Boeing stearman Ziroli

Gertje,

Ziet er goed uit, de spleet tussen de stabilizer en het hoogteroer is mooi klein, cq. niet aanwezig :-)

Ik had je eer-eergisteren een pm geschreven, misschien dat je die gemist hebt?

Danny
 
Gert,

Een tweetal vraagjes:
- kan je de penscharnieren uit elkaar schroeven? (zoals deze)
- waarom heb je de pennen laten doorschieten? Is het niet steviger om de pen volledig in het balsa vast te hebben?

Verder kan ik alleen met bewondering toekijken!

Succes,
Luc
 
@belgarath;normaal heb je berichtje terug gehad!

Nee,de penscharnieren zijn niet om uit elkaar te halen.Het kan wel maar is niet de bedoeling.De pennen zitten meer als vast genoeg hoor.Die komen er niet zomaar uit.
Je ziet de scharnierlijn nauwelijks omdat er met hol en bol is gewerkt.

Groeten,Gert
 
Messing nippeltje

IMG_0069.jpg


IMG_0070.jpg


Nippeltje gemonteerd

DSCN3477.jpg


Blokje waar tuimelaars is komen op maat gefreesd

DSCN3469.jpg


DSCN3470.jpg


Ronde groef gefreesd

DSCN3471.jpg


DSCN3473.jpg


Middelste spatie

DSCN3474.jpg
 
Verder gefreesd,gaten geboord

DSCN3485.jpg


DSCN3486.jpg


Hulpstuk gemaakt om om te draaien

DSCN3487.jpg


DSCN3488.jpg


En gedraaid

DSCN3489.jpg


DSCN3490.jpg


DSCN3491.jpg


Bronzen klembus,buitenkant gedraaid

DSCN3492.jpg


Gat geboord en uitgedraaid

DSCN3493.jpg


Afgestoken

DSCN3495.jpg


Groefje frezen,zodat busje kan klemmen

DSCN3496.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vlakken en afdraaien van cilinderkop

DSCN3498.jpg


Inwendig gedraaid en afgestoken

DSCN3499.jpg


DSCN3500.jpg


Groef gefreesd voor blokje van tuimelaars

DSCN3502.jpg


Gaten diameter 4 voor bevestiging op cilinderhuis

DSCN3503.jpg


Gaten uitgefreesd zodat er M4 met cilinderische kop in kan

DSCN3504.jpg


Stand tot nu

DSCN3507.jpg


En even blokje erop gezet,past perfect

DSCN3508.jpg


DSCN3509.jpg
 
Back
Top