JolieFvL, Johannes, Fixit en Maarten weer bedankt voor de complimenten.
We gaan verder met de ballastkoppeling.
Nu ik weet hoe ik de ballastplaat ga koppelen weet ik ook hoe ik de ballastkoppel plaat aan de superstructure ga koppelen en kunnen de laatste
onderplaten in de supertructure gesoldeerd worden.
De hele superstructure in de klemmen voor de laatste solderingen.
De ballastplaat komt in de kabels te hangen maar wordt ook geborgd tijdens bedrijf, je wilt tenslotte niet dat de ballast nog enige nabeweging heeft tijdens het zwenken.
Dit is de borging van koppelplaat die van bovenaf is te bedienen, dit is ook zo uitgevoerd bij 1:1 kraan maar dan met een pen uitvoering.
Nog een plaatje van de borging van de koppelplaat.
Deze uitvoerig van de koppelplaat heeft een nadeel, ik kan de hijswinch niet meer laten zakken zoals bij de 1:1 kraan, dus blijft de
winch boven de superstructure uit steken en in schaal is dat dus meer dan 4m. Maar ik heb niet zoveel last van viaducten dus het probleem
is niet zo groot, en de winch kan er altijd nog uitgenomen worden.
Hierbij nog een paar plaatjes van de onderwagen, ik heb van de week alle veercilinders gedemonteerd en zwaardere veren gemonteerd de slag
van de cilinders was bijna op het eind van zijn bereik. Ik heb nu veren die 4kg kunnen hebben dus er kan nog wat gewicht bij.
Hier zijn alle veercilinders gedemonteerd, en dan is het wel handig dat je de hele onderwagen kan stempelen.
Wordt vervolgd
Groet Leo
We gaan verder met de ballastkoppeling.
Nu ik weet hoe ik de ballastplaat ga koppelen weet ik ook hoe ik de ballastkoppel plaat aan de superstructure ga koppelen en kunnen de laatste
onderplaten in de supertructure gesoldeerd worden.
De hele superstructure in de klemmen voor de laatste solderingen.
De ballastplaat komt in de kabels te hangen maar wordt ook geborgd tijdens bedrijf, je wilt tenslotte niet dat de ballast nog enige nabeweging heeft tijdens het zwenken.
Dit is de borging van koppelplaat die van bovenaf is te bedienen, dit is ook zo uitgevoerd bij 1:1 kraan maar dan met een pen uitvoering.
Nog een plaatje van de borging van de koppelplaat.
Deze uitvoerig van de koppelplaat heeft een nadeel, ik kan de hijswinch niet meer laten zakken zoals bij de 1:1 kraan, dus blijft de
winch boven de superstructure uit steken en in schaal is dat dus meer dan 4m. Maar ik heb niet zoveel last van viaducten dus het probleem
is niet zo groot, en de winch kan er altijd nog uitgenomen worden.
Hierbij nog een paar plaatjes van de onderwagen, ik heb van de week alle veercilinders gedemonteerd en zwaardere veren gemonteerd de slag
van de cilinders was bijna op het eind van zijn bereik. Ik heb nu veren die 4kg kunnen hebben dus er kan nog wat gewicht bij.
Hier zijn alle veercilinders gedemonteerd, en dan is het wel handig dat je de hele onderwagen kan stempelen.
Wordt vervolgd
Groet Leo
Laatst bewerkt: