Paul, ik weet niet of ik Roden ga redden. Ik doe mijn best. Ik zeg al vanaf het begin: "
hij is klaar als hij klaar is", oftewel: ik zie het wel. Ik haast me nergens voor en heb geen harde deadline. Maar langzaam beginnen de kriebels wel te komen natuurlijk. Nu er steeds meer dingen af komen ga je je wel steeds harder afvragen hoe hij er straks in de lucht uit gaat zien. Ik vrees dat het een ernstig gaaf gezicht wordt

.
Leuk om te lezen dat je geniet van mijn verslag.
Vanmiddag lekker bezig kunnen zijn. De voorlijst van de eerste vleugelhelft is in vorm geschuurd. Voorop heb ik nog een reepje balsa moeten plakken, de houten lijst was inderdaad te dun. De vorm van de neus lijkt er aardig goed in te zitten.
De andere vleugelhelft krijgt een 12 mm dik stuk hout voor de neus (ipv de geplande 10), dat zou genoeg moeten zijn.
Tijdens het schuren van de voorlijst dacht ik steeds halverwege de spanwijdte "
nu zal ik er toch wel zo'n beetje zijn". Dan kijk je achter je en komt er nog een meter. Dan merk je dat je met een grote vleugel bezig bent.
Het laatste stukje achterlijst beplanking bij de wortel is aangebracht. Klusje van niets, maar toch is het erg lang blijven liggen. Dat heb je soms met kleine klusjes, dat blijf je dan maar uitstellen/vergeten.
De onderste achterlijstbeplanking stak nog wat uit, dat is netjes afgesneden. Ik heb nu een hele strakke rechte achterlijst.
Het rolroer is uit de vleugel gezaagd.
Na wat schuurwerk krijg je dit
De vleugel begint met een strakke neus en achterlijst steeds meer zijn uiteindelijke vorm te krijgen. Het is beregaaf om dit heel langzaam onder je handen te zien ontstaan. Ik heb vandaag weer de nodige keren "KICKEN!" geuit, dan sta ik echt te stuiteren van opwinding in mijn bouwhok. Heerlijk.
Vanavond kijken hoe ver ik kom met schuren van de neus van de andere vleugelhelft, het hout zit er al op.