Bedankt voor de leuke reactie's.
@Paul,
Het is best eenvoudig. Ik gebruik hier voor windows movie maker. De software is eigenlijk te simpel om echt iets moois er van te kunnen maken.
1. Verzamelen van film materiaal.
De stukjes film van de marine heb ik van youtube gedownload.
2. Selecteren en bewerken van het film materiaal.
Vervolgens heb ik al het film materiaal wat ik niet in mijn filmpje wilde er uit geknipt en toen stukjes film van mijn boot er tussen geplakt en de tekst toegevoegd.
3.Het bewerken van het originele film geluid.
Omdat er op bepaalde stukjes film geluid stond dat ik er niet in wilde hebben moest ik eerst de film scheiden van het geluid, je slaat eerst de film op met geluid daarna sla je je film op zonder geluid. De film met geluid gebruik je om de film te scheiden van het geluid d.m.v. any audio converter. Je hebt nu een los audio fragment van je complete film.
Je opent als nieuw project de opgeslagen film zonder geluid. Het losse audiofragmentt plak je in windows movie maker onder je film. Vervolgens kun je alle stukken geluid die je niet in je film(achtergrond geluiden of muziek die bij de filmjes van de marine hoorden) wilt er uit gooien. Ook kun je het geluid nu laten infaden en uitfaden.
4. Het plaatsen van eigen muziek.
Je hebt nu de film met gedeeltelijk geluid en een gedeelte stilte. Dit wil je natuurlijk opvullen met muziek dus je slaat je project op als film(Het geluid wat je eerder bewerkt had, het losse audio fragment, kun je nu niet meer bewerken) en je opent je opgeslagen film in movie maker als nieuw project. Nu kan de muziek er onder geplaatst worden.
Foutjes
Aan het eind van het filmpje, waar de marine mensen zitten te eten, kun je een stukje zien waar het originele geluid en het geluid en mijn eigen muziek elkaar overlappen. Je hoort de motoren van de echte ZP bulderen, het geluid wat ik wilde, maar net op het eind hoor je nog net een soort trompet, het geluid wat ik niet wilde maar niet weg kreeg.
Zo zijn er meer stukjes b.v. waar de marine man zo'n licht ding afschiet, het geluid wat daarbij hoorde wilde ik graag maar tegelijkertijd hoor je williams blèren. Dit kon ik niet camoufleren met andere muziek dus heb ik er maar stukje williams ingeplakt en gezorgd dat het precies gelijk valt met het originele geluid van het filmje.
Klinkt best ingewikkeld(vooral als je het programma niet kent) maar als je eenmaal gewent bent aan de software snap je mijn verhaal hier boven beter. Als je mijn hulp nodig hebt zeg je het maar.
Groeten,
Geert