De eerste nagelbank op de goede plaats gelijmd.
Verder met de jufferblokken. Zwart draad er omheen knopen, dan lijm en draad kort afknippen. Had hier nog geen ervaring mee.
Na een avondje knopen en lijmen.....
Een ervaren bouwer kijkt 10 stappen vooruit?! Ja, dat las ik al een paar keer bij andere bouwverslagen. De schaamte slaat toe

hoezo dacht ik ervaren te zijn? Nou ja, laat ik maar zeggen, fouten maken we allemaal.
Wat is het geval: de kanonnetjes had ik zelf toegevoegd en zelfs lag hier een grondige research aan ten grondslag. Maar op de tekening van het schip met de kanonsluiken waren niet de jufferblokken getekend. En ik wil natuurlijk niet met een kanon het want aan puin schieten. Oftewel de kanonnen moeten netjes tussen de verstagingen door kunnen schieten. Maar als ik het op die manier plaats, dan loopt het want te ver naar achteren. Dan de jufferblokken hoger monteren? Nee, dat vind ik ook geen goede optie, want zowel op originele tekeningen als bij de replica (zie foto) hoort het onder de rij kanonnen van het geschutsdek (Germt check weer even) geplaatst te worden.
Waar gaat al dit geëmmer nu over? Check de foto van de replica: het linker kanon schiet mooi tussen de lijnen van het want door. Maar bij mijn modelboot zit het jufferblok hier praktisch voor en eigenlijk moet het nog iets verder naar rechts. En rechts kom ik ook in de problemen, want ik wel de rij met kanonsluiken voortzetten.....
O, o, zelfs 1 stap vooruitkijken is me niet gelukt

Nou, gewoon maar verder, de kanonnen zijn niet te verplaatsen en de mast ook niet, he. Dus het wordt een compromis, en helaas zit dat jufferblok toch een beetje in de weg. Andere truc: de boot heeft 2 zijden, dus mogelijk aan de andere kant beter