Jan dank je voor de complimenten, ja dat er uitdagingen in het project zitten dat is zeker waar, maar gelukkig tijdens de bouw groeien ook je vaardigheden en gaat het vinden van oplossingen je steeds beter af.
Johannes en
Jan en alle
volgers van het project een veilige en fijne jaarwisseling en voor het nieuwe jaar vooral veel gezondheid en veel plezier in de modelbouw.
We gaan verder met de mastcilinders met het plaatsen van de eindcontacten op cilinders.
De schakelaar plaat wordt op de cilinder geplaatst op de linker stelschroef die de bodemplaat van de cilinder gelijk borgt en rechts een extra bevestigingspunt
De gleuf is het laagste schakelpunt van de plunjer.
De schakelaars gemonteerd met links de schakelaar voor het laagste punt en de rechtse schakelaar voor het hoogste punt van de plunjer.
De meenemer die de schakelaars bedienen is verstelbaar op de bediening stang ( retour olieleiding )
Zo soldeer ik kleine pennetjes op een stangetje van 3mm, eerst solderen en daarna op maat maken.
De schakelaars van bedrading voorzien. Ik zou eerst de eindcontacten naar achteren halen bij de motor maar als er slip optreedt in de snaren heb je alsnog kans dat je schade maakt
De olieleiding voor de retour beweging van de plunjer is gelijk de bedieningsstang voor de eindcontacten.
Het gewicht van de stempelbalken staat bij de 1:1 vermeld op de armen, dus dat hoort hier ook op. Alleen een kleine modificatie, op advies van de machinist zijn ze op de buitenkant gezet van de armen, dan zijn ze beter te zien zonder klimpartij.
Bij de 1:1 zitten ze aan de binnenkant en achter de kettingkast en de bordessen bak.
De achterbalken zijn iets korter dus ook lichter.
Mooi opzichtige plaats voor de gewicht aanduiding.
Wordt volgend jaar vervolgd
Groet Leo.