Bouw van DLG Vleugels middels Baggen

AH, das slim. Als je langzaam opwarmt, blijft je vorm factor ongewijzigd!

En lak, die gaat niet tot 80° denk ik.

386 heeft een langere verwerkingstijd en is dus dunner na het baggen waardoor er met droogrollen meer epoxy uitkomt wat resulteert in een lichter resultaat.

26472f89ef89f48165a3d09c0e2ef261.jpg

3bc97c3accd96b21d4d99d33c648e397.jpg

Eerste resultaten baggen. Details op mijn draadje over split stabilo.

Er blijft dus verf achter op mijn mylars, en de epoxy blijft plakkerig (is al minder).

Is dit het goede spul:
5037a0b0702d68ee001564a4fe283642.jpg

volgens mij is deze bij Carbon winkel bekend onder Epoxy L en Harder L en heeft deze een verwerkings tijd van 40 minuten

Ik zie dat je flessen de zelfde inhoud hebben maar volgens de data sheet is de mengverhouding 100:40 heb je de juiste mengverhouding aan gehouden?

als je ooit andere gaat kopen kan ik je L385 met harder H386 aanbevelen, mooi dun voor het lamineren en een verwerkings tijd van 120 minuten
na 24 uur hard en na 48 uur schuurbaar ( ik gebruik geen hotbox, na 48 uur op kamer temperatuur zijn ze knal hard)

Hoe lang heb je gewacht? Als het nog plakkerig is moet je de mylar absoluut nog lekker vast laten zitten.
Geduld is een schone zaak :)

Weeg je flessen eens, ben je er 100% zeker van dat je 100 delen epoxy hebt en 40 harder ( niet perongeluk anders om)
heb je gemengt op gewicht ( niet op volume)
ik ben toch bang dat er iets mis zit bij de meng verhouding

hoe veel heb je per keer aangemaakt? ( bij 10 om 4 gram heb je een veel grotere kans op on nauwkeurigehid dan bij 40 om 16 gram) ( procentueel gezien)

op zich had het met deze hars ook moeten kunnen hoor! maar dit is idd frustrerend!!!
met die 385 en 386 kan je in een keer voor je hele vleugel aan maken omdat je toch zat tijd hebt, dus je hoeft iet in kleine batches te werken
120 minuten verwerkings tijd is top!

Ik had maar 10g nodig volgens berekeningen. 11+4,4 gram aangemaakt, met precisieweegschaal. Kan de flessen wel wegen, maar dat gaat niet helpen met die hoeveelheden. Ken de startgewicht en niet.

Heb gewoon hars besteld, en een rolmes :), en dan ook maar peelply, zag dat voor die tantaluskwelling gebruikt worden, erg handig.

Die turtlewax moet toch voldoende zijn?

Back