Bouw van DLG Vleugels middels Baggen

Zo eindelijk in de zak, ik moet nog haasten voor de 31ste!

Een kielvlakje extra omdat ik nog een kist moest repareren

01623ce05515cc7fba93c41872ff4cad.jpg

aha, jij durft

Zo heb ik het altijd gedaan toen ik nog geen staartdelen perste in negatiefmallen.
Nooit enig verschil gemerkt behalve dan dat mijn bankrekening lager werd door de aanschaf van een freesmachine.

Net zoals vleugel baggen of persen, ik geloof niet dat er een merkbaar verschil in vliegprestaties is.
Er wordt m.i. veel te veel waarde gehecht aan het persen van vleugels.
De meeste onnauwkeurigheid valt ruim binnen de grenslaag, ook de sinaasappelhuid van de meeste geperste vleugels.
Ik had liever meer talent gehad om beter te vliegen dan een super strakke vleugel :yes::bye:

Zo heb ik het altijd gedaan toen ik nog geen staartdelen perste in negatiefmallen.
Nooit enig verschil gemerkt behalve dan dat mijn bankrekening lager werd door de aanschaf van een freesmachine.

Net zoals vleugel baggen of persen, ik geloof niet dat er een merkbaar verschil in vliegprestaties is.
Er wordt m.i. veel te veel waarde gehecht aan het persen van vleugels.
De meeste onnauwkeurigheid valt ruim binnen de grenslaag, ook de sinaasappelhuid van de meeste geperste vleugels.
Ik had liever meer talent gehad om beter te vliegen dan een super strakke vleugel :yes::bye:
Doelstellingen:
-Lowcost apparatuur

Uit mijn draadje [emoji12]

Ik schat dat het laminaat en de epoxy de helft van het gewicht zijn van een staartdeel uitgaande van 26 grams. Weegt het bij 26 grams rond de 3 gram per staartdeel dan zal het bij 39 grams 4.5 gram zijn. Is dus 2*1.5 gram is 3 gram totaal voor een hele set.

Ai! Dat is meer dan ik verwacht had en zou dus ook het hogere gewicht verklaren....
Hmmm volgende staartjes toch maar weer met lichter carbon

Armsoar.com

Krijg wel een beetje een trek oog van de prijs 200 dolar voor een vel 3 meter bij 60 cm

Misschien als er meerdere zijn een sheet samen kopen? Zo veel heb je ook weer niet nodig.

Ik wil wel een halve meter maar dan heb ik voor jaren zat!

Armsoar.com

Krijg wel een beetje een trek oog van de prijs 200 dolar voor een vel 3 meter bij 60 cm

Misschien als er meerdere zijn een sheet samen kopen? Zo veel heb je ook weer niet nodig.

Ik wil wel een halve meter maar dan heb ik voor jaren zat!

En als ik je het 40% voordeliger kan aanbieden?
http://cn-models.com/?page_id=165
Je hebt wel de gewone en opposite kant nodig.
Maar dan heb je ook wat.
Je kan er rustig ook een dikke Tantalus 8C Competizione mee bekleden.
Wordt hij lichter dan 100 gram. Ik krijg zo'n vleugel niet stuk, Vincent ook niet, Bastiaan misschien.
Voor de vleugel kun je voor de zekerheid ook de 30 grams versie bestellen, heb ik ook gedaan, ik overschat mezelf ook nog steeds.

Oh dat scheelt idd een slok op een borrel €240 voor twee vellen oppositie maar dan is het voor mij nog steeds veel te veel, en ik heb nog voor twee vleugels 36 grams vladimir
Misschien dat ik bij een volgend staart setje kijk/bedel of ik van iemand een stukje kan overnemen!

Ik ben niet goed in de tuin als slaaf, maar als je nog connectoren nodig heb Loet ;-)

Ik zit zelf te wachten tot R-G eindelijk eens de carboweave gaat aanbieden. ze staan al wel op de .CN site als verkooppunt.

Voorlopig dan nog maar een vleugel met D-box +25g glas+disser maken. Wil binnenkort wel graag 2 modellen vliegklaar hebben. Staartdelen zitten al in de molen. wachten of fatsoenlijk weer om de mylars te verven.

DSCN8660.JPG

Back