Bouw van een stoomtrein op rupsen

Bekijk bijlage 273493
Ik heb wat zitten googlen, en kom tot de
conclusie dat dit plaatje gefotoshopt is.
De "echte" machine is een 3asser porter switcher welke bij de WK&S railway in de usa rijd.
Op het plaatje dat Harm postte is duidelijk het machine nummer 65 op het machinistenhuis geschilderd.
Hier is een foto van de locomotief zoals die nu nog bestaat:
Bekijk bijlage 273487

Heb ook gegoegelt:
Staan aardig wat goede en informatieve foto's op het net van de 65.
Succes met bouwen.
Alles komt goed.
Willum

Twee jaar terug nog gezien op Dordt in stoom.

Schermafbeelding 2018-02-25 om 16.40.26.png

Zeer indrukwekkend.
Daar staat wat.
Dat werkt.
Daar zit enorm veel energie en heel veel doorzettingskracht in.
Fantastisch wat 'n werkstuk. Petje af.

En of het nu zoals hier groot is, of echt klein modelbouw.
Dat doe je niet even.
Ik zie bij groot en kleinmodelbouw echt vakmanschap dat heel mooie en werkende pronkstukken opleverd.
Super.

Willum

Volgens een collega is het een leopart 1 onderstel. Mijn manier om te gaan rijden 2 cilinders komen aan op de krukas die drijft de middelste as aan daar gebeurt het sturen doormiddel van tandwiel 1 heb je een aandrijving. Die kan ik doormiddel van 3 eruit drukken in zijn vrij of ongeremd.en bij 2 daar zet je hem vast of in zijn vrij (het is een binnenwerk van een rupskruiwagen).helaas kan je op deze manier niet op zijn plek schranken maar je kan 1 rups tegelijk schranken zodat je wel kan sturen. Maar doordat ik wel de rupsen op slot kan zetten kan ik de cilinders wel laten werken als ik stil sta
20180226_105005.jpg

He' die boeken deel 1 en 2, heb ik in het rood :kwijl: Heel interessant leesvoer :feli:

Ooit eens gevonden in de jaren '80 bij een hobby zaakje annex boekhandeltje in Rotterdam in de buurt van de Maashaven. Kostte toen 29,50 harde Florijnen per stuk :D

P3051623.JPG

Laatst bewerkt:
Ketel update

Er zijn een paar kleine details aangepast staat volledig in autocad en is klaar om op gestuurd te worden ben er zo blij mee

Weer op mijn gemak door aan het gaan met de rookkast. Een ring van rvs beetje warmgestookt om een perfecte passing te maken. Heb hier voor de boutjes met moer vast te zetten omdat het rvs anders uitzet dan de p265gh pijp zo hoop ik dat de boutjes niet gaan springen
20180308_162046.jpg
20180308_162103.jpg

Ik ben geen deskundige, maar dat nummer hoort bij ketelPLAAT en niet bij ketelPIJP, aldus het "heilige" boek.

Het is de benaming van het staal p265gh is de nieuwe naam van het vroegere ketelstaal benaming dat is het kwaliteit van staallegering dit staat buiten het certificaat nummer

Back