Roel van Essen
Forum veteraan
Hoi Rolf.
Ach, qua gewicht kan ze het prima hebben... Mijn KMar-schip is iets lichter, maar ook dát heeft z'n grenzen. Tijdens een van de eerste proefvaarten legde ik er "voor de gein" een 3S lipo in. Kijken wat ze zou doen op 11,1V.
Nou, hard varen natuurlijk, maar na een manoeuvre "roer bakboord aan boord!" dreef ze op de kop in het water, was ze de Geus op de boeg kwijt en had één opvarende een zeemansgraf gekregen.
Dus zo'n loodaccu heeft ook voordelen.
Overigens:
met 9,6V NC-cellen of met een 2S lipo ligt mijn RV 161 ook rotsvast op het water hoor...
Ach, qua gewicht kan ze het prima hebben... Mijn KMar-schip is iets lichter, maar ook dát heeft z'n grenzen. Tijdens een van de eerste proefvaarten legde ik er "voor de gein" een 3S lipo in. Kijken wat ze zou doen op 11,1V.
Nou, hard varen natuurlijk, maar na een manoeuvre "roer bakboord aan boord!" dreef ze op de kop in het water, was ze de Geus op de boeg kwijt en had één opvarende een zeemansgraf gekregen.

Dus zo'n loodaccu heeft ook voordelen.
Overigens:
met 9,6V NC-cellen of met een 2S lipo ligt mijn RV 161 ook rotsvast op het water hoor...
