Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar staat tegenover dat een eventuele onbalans altijd héél dicht bij het draaipunt zou zitten en dus geen echt grote krachten op zou leveren... en niet heel moeilijk te balanceren is. Maar, als hij ook zonder spinner moet kunnen vliegen is dat zowiezo niet handig...Ik zou niet snel lood in een spinner gieten vanwege het levensgrote risico op onbalans.
Ik vind Raymonds oplossing handiger: motor blijft erin, als er gesleept kan worden alleen de prop er af. Lipo kan blijven liggen; dan is het gewicht meteen goed... lipo & motor doen hetzelfde als een blok lood. En een sleepkoppeling had Raymond al gepland.Wat ik weleens heb gedaan is de motor afneembaar maken, een passende neuskap maken en het gewicht van de motor aan de neus met een blok lood compenseren zodat je altijd nog kunt gaan (laten)slepen.Een sleepkoppeling hoeft niet helemaal voor in de neus te zitten.
Ik blijf je volgen!
Joost, er is een soort tussenoplossing gekozen voor de motor. De motor blijft in het vliegtuig, maar de propeller kan heel makkelijk verwijderd worden. Als de propeller eraf is zie je alleen nog een stukje motoras uit de neus steken, dat vind ik absoluut acceptabel. Er komt een sleephaak in de Ka-7 (sterker nog, die zit er al in). Ik kan dus kiezen tussen 'mooi' vliegen (zonder propeller) aan de sleep of aan de helling en 'lelijk' vliegen (met propeller) op mijn thuisveld met de motor.Beste Fotor, ik zou zo,n oude kist er ook wat oud uit laten zien en dus bekleden met oratex of solarlex antiek of mat wit.
...
Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik het doodzonde vindt om zo'n kist van een motor te voorzien. Wat ik weleens heb gedaan is de motor afneembaar maken, een passende neuskap maken en het gewicht van de motor aan de neus met een blok lood compenseren zodat je altijd nog kunt gaan (laten)slepen.Een sleepkoppeling hoeft niet helemaal voor in de neus te zitten.
is dat je nieuwe projekt han :rolling: