bouw van de LCF Zeven Provincien

Als ik het goed heb dan heb je toch assen van raboesch ??
Deze zijn gelagerd en waterdicht,dus kan haast niet via je as binnen komen,

Wat wel zou kunnen is dat het binnen komt via je asgat in je romp, zou kunnen dat je deze niet 100% goed verlijmt heb,
 
@Vincent,
Als je bij post 152 kijkt zie je dat het schroefas gat veel verder weg is. Ook staat de motor wat hoger als de rest. Dus dan moet het water omhoog en zo'n grote afstand afleggen(voor zo'n kleine hoeveelheid). Dat lijkt me sterk maar water gaat waar het niet gaan kan.

Gr Geert
 
@Vincent,
Als je bij post 152 kijkt zie je dat het schroefas gat veel verder weg is. Ook staat de motor wat hoger als de rest. Dus dan moet het water omhoog en zo'n grote afstand afleggen(voor zo'n kleine hoeveelheid). Dat lijkt me sterk maar water gaat waar het niet gaan kan.

Gr Geert

Daar kan je nog raar van kijken als je achteruit vaart, komt best veel kracht bij kijken, maar liggen je assen dan in een lichte hoek schuin naar beneden ??

Heb dit geintje ook al eens eerder gehad, maar bij mij lagen de assen gewoon bijna waterpas in de romp,.
 
@Vincent,mijn assen liggen onder een hoek.

@2012, volgens mij zit je in de verkeerde hoek. Van treinen heb ik helemaal geen verstand. Om het draadje schoon te houden verwijder ik je vraag.

Gr Geert
 
Die hoek is geen garantie, het water wordt opgestuwd. Tenzij je schroefassen ruim boven de waterlijn uitkomen, en je nooit achteruit vaart. Hopelijk zal het testen in dat zwembadje meer info opleveren
 
Hallo allemaal,
Ontzettend stil hier. Ondertussen nog wel wat gedaan maar ik heb het veel druk gehad met andere dingen. Van het zwembadje is ook nog niets gekomen helaas. Nu de foto's.

full
full
full
full
full


Ondertussen is het hekwerk ook gesoldeerd. Het moet alleen nog geverfd worden.

De motortjes zijn wel een aanrader. Ondanks dat het lang duurde voordat ze er waren(ze zijn open gemaakt door de douane) vallen ze niet tegen. Op 3,6 V draaien ze een heel mooi toerental. Zonder lawaai te maken en ze kosten je kop niet.

Dit was het weer, volgende keer meer.

Gr Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Geert,

Tip, zeker geen kritiek, maar zou je het getoonde op een neutrale achtergrond kunnen zetten. Komt het wat beter uit en is het wat beter zichtbaar.

Groeten Sjaak
 
Bedankt mannen,

@Sjaak ik begrijp wat je bedoelt. Mijn verf krantje lag er nog onder.
full


Is het zo beter? Alleen is de kwaliteit nu weer niet forum waardig:( Ik ga naar de modelbeurs in Goes. Aangezien je daar nog al wat kraampjes met prullaria hebt was ik me zelf aan het afvragen wat voor details ik er nog bij kon kopen. Zelf dacht ik aan een paar mooie aanleg trossen. Heeft iemand van jullie nog ideeën zodat de boot er meer uit ziet alsof hij in gebruik is?
Gr Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
update

Hallo allemaal,
Weer wat gedaan.
full

full
full
full
full

De laatste foto is de lange golf antenne.
Hij heeft vandaag ook in het water gelegen. Kijk en huiver want het was koud.
full
full

Ik was erg bang dat hij teveel zou gaan wegen. Bij de punt steek hij 0,5 tot 1 cm boven waterlijn en aan de achterkant 0,3. Ik schat dat ik ongeveer nog 500 gram kan toevoegen. Zou ik dat redden als alles er op en er aan zit??

En dat was het weer.

Gr Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ondertekend!

en je kan altijd nog dat blauwe schuim uit de romp wat meer weghalen.
aangezien je toch over heb gepolyesterd!

en ziet er netjes uit hoor!
 
Bedankt mannen.
@Vincent,
Dat ze vrouwelijk is, is waar ja. In de gauwigheid schrijf ik dat nog wel eens verkeerd.
@Koen,
Ik denk dat het schuim verwijderen niet heel veel helpt omdat dat nauwelijks iets weegt.

Groeten Geert
 
ja dat ben ik met je eens maar misschien zou je daar door wel het gewicht lager in de boot kunnen leggen waardoor je schip wat stabieler word.
had ik ook met mijn opduwer;)
 
ziet er goed uit geert!! word een mooi model!

heb zelf inmiddels een klein beginnentje gemaakt aan de voorloper (L-fregat)

gr
Koos
 
Bedankt Koos,
De voorloper is inderdaad ook een zeer mooi schip!! Mijn Keuze viel toch echt op de LCF omdat ik zelf op het schip ben geweest toen ik 12 jaar was.

Succes met de bouw, hopelijk toch wel een verslag?

Gr. Geert
 
Hoi Geert, nu reageer ik even op jouw modelbouwverslag :)
Zoals gezegd, een mooi schip om als model te maken en een mooi gemaakt model. Wat een werk zeg, ik doe het je niet na. Ik keek een 10-tal pagina's door maar 't is nogal wat dat verslag van je..ik vroeg mij af...koop je ergens een schaaltekening van zo'n schip,
of dokter je dat ook nog allemaal zelf uit a.d.h.v. foto's bij voorbeeld. Dat lijkt mij dan een behoorlijke voorstudie. Enfin, ik kijk af en toe eens hoe het met haar gaat :) Is het echte schip ook in NL gebouwd en door wie?
Groeten,

Bram
 
@Paul,
Bedankt paul.

@Sjaak,
Nee spijtig. Ik woon in zeeland en dan is den Helder een heel eind.


@Bram,
Leuk dat je even een kijkje neemt. Het is inderdaad een hele klus. Ondertussen weet ik wel hoe ik dingen moet maken. bijvoorbeeld een deurtje met hangen eraan, daar deed ik in het begin erg lang over. Nu is het zo gepiept. De tekeningen heb ik gekregen van Freek, je kunt ze kopen bij het NIHM. Gelukkig moest ik dat niet zelf uit vogelen, de tekeningen zijn af en toe verwarrend genoeg. Het is een echt nederlands schip. Het is gebouwd bij de schelde in Vlissingen, onder het toeziend oog van Bestevaer:) Eigenlijk geen mooiere plek om een boot te dopen, dan de stad waar onze grote zeeheld geboren is.

Groeten, Geert
 
Back
Top