bouw van de politieboten van colorikits!

@Botter

Zo zie je maar weer, je gaat even (een jaar) bij een werkgever weg en je raakt meteen de tel kwijt ;). Vanaf vrijdag ga ik weer bij Pon werken, hoor ik de service aanvragen vanzelf binnenkomen.

@Harder
Is die 2de foto gemaakt foto je net gas gaf of ziet je schroefwater er altijd uit als geklopte slagroom? Ze vaart verder wel erg mooi.

Een voorbeeld voor de anderen denk ik zo.

Groet,
Mathieu

Dank voor de bemoedigende complimenten. Mijn 11 jarige zoon Stijn was aan het roer en kreeg troep in de schroef. Troep (met gasgeven) geeft soep! Niet veel later liep de bakboordmotor vast. Een grote ronddrijvende rietwortel blokkeerde de schroef. Gelukkig waren wij er net op tijd bij en liepen geen schade op. Naar mijn gevoel meer geluk dan wijsheid! Groet, Rolf

Laatst bewerkt:
Perspex Elmaplast stofkap

Toch een kostbaar grapje maar wel het behoud van de P57, een fraaie perspex stofkap, net geleverd door de firma Elmaplast uit Nieuwe Brug. Zelf de bodemplaat gemaakt uit 2 verlijmde platen MDF zodat de kap er mooi overheen valt. Nu nog even schilderen :D.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Succesvolle tweede proefvaart P57

Vandaag de tweede proefvaart bij SMG IJmond onder prima condities. Het weer in Heemskerk: zonnig, 14,5 graden C, wind Oostelijk 1-2 Bf. Kleine aanpassingen gedaan aan de ontvanger en de ballast. Lood aan binnenzijde (bakboord achterzijde/spiegel) naar totaal 200 gram. De P57 ligt nu afgemeerd perfect op de waterlijn. Het vaargedrag bij rustige en snelle vaart lijkt mij realistisch. Geen soep achter de spiegel. Nu alleen nog de robbe motor inbouwen voor de draaibare radar, een toplicht bij de radar, de diepte markering aanbrengen, een rooster plaatsen op het zwemplateau en de P57 kan opgeleverd worden van de werf! :banana:

Laatst bewerkt:
Eindresultaat

De P57 is gereed voor oplevering. Vanaf april zal ze dienst doen in de vernieuwde haven van SMG IJmond te Heemskerk. Een leuk project, nu weer over tot de orde van de dag.

full

full

full

full

Uiteraard was dit zonder jullie aller inzet op dit forum niet zo tot stand gekomen, mijn dank is groot!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de boot e.d. eens goed aanschouwt en heb besloten hem zelf niet te bouwen omdat het toch niet mijn ding is. Hopelijk vindt hij iemand die hem wel wil bouwen.:(

Lekkerrrrrrrrr

Dat ziet er weer top uit Roel!

Die snelheid red ik met de P57 op geen stukken na..........

Groet, Rolf

De laatste twee foto's voer ik dan ook op 11,1V...:schrik:
Was "een beetje teveel van het goede", zeg maar. Op 7,4V gaat ze hard genoeg. Maar af en toe is het wel leuk om even te raggen met dit ding.
Ze ligt zo verschikkelijk stabiel op het water... Ook met deze wind: stilliggend verlijerd ze gegantisch, maar eenmaal op snelheid gaat ze er kaarsrecht vandoor. En dan is een beetje golfslag wel eens leuk.
En: geen drup water binnen!

hebben jullie nog vragen over 1 van die politieschepen? ik heb mee geholpen aan de bouw namelijk

Hoi Herman.
Mooie film! En ja, in het echt gaat ze ook best snel. Alleen dat schuim, dat krijg ik niet zo mooi op het water... Misschien een fles Dreft er in gooien??

Iemand een idee of er nog kits van dit model zijn?
Mijn oog viel toevallig op dit topic en een bootje van de Federale Scheepsvaart Politie lijk me wel een aardig project...

Ik zag bij (ik moet even de naam zeggen, sorry) Quartel in Zwolle nog een doos liggen, ik heb 'm nog in m'n handen gehad. Maar omdat ik een nogal volle werktafel (twee schepen) en teken tafel (ook twee schepen) heb, heb ik 'm uit zelfbescherming laten liggen. Leuk model. Succes met vinden. Bij mijn weten zijn ze nog gewoon te verkrijgen.

@Mike 1980 als u verder terug gaat in het topic komt u foto's tegen van de SPN 19 zowel in het echt als,van het model dat volledig werd omgebouwd naar Belgische uitvoering

Back