Het ontwerp is door een lid van het SoS gemaakt. Die doet dat 3D-CAD voor zijn beroep en had ook de YQ-BN gebouwd.Ik vind dit überhaupt knap dat je zoiets voor elkaar krijgt op een computer. Mij lukt zoiets niet helaas. Maar erg leuk!
Gr. Peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het ontwerp is door een lid van het SoS gemaakt. Die doet dat 3D-CAD voor zijn beroep en had ook de YQ-BN gebouwd.Ik vind dit überhaupt knap dat je zoiets voor elkaar krijgt op een computer. Mij lukt zoiets niet helaas. Maar erg leuk!
Wij denken dat het een International IHC M 1.5 hp is:Leuk, die liggende Deutz Peter. Of is het een Amerikaans equivalent? Gr. Klaas.
Dankjewel, Ronald. Met de planken zijn nu meters te maken. Maar we houden het netjes.Peter, je gaat als een speer... Om dat vol te houden met deze bouwkwaliteit vind ik echt een prestatie...![]()
Dankjewel, Klaas. Bij deze bouw hou ik de uren niet bij. Enne: Geduld ........ is een schone zaak!.Knap hoor Peter! Enig idee hoeveel uren er al in "gestoken" zijn? Naar mijn gevoel heb jij geen geduld in het kwadraat, maar zeker tot de derde macht, als het niet meer is. Al een idee hoe je dit tentoon gaat stellen? blijft ze deelbaar op de waterlijn? Gr. Klaas.
Tis weer een geweldige vooruitgang zo Peter, hartstikke mooi om deze BN zo te zien groeien, complimenten man.....![]()
Dankjewel, Koos & Peter.Dit zag er allemaal al prachtig uit, maar nu ga je echt zien hoe mooi de lijnen van dit schip zijn Peter. Fabelachtig mooi hoor![]()
Als dit de input voor het ontwerp van het stuurmechanisme was:
Bekijk bijlage 475564
Dan is dit het resultaat uit de printer:
Bekijk bijlage 475565
Bekijk bijlage 475566
Als dit de input was voor het ontwerp van de anker-winch motor:
Bekijk bijlage 475569
Dan is dit het resultaat uit de printer:
Bekijk bijlage 475567
Bekijk bijlage 475568
Nog wat kleine puntjes bijwerken, dan kan het naar de spuiter. En daarna nog wat extra details aanbrengen.
Een mooi stukje samenwerking!
Gr. Peter
Wij verbaasden ons er ook over de details die zichtbaar bleven na de 1e prints van het stuurwiel. Daar heeft de Amerikaanse collega bouwer met deze ontwerpen rekening gehouden. En volgens onze printer-collega-bouwer zou het printen mogelijk nog kunnen verbeteren. Qua printlaag dikte. Maar dan duurt het printen ook weer heel wat uurtjes langer. Wij zijn hier tevreden over.Dat toont veel vaardigheid met 3d-tekenen. Mooi dat zelfs het schroefdraad zo duidelijk zichtbaar is…
Ik was net begonnen met het handboortje. Het 1e boortje brak al na een stuk of tien. Nu met de Dremel vlieg ik er over- en doorheen.Succes met de gaatjes boren Peter![]()