Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dankjewel, Peter.Het leukknopje is weer niet afdoende peter
Hoi Boris. Ik ben het met je eens, wit toont forser dan blank hout. En dat geldt ook voor de spanten/frames van de wanden. Alleen had ik die in het begin al wit gemaakt. Heb nog wel overwogen om het nieuw te maken en blank te laten, maar dat was mij iets te veel werk.Mooi opgelost en gemaakt,
Maar persoonlijk zou ik het kopse hout wat je kan zien aan de opengewerkte kant niet schilderen en juist naturel laten, nu lijken in mijn ogen de opengewerkte kanten een beetje plomp, denk juist door dat randje naturel kleur dat het veel gedetailleerder en fijner overkomt, want je wilt toch een doorsnede laten zien ?!
Bekijk bijlage 504956
maar dat is zo als ik het zou doen
voor de rest wordt het zeker een mooi model!!
Hoi Marc. Dankjewel voor je reactie en de link. Mooi om te horen dat zij nog steeds staat te pronken, dankzij het pushen van jouw Admiraal. Nog een slagje kleiner in 1/100. Wat waren de afmetingen van de kleinste blokjes? Bij mij worden de kleinste al 2,5mm.ik vind het er weer prachtig uitzien, moet vaak denken aan het kitje dat ik in vervlogen tijden van dit scheepje heb in elkaar geknutseld.
staat nog steeds op de schoorsteenmantel in onze caravan, maar kan absoluut niet tippen aan jou werk hier.
.modelbouwforum.nl/threads/bleunose-ii-1-100.
Wederom dank, Tim
Dankjewel, Velasque. Zo kan ik 2 hobby's mooi combineren.Je hebt de foto's van je model ook erg mooi geschoten en in combinatie met jouw oog voor detail wat betreft het werk lijkt het net een echt schip.
Kun je toch trots op wezen!![]()
Dankjewel Klaas. Ik zit een beetje in 2-strijd. Op de masten wordt al het beslag gezwart. Net zoals ik bij de ankers, lieren en de boegspriet heb gedaan. Maar het beslag op de deurtjes en luiken geeft het koper een beetje luxe uitstraling. Ik neig naar het wit maken van de korvijnagels. Ik heb niet echt een duidelijke foto hoe ze op de originele waren. Op de BN-II lijken ze grijs.Ziet er deftig uit Peter! Schuifluik en steekschotjes. Ga je die handgrepen en korvijnnagels nog zwarten of groenen? Of de bemanning leren koperpoetsen. Wel een verschil met het verkommerde echte schip. Gr. Klaas.
Dankjewel voor deze motiverende post, Stephan. Het lukt nog steeds om de ideeën ts realiseren, maar de grens wat mogelijk is komt in zicht.Gezien de details kan je het formaat van het schip op de foto nauwelijks inschatten. Ze lijkt groot. Maar wetende dat zij erg klein is maakt dit juist een heel groot compliment.
Dankjewel, Peter. Uiteindelijk wel. De behuizing en het schuifluik heb ik elk denk ik 3x opnieuw op moeten bouwen. Ze bezweken, onder de druk van de vingers. Zat het net niet recht ……. pats ……. Weer in stukken.Dat is wel een mooie toegang tot het vooronder geworden Peter![]()