Fotor
Forum veteraan
Ik ben toch wel gecharmeerd van deze vleugelbevestiging. Ik heb het nog nooit eerder gezien, en het lijkt me prima werken. Ik hou het voorlopig zo. Mogelijk worden het wel kunststof pennen ipv metaal (als ik die kan vinden).
Het perspex is op de voorste kap gelijmd. Goed klemmen tijdens het lijmen:
Tijdens het losknippen van de overstekende resten kwam de lijmlaag hier en daar weer los, het is niet de allerstevigste verbinding. Later zal ik de kap hier en daar nog wat nalijmen.
Het resultaat zo ver (verdere afwerking is nog nodig bij de randen)
De bouw van de vleugels is inmiddels onderweg en verloopt voorspoedig.
De achterlijst bestaat uit 0,4mm triplex, dat tijdens de bouw wordt ondersteund door 15 mm balsa. Vanaf het rolroer (begint op ca 1m vanaf de wortel) zal de 15 mm ondersteuning verdikken naar 20 mm aan de tip.
De uitlijning van de ribben is prachtig. Mooi hoor, dat cnc spul.
In onderstaande rib zit een stuk dat er later uitgebroken wordt, daar komt de kast met de remkleppen. Deze kast met kleppen wordt apart van de vleugel opgebouwd en later in zijn geheel tussen de ribben geplaatst.
Het perspex is op de voorste kap gelijmd. Goed klemmen tijdens het lijmen:
Tijdens het losknippen van de overstekende resten kwam de lijmlaag hier en daar weer los, het is niet de allerstevigste verbinding. Later zal ik de kap hier en daar nog wat nalijmen.
Het resultaat zo ver (verdere afwerking is nog nodig bij de randen)
De bouw van de vleugels is inmiddels onderweg en verloopt voorspoedig.
De achterlijst bestaat uit 0,4mm triplex, dat tijdens de bouw wordt ondersteund door 15 mm balsa. Vanaf het rolroer (begint op ca 1m vanaf de wortel) zal de 15 mm ondersteuning verdikken naar 20 mm aan de tip.
De uitlijning van de ribben is prachtig. Mooi hoor, dat cnc spul.
In onderstaande rib zit een stuk dat er later uitgebroken wordt, daar komt de kast met de remkleppen. Deze kast met kleppen wordt apart van de vleugel opgebouwd en later in zijn geheel tussen de ribben geplaatst.
Laatst bewerkt door een moderator: