Als ik het model weer met een hele romp wil tonen, lopen de spanten niet meer mooi over. Omdat de zaagsnede een laagje heeft weggehaald:
Daarom ter dikte van de zaagsnede een witte strip aan de stuurboord zijde aangebracht. En dan heb ik gelijk een mooie rechts waterlijn streep over de hele lengte:
Bakboord komt later, want daar moet eerst de beplanking nog op. En moet die waterlijn strip daar mooi op aansluiten.
Het model wil ik voornamelijk tonen met de beide delen van elkaar. Zodat je ook het binnenwerk kunt zien. Want daar was het mij om te doen.
Uit 2.0 mm messing staaf 4 steunen van 50 mm met daaraan 2.5 mm lange pennen gedraaid.
Uit 2.5 mm messing buis 8 busjes van 2.5 mm hoogte gedraaid:
Na het nodige uitmeten aan weerszijde in 2 spanten een gat van 2.5 mm doorsnede en 2.5 mm diep geboord. Jawel, heel goed uitmeten dat de gaten niet door de spanten gingen. Passen, meten, passen, meten …….:
En dan komt het geheel er zo uit te zien:
Iets meer schuin van boven met meer zicht op het binnen werk:
Met later de binnenwanden van de voor- en achter cabine en 2 ‘fish holds’.
En van boven, met straks zicht door de dek balken:
Gr. Peter
Daarom ter dikte van de zaagsnede een witte strip aan de stuurboord zijde aangebracht. En dan heb ik gelijk een mooie rechts waterlijn streep over de hele lengte:
Bakboord komt later, want daar moet eerst de beplanking nog op. En moet die waterlijn strip daar mooi op aansluiten.
Het model wil ik voornamelijk tonen met de beide delen van elkaar. Zodat je ook het binnenwerk kunt zien. Want daar was het mij om te doen.
Uit 2.0 mm messing staaf 4 steunen van 50 mm met daaraan 2.5 mm lange pennen gedraaid.
Uit 2.5 mm messing buis 8 busjes van 2.5 mm hoogte gedraaid:
Na het nodige uitmeten aan weerszijde in 2 spanten een gat van 2.5 mm doorsnede en 2.5 mm diep geboord. Jawel, heel goed uitmeten dat de gaten niet door de spanten gingen. Passen, meten, passen, meten …….:
En dan komt het geheel er zo uit te zien:
Iets meer schuin van boven met meer zicht op het binnen werk:
Met later de binnenwanden van de voor- en achter cabine en 2 ‘fish holds’.
En van boven, met straks zicht door de dek balken:
Gr. Peter
Laatst bewerkt: