bouw van de politieboten van colorikits!

@ Harder , Die takelblok aan de kraan, heb je die zelf gebouwd, of heb je die ergens aangekocht en zo ja waar, want ik ben reeds lange tijd op zoek naar enkele van deze blokken.

Het blokje zat bij de boot toen ik hem kocht van de eerste eigenaar. Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Ik zal het de verkoper vragen.

Inmiddels antwoord gekregen. Het hijsblok was een geschenk en daardoor blijft de oorsprong gehuld in een mysterie. Helaas.

Laatst bewerkt:
Vandaag ook de P-57 besteld bij allonscale, ze hadden inderdaad nog een partij staat waar het één en ander aan mankeerde, volgende week komt er één richting mij en kan ik ook aan een projectje beginnen. Heb al genoeg ideeen bij jullie opgedaan, dus moet bijna gaan lukken.

gefeliciteerd Gossie,

je zult er de komende tijd een leuk tijdsverdrijf aan hebben,

Btw, de prijs is nog steeds dezelfde ?

Niks veranderd aan de prijs, en ze hadden er nog redelijk wat staan, ik had gevraagd om iedergeval een krasvrije romp, en dat werd 100% geregeld volgens Allonscale:p. Als't goed is heb ik hem woensdag in huis.

Leuk, weer een Ptje erbij...
In welke uitvoering wil je haar gaan bouwen?
Pliesie, Reichswasserstaat, KMarechaussee, Havendienst, Belgisch?
In ieder geval genoeg "tips and tools" hier. Zorg voor genoeg lijm...:banana:

Veel plezier met de bouw!

:morning:zow, even wakker worden..........uuuh 't wordt een politie uitvoering, alleen weet nog niet welk P-XXX er op moet komen te staan.

En volgende week dan maar één liter of wat lijm inslaan aangezien het met slechte adem was gelijmt wat ik al gelezen heb.
Heb ondertussen al veel dingen verzameld zoals micro motor voor de rader, micro-switches voor het schakelen van de verlichting met micro servo's.
Alle foto's zo'n beetje uit dit topic verzameld om met een schuinoog ideeen op te doen, en natuurlijk proberen alles net zo mooi te krijgen, alleen zal dat niet meevalllen met al die doorgewinterde scheepsbouwers.

Laatst bewerkt:
Druk aan't wachten op de post, die zou gisteren al komen, en vandaag ook al.........maar niet dus he:???:

Druk aan't wachten op de post, die zou gisteren al komen, en vandaag ook al.........maar niet dus he:???:

Zeer herkenbaar, ik wacht ook al weer enige tijd op onderdelen van Flevo Modelbouw om mijn project af te ronden. Het zijn slechts 4 dingetjes.......

@Ghossie, als je met een PB je e-mailadres bezorgt zal ik je de bouwhandleiding met bijhorende foto's van Allonscale doorsturen. Ik had het pakket ook geregen zonder handleiding en zij hebben deze digitaal doorgestuurd.

Eerste proefvaart P 57 bij SMG IJmond Heemskerk

Vanochtend de eerste uitgebreide proefvaart met de P 57. Laatste correcties in de balans en techniek. Er moe(s)ten uiteraard nog wat kleine aanpassingen uitgevoerd worden voordat ze van de werf komt. Afgelopen week al een tweede vaarregelaar ingebouwd wat de vaareigenschappen in onze modelhaven enorm ten goede gekomen is. Wat mij betreft voor dit scheepstype een absolute aanrader!

full

full

full

Het weer vanochtend in Heemskerk 09.15 uur: windkracht 0-1 Bf, zonnig en 5.5 graden C.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel mooi, het was vandaag inderdaad lekker weer voor een proefvaart.
Ik ben momenteel nog druk bezig met mijn P57, maar ik heb er helaas er weinig tijd voor. Ik ben nu bezig met de elektra, maar dat is erg uitgebreid. (lichtmodules & geluidsmodules)

@ Harder, je gebruikt nu ook twee regelaars, wat voor zender heb je hiervoor?

Bij het zien van de mooie foto's gaat het wel weer kriebelen om snel tijd te maken om verder te gaan met het model.

Groeten,
Casper

Ze ziet er goed uit, Harder!
Maar is de installatie van 2 regelaars nu écht het geld waard?
Mijn RV162 draait op "deadslow" zo ongeveer om haar as...

Volgende vraag:
heb jij de Coroli-RIB op het achterdek liggen of een (lichtere) dummy waar een zeiltje overheen zit?

Nee niet alles wordt RWS, het omvlaggen van een aantal KLPD-schepen naar RWS heeft te maken met het vernieuwen van de RWS vloot. Ze hadden op korte termijn jongere en modernere schepen nodig, hun vloot was (is het voor het grootste deel nog) erg verouderd. Er waren wel nieuwe schepen besteld maar die zijn niet zomaar in 1 keer opgeleverd, oplevering ca.1-2 per jaar (RWS70 t/m 79 als ik het goed heb). Ze worden bij De Haas in Maassluis gebouwd, volgens mij zijn ze nu bij de 75.

Leuk draadje overigens. Heel veel variatie van hetzelfde model en voorzover ik het kan zien is er geen dubbele bij. Het lijkt er op dat alle beschikbare modellen hier op het forum gebouwd worden :).

Ze zijn al bij 78.. En die wordt uitgevoerd met en dubbele ´stuurhut´. Achterop komt er een hokje bij die zal dienen als communicatie hut bij grote calamiteiten. Soort van On Scene Coordinator.

@Botter

Zo zie je maar weer, je gaat even (een jaar) bij een werkgever weg en je raakt meteen de tel kwijt ;). Vanaf vrijdag ga ik weer bij Pon werken, hoor ik de service aanvragen vanzelf binnenkomen.

@Harder
Is die 2de foto gemaakt foto je net gas gaf of ziet je schroefwater er altijd uit als geklopte slagroom? Ze vaart verder wel erg mooi.

Een voorbeeld voor de anderen denk ik zo.

Groet,
Mathieu

Kenners,

al lekker gevaren met mijn P59 maar nu is 1 motor vastgelopen? Hoe is dat mogelijk? ik heb graupner speed 600 erin liggen...

Erg balen nu.

grtn toine

Toine: is de motor vastgelopen of de schroefas?
Het laatste is niet onwaarschijnlijk als je de originele schroefassen en -kokers er in hebt...
Maar het blijft balen natuurlijk!

Ze ziet er goed uit, Harder!
Maar is de installatie van 2 regelaars nu écht het geld waard?
Mijn RV162 draait op "deadslow" zo ongeveer om haar as...

Volgende vraag:
heb jij de Coroli-RIB op het achterdek liggen of een (lichtere) dummy waar een zeiltje overheen zit?

Ik ben super tevreden over de toepassing van 2 regelaars. Met name in een drukke modelhaven en bij het afmeren een genot, sturen op de milimeter. Ik verwacht er ook veel van bij wat meer wind. Door het vlakke onderwaterschip heeft ze bij langzame vaart de neiging te verlijeren. Ik laat het jullie weten.

De rubberboot is het origineel met eigen fabrikaat dektent. Aan bakboord (tegen de binnenzijde spiegel) heb ik nog ca. 150 gram lood moeten plaatsen om haar goed op de waterlijn te krijgen.

Het vaarbeeld is realistisch naar mijn oordeel, hoewel de trimvlakken van het origineel nog te overwegen zijn. Dat gaat mij momenteel toch net te ver. Daarvoor zou ik ook mijn motoren moeten upgraden van 500 naar 600.

Laatst bewerkt:
Heel mooi, het was vandaag inderdaad lekker weer voor een proefvaart.
Ik ben momenteel nog druk bezig met mijn P57, maar ik heb er helaas er weinig tijd voor. Ik ben nu bezig met de elektra, maar dat is erg uitgebreid. (lichtmodules & geluidsmodules)

@ Harder, je gebruikt nu ook twee regelaars, wat voor zender heb je hiervoor?

Bij het zien van de mooie foto's gaat het wel weer kriebelen om snel tijd te maken om verder te gaan met het model.

Groeten,
Casper

Ik gebruik een F14 met duo stick voor de motoren. Die configuratie gebruikte ik al voor de Hr Ms Naaldwijk 1:50. Ik gebruik voor beide boten dezelfde zender. Groet, Rolf

Back