bouw van de LCF Zeven Provincien

Hallo allemaal,
Veel gedaan met weinig resultaat. Maar ja dat kan gebeuren. De belangrijkste vorderingen zijn eigenlijk dit.

sturen-met-2-motoren-robbe-futaba-f-14-a

Ook heb ik eindelijk de stroom voorziening van de verlichting in de apar aangepakt. Dit heb ik gemaakt zoals eerder in dit verslag als tip gegeven was, namelijk met sleep contactjes. Dit werkt prima. Hoe het precies zit is best lastig uit te leggen dus jullie hebben een foto te goed.

En ik heb een uitbreiding gekocht met een schakelmodule. Nu kan ik weer twee extra functie's. Ik weet al een functie

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.sail-world.com/photos/std_morse_lamp.jpg

De andere functie weet ik eigenlijk nog niet. Iemand ideeën?

Dat was het weer.
Gr. Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan bijvoorbeeld de SMART-L aan/uitschakelen (draaiing ervan), je kan een torpedo afvuren, je kan het kanon laten vuren met een klein terugslagmechaniek en een ledje in de loop..

Er zijn tal mogelijkheden ;)
 
@dikkie,
Om het kanon werkend te maken moet ik het helemaal verbouwen. Dat vind ik een beetje zonde. Misschien dat ik het bij mijn volgende model doe. De smart-L zet ik gewoon aan met een schakelaar. Afstandbestuurbaar vind ik niet veel toevoegen. Ik denk dat ik er maar een toeter opzet.

Gr.Geert
 
Onkruid vergaat niet

Daar ben ik weer,
Met de volgende foto's hier en daar misten nog details. De foto's spreken voor zich.
full
full
full
full
full


De ribs zijn bijna af. Hier en daar een klein likje verf en dan is het midden dek ook af. Als jullie het er mee eens zijn;) gaan ik naar het dek met de SMART-L en dan schiet het al aardig op.

Gr Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig..

Gaat echt de goeie kant op met jou :D,
Detailwerk duurt altijd langer, gaat erom dat je rustig en met beleid werk,des te mooier is je resultaat...
 
Komt steeds meer tot leven, goed bezig!

Is de "machinekamer" nu ook weer op orde? Je had toch wat waterlekkage via 1 schroefaskoker?
 
Bedankt voor alle reactie's. Tja het is nog al druk binnenkort examen enz.

@Indoorvlieger, het schiet er op het moment gewoon bij in . Ik ben al blij als ik wat kan bouwen. Uitgebreid testen daar is het nog niet van gekomen.

Gr Geert
 
Het is ondertussen een poos geleden. Ik heb wel wat verder gewerkt en vandaag heb ik gevaren. Ik weet denk ik zeker waar het water vandaan kwam. Na 3 kwartier varen stond er genoeg water in de boot om de servo die op de vloer stond uit te schakelen en een zekering te laten springen. Het water komt waarschijnlijk van het afmeerdek vandaan, omdat de spanten onder het helikopter dek ook vochtig waren. Dat kan niet van een lekke schroefas komen. We waren met drie man en hadden alle drie last van storing. Hoe verder de boot van mij vandaan ging hoe minder hard hij ging varen.
Foto's volgen nog een keer.

Gr Geert
 
Je zou bijna een kleine camera in de boot moeten zetten, om te zien wat er gebeurt. Hopelijk krijg je het onder controle. Een paar druppels binnen is niet erg, maar als er servo's gaan sneuvelen...
 
De marine is een paar nieuwe actie's begonnen:
Operatie servo en operatie waaiergat:)

De servo was helaas niet te redden. Het water was brak dus de servo was bijzonder vies(redoxreactie)

Operatie waaiergat is in volle gang. Het probleem was dat de siliconen in het waaiergat aan bakboord niet goed hechte. De verf was gescheurd en liet heel snel los. Het waaiergat aan stuurboord was op zich wel goed maar ook daar ben ik aan de gang gegaan. Eerst alle verf verwijderd en siliconen en daarna heb ik er bison lijm in gesmeerd twee componenten voor alles geschikt super sterk en zeewater bestendig(we gokken er maar op) daarna heb ik alle kieren overvloedig dicht gesmeerd. Het goedje droogt doorzichtig op en is overschilderbaar. Het ziet er niet netjes uit maar het is heel lastig werken door twee nauwe gaatjes en je ziet er bijna niets van van af de kant.

Positieve punten: hij kan heel scheef hangen net als op de filmpjes van de marine. De schroefas kan niet lek wezen want ik heb voortdurend gecontroleerd en het duurde heel lang voordat het water de schroefassen bereikt had. De torpedo gaten zijn goed genoeg dicht.

Er zijn geen foto's want mijn mobiel is kapot.

Gr geert
 
@kuperus,
Dat wist ik maar ik had het toch geprobeerd. Eigenwijs heet dat.

Mijn vader en moeder kwamen nog even langs de werf. Met de apple in zijn hand loopt hij door het land:p(niet lezen pa)
full
full
full

En de maker die nog snel wat deatails toevoegd die nog geverfd moeten worden.

Gr Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Geert, dat noemen ze hier anders hoor ;)

then again, professioneel spuiter hier in de buurt had ook een oude lap gepakt om wat af te vegen... (was dus lap waarmee ik rubberranden van auto met siliconenspray in had gespoten...)
 
Back
Top