we gaan door ... maar wanneer ...

Grtz
Ronny

Hey Ronny,

thx voor je reactie. 't Is zoals je het stelt, 't graveren en reveteren vreet boorkes. Vooral het boren in de met carbon versterkte delen is moordend voor de snijkanten.
Ik probeer er een rustig bouwtempo op na te houden, maar als de staart volledig af is, leg ik de werkzaamheden aan de Cobra ook eventjes stil voor één kleiner en één ietwat groter tussendoorproject.

Heligroeten,

Nick

Yep ,

even een ander vraagje , heb jij de houten spanten al in de staart gelijmd , want ik was aan het twijfelen om dit reeds te doen vooraleer de revetten er door gaan , ik dacht dat er misschien geen plaatst of doorgang was voor deze 2 spantjes meen ik die in de staart gelijmd moeten worden ...

Grtz

Ronny

frame204binnenkantstaar.jpg

Hallo Nick en stratus ,

Toeval wil dat ook ik bezig ben met de staart.
Alleen heb ik alles ( houten spanten , staartrotor , 40° gearbox ) al ingebouwd.
Gewoon omdat ik mij afvroeg hoe je de revet staartjes binnenin de staart gaat afdoen.
Daarom alles eerst ingebouwd , dan hoef ik later die staartjes niet af te doen , spaart mij wat "foefel" werk.

Groeten
David

Hey Nick,

Man, ik wist niet dat je terug aan het bouwen was.

In ieder geval, ik zie dat jij en je mannen er terug goed tegenaan gaan.
Al die rivetten! Man, ik doe het je niet na! Respect!

Op naar de volgende (ik zit weer op de eerste rij hoor).

Droop

Laatst bewerkt:
steeltjes

Hey ,

Van gewicht denk ik niet dat het veel gaat schelen , maar hoe snij je die steeltjes anders af.
De eerste 10 a 15 cm binnenin zouden wel lukken maar verder geraak ik niet.
Daarom eerst alles ingewerkt , alles op zijn plaats gelijmd en een zorg minder.

Greetz

Briljant hoe je die bouwstrip maakt....

265 uur gebouwd.... en hoeveel uur besteed aan in positie zetten van je team, foto's schieten en van text voorzien?

Grote klasse!

Bedenk me opeens: eigenlijk zou je al die foto's ergens in één post o.i.d in de juiste volgorde moeten zetten. Zou je volgens mij echt een heel leuke en leesbare strip aan over houden!

Hopelijk blijf je zo door gaan tot aan de maiden!
Groet, Bert

Thx voor je leuke reactie Bert.
Het maken van de bouwstrip is een beetje een nevenhobby op zich geworden... de uren dat ik er mee bezig ben hou ik niet bij, maar het zullen er ondertussen ook zeker en vast een paar honderd zijn. Daarnaast kruipt er ook nog veel tijd in opzoekingswerk en de bevoorrading van de bouwsite... De "Snake" houdt mij bijgevolg wekelijks heel wat uurtjes zoet. Nu, dan steek ik geen ander kattekwaad uit en bovendien is het geen weer om 's avonds enkele vluchtjes te maken.

Met al die prentjes valt er natuurlijk wel wat te doen hé... in een traditionele strip laten drukken, een slideshow op DVD, alle prentjes verwerken in een AVI-tje,... Ma, in zoiets kruipt dan ook weer een pak tijd die ten koste van het bouwen gaat... misschien... ooit...

Heligroeten,

Nick

PS. Net zoals bij de Alouette bouwstrip gaan we ook dit feuilleton proberen volhouden tot aan de maiden en een stuk erna...

Tsja, dan maar gewoon weer eens dit draadje doorspitten naar "het stripverhaal"....

De mijne heb ik gewoon recht toe recht aan gebouwd zonder al teveel schaal poespas, en daar heb ik toch dan al 300 uur minimaal in gestoken...

Maar ondanks dat hij vanwege zijn pleegbroertje de BO 105 momenteel wat minder aan bod komt, vind ik het nog steeds een verukkelijke heli om mee te vliegen.

Vermoedelijk gaat hij binnenkort naar flybarless, maar dan wel "aux naturel". Ben heel benieuwd wat dat gaat opleveren. Eerst maar eens nieuwe rotorbladen want die heb ik laatst door een stommiteit van mijn kant aan het asfalt van de Drachtster Airstrip wat korter geslepen....

Veel bouwplezier en ik blijf volgen!

Groet, Bert

BBHT

Barbie heefd enorm kunnen genieten van het gezelschap van Joe en zijn mannen.
Barbie kijkt al ontzettend uit naar de volgende ontmoeting met Joe en de mannen bij de BBQ op het weekend modelisme in het parc van edingen/enghien.

Grts Barbie

Een microdrone is idd. een prachtig ding om mee te werken...
Ma, de posting was nog niet volledig... het vervolg komt sibiet.

Heligroeten,

Nick

Hey Nick ,

Ik had dit opgemerkt bij de huey ook , maar ik ga die vast monteren .
Ben wel benieuwd naar het resultaat.
Nog servootje bij dan :)

Groeten
David

AH ,

Dan gaat ge het toch doen ...
Ik ben eens benieuwd hoe dat gaat meevallen op een model heli , die verstelbare stabilos ..

Grtz

Ronny

Back