Blade Nano CP X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door ntotheo, 6 sep 2012.

1. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Als je de Nano koopt (of wil kopen),
    vraag toch eens de dealer, die zou het zeker weten,
    ik heb helaas ook geen tijd te googelen om voor jou
    uittezoeken welke lipos, ben hier op een drukke PC
    in Sizilien en de mensen achter mij staan al te wachten.
    suc6 Dylan sys150

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi hoi.
    Geen enkel probleem hoor.
    En ben ook niet te lui om zelf te Googlen ofzo,
    Maar had het via een aantal reacties van jullie al gevonden.
    Het zijn de Turnigy Nano 1S 160Mah Lipo packjes.
    Staan momenteel in Backorder bij HobbyCity maar kan vast niet lang meer duren eer ze weer in stock zijn.
    Neefje van me wil graag een Micro heli.
    Ik adviseerde hem de Blade mcp-X
    Maar omdat de Blade Nano CP er straks aankomt zou dat ook vast een goeie kunnen zijn.
    Wat de vliegtijd betreft op die 1S 160Mah packjes dat zal vast geen 3 minuten zijn hoor.
    Toestel weegt slechts 29gram.
    Dus weet haast zeker dat er straks minimaal 4 tot 5a6 minuten mee gevlogen kan worden.
    Vraag me wel af hoe zoiets vliegt met iets wind buiten.(windkracht 2 tot 3)
    Want de Blade mcp-X met ±80 gram kon daar verdomd goed tegen.
    Hoe 29 gram dat houdt vraag ik me toch echt af.
    Vr Gr E

3. startrex

startrex

Lid geworden:
    4 aug 2007
    De mCPX weegt 45 gram en daar vloog ik met 250mAh lipo's maar 4 - 4:30 mee.

De nano is maar 16 gram lichter (een derde minder grofweg), geen idee of de gewichtsvermindering van 1/3 zich 1:1 vertaalt in dezelfde vliegtijd als de lipo ook 1/3 minder capaciteit zou hebben... Dan zou het gunstig uitpakken. Echter mij valt op dat de internet filmpjes niet langer zijn dan 3 minuut nogiets. In 1 filmpje ploft hij na 3:20 ofzoiets met een compleet lege lipo in het gras.

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Oke.
    Helemaal duidelijk.
    Als je het zo bekijkt dan zou die Blade Nano Cp dus straks een dikke 3 minuten kunnen vliegen op een stock Lipo packje.
    Ik ben erg benieuwd hoe dat zich gaat vertalen straks.
    Want 3 minuten vliegen lijkt mij persoonlijk ook wel erg kort.
    Ik knor tegenwoordig minimaal 4 minuten rond met de Blade 130-X voordat ik het toestel aan de grond zet.Er zit dan 9 van de 10 keer nog een 17% aan restcapaciteit energie in het packje.( meet dat met mijn Hyperion Lipo checker)
    Met 450Mah packjes pers ik er zelfs dik 5 minuten uit en dan vlieg ik toch echt niet als een ouwe kerel rond.
    Veel op het gas en constant behoorlijk de limieten qua snelheid opzoeken is het dan.
    We gaan het straks meemaken wat die Blade Nano CP aan vliegtijd doet.
    Vr Gr E

5. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Ik wil er ook 1.
    Weer geen brushless, bah.
    Geldklopperij.
    Hopelijks komt Align snel met zijn micro heli, duurt mij allemaal veelste lang nu.

6. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Zelfde motor als de mcpx, 2/3e t gewicht, de mcpx had al genoeg power en in dit ding zal brushless niet echt nodig zijn .

Maar ach, je hebt altijd haters.... Die er nog nooit mee gevlogen hebben.

7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Align...............ha ha ha ha ha.
    Die gasten zijn blijven steken bij de Trex100 Micro FP.
    Zo'n soort heli loopt zelfs nog ver achter bij een Blade mcp-X en die krijgt zelfs op zeer korte termijn een zusje erbij in de vorm van de Blade Nano CP.(tussentijds nog effe de Blade 130-X de revue gepasseert)
    Die boys van Align mogen zich flink achter de oren krabben want zelfs Walkera doet het vele malen beter op Micro gebied.
    Die gasten van Align zullen vast zo snel mogelijk Micro heli's van Walkera en Horizon Hobby gaan kopieren want met die Trex100 komt er weinig geld in het laatje.Ha ha ha
    Gr E

8. SandorV

SandorV

Lid geworden:
    20 nov 2011
    Ik denk dat align zich geen bal interesseerd in micro heli's, waren zouden ze ook :p

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Denk het ook.
    Ze maken bij Align wat dat betreft in het grote segment echt geen slechte heli's.
    Heb ooit een Trex 500/550 en 600 gehad.Vlogen super die heli's.
    Maar op Micro gebied blijven ze in tegenstelling tot Walkera en HH zwaar achter.
    Denk dat ze het ook wel goed vinden zo want anders hadden ze er vast al lang werk van gemaakt.
    Gr E

10. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Laat deze Nano toch nog even voorbij gaan, maar heb woensdag wel de mCPX V2 gekocht, deze heeft inmiddels bewezen dat je er veel plezier aan kan beleven:p;)

Jan

11. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Align heeft met groot success een 700 n gebouwt, en die vliegt jaren later nog super, naast de 450 is eer veel later een 250 uit gekomen, even just voor fun, wat dan nog kleiner is, zo als 100er, dat zijn geen taken voor Align,
    tijd en aandacht komen toch in de klas 600 en 700 en misschien nog de 800 voor filmpjes te maken (profesioneel).

Als je voor in de winter of bij regen een kleine heli voor de woonkamer wild,
    wacht toch niet op Align, koop een mCPX (of een Nano) en klar.

12. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Hey, ik ben nogsteeds geen miljonair,
    brushed motors blijven niet op 1 lijn presteren, die slijten,
    betekend : af en toe een nieuwe motor kopen + staart motor.

Ik wil best wel 150 in een micro heli steken, maar niet nog eens 150 aan motortjes,
    zonder neer te storten moet dat ding goed blijven.

En wat die Align betreft, ze beloven dit al jaren, dan moeten ze ook mij niet lekker maken met een ( professionele ? ) micro heli.
    Brushless motortjes + CF blaadjes + goedkope clone parts...?

Ik heb wel gedult met kopen, alleen heb ik steeds meer de neiging om het aan te klikken.
    Ik wil gewoon geen rommel in huis.

13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Neefje van me heeft de knoop doorgehakt en een Blade Nano CP in Pre-Order besteld.( de bofkont want krijgt de Spektrum DX6i zender er van zijn Pa bij.Hij hoeft alleen de heli zelf te bekostigen)
    Kan er niet op wachten en afgelopen middag ook maar een Blade Nano CP besteld.
    Ondanks de persoonlijke mening die ik had en nog steeds heb omtrend dit toestel wil ik het wel eens dolgraag uitproberen.
    Mijn voorhene Blade mcp-X heeft het toenertijd dik 500 vluchtjes stock volgehouden.
    Alleen rond de 200 vluchtjes moest ik de motoren vervangen maar dat hoorde erbij.
    Denk dat deze Blade Nano CP minstens net zoveel vliegpret gaat geven als de Blade mcp-X dat deed.
    Maar met als voordeel dat het nog kleiner en nog lichter weegt waardoor binnen vliegen (met name op het werk in de grote hal) mij nog beter zal afgaan.( vind de Blade 130 net iets te groot voor in de hal om lekker rond te knallen)
    Ook ben ik erg benieuwd wat deze 29gram zal doen met vliegen buitenshuis op het veldje en dan met iets wind erbij.
    De Blade mcp-X heeft zich daarin al dik bewezen en vraag me af wat die 29gram gaat doen.
    Vanochtend een mailtje gekregen van HobbyCity dat de 1S 160Mah 25-40C packjes weer op stock waren.
    Gelijk maar 10 stuks van besteld en zijn inmiddels onderweg.Kan dan straks heerlijk doorvliegen met de Blade Nano.
    Mijn relaas volgt nog.
    En ja..........ook (helaas) flink verslaafd aan Micro heli's.(mag het de vriendin nog gaan vertellen van de aankoop.Ha ha ha ha)
    Want wat vliegt dit kleine spul toch verdomde goed.
    Vr Gr E

14. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Gefeliciteerd Erwin!:)

Hahaha Jij kan het niet laten he!
    Geniet ervan kerel!:thumbsup:

15. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Wim!!
    Nee man, helemaal verslaafd aan dat Micro spul.
    Kon het niet laten en dat komt vooral omdat ik weet hoe best wel goed mijn Blade mcp-X vloog verleden jaar.
    Echt dikke pret met dat toestelletje gehad ondanks de kleine irri dingetjes zoals trillen en met tijd en wijlen de motortjes vervangen.
    Ik hoop echt dat ze bij HH deze Blade Nano CP nog net iets beter in elkaar hebben gestoken dan de Blade mcp-X al was.

De Blade 130 bevalt me ook erg goed, maar het formaat is ondanks dat het de naam Micro heeft toch een behoorlijk fors apparaat om binnen mee te vliegen.
    Ik kan inmiddels toch behoorlijk knuppelen mag ik zeggen met heli's maar om de Blade 130 binnen in de woonkamer lekker rondjes te laten vliegen.........nou nee.
    Ook in de grote hal op het werk komen de muren al snel dichtbij.(reeds geprobeerd)
    Daarom lonkt die Blade Nano CP zo erg.
    En.......m'n neefje gaf de doorslag.
    Als die gast nou voor een andere heli had gekozen had ik hoogstwaarschijnlijk deze Blade Nano CP NIET in Pre-Order besteld vandaag.
    Zien kopen doet kopen zegt men.Nou dat ging voor mij wel op.Ha ha ha ha ha.

We gaan het meemaken straks.
    Ben zeer benieuwd hoe deze Blade Nano CP zal gaan vliegen.
    En natuurlijk hanteer ik mijn alom bekende sportieve vliegstijl met die Blade Nano CP straks.
    Lekker rondknallen (binnen en buiten) en kieken waar het schip strand in de zin van tot waar de grens ligt van wat de staart aankan.
    Juist daarom ben ik erg benieuwd.
    De Blade mcp-X heeft absoluut zijn grenzen daarin.
    En vraag me dus af wat die 29 grams Micro CP heli gaat doen.
    Houdt zij het staartje strak bij extreem bochtengedrag of zal het net zo zijn als de Blade mcp-X.
    Ik heb hoge verwachtingen van de Blade Nano CP omdat ik vermoedt dat het lichtere gewicht ten opzichte van de Blade mcp-X ertoe bijdraagt dat de staart input strakker en beter zijn zijn.
    Kortom, dat haar grens van de staart aansturing een paar treden hoger ligt dan die van de Blade mcp-X
    Daar durf ik die 140 euro wel op in te zetten.
    En mocht het niet zo zijn, dan heb ik altijd nog de Blade 130-X waarvan de staart nagenoeg flawless werkt en zelfs in extreme situaties.
    Ik probeer graag bepaalde toestellen zelf uit dan zoiets te mogen vernemen van You Tube filmpjes.
    Ik hou je op de hoogte Wim.
    Vr Gr E

16. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Toen was er totaal niet meer mee te vliegen ?

Het nadeel is dat er 2 motoren zijn die van elkaar afhankelijk zijn,
    Als 1 motor slijt, zou de andere net zo moeten slijten.
    Mischien presteerde hij bij vlucht 100 al minder.

Was er een logboek bijgehouden dat je zeker weet dat er 200 vluchten waren gemaakt ?

17. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Erwin,
    Mooi man hoe jij hier van geniet:D
    Ik hoop dat de Nano je goed bevalt.
    Wanneer denk je hem binnen te hebben?

Zelf ben ik niet meer in staat om iets van HH te kopen omdat ik voor mezelf Spektrum heb afgezworen maar ben erg tevreden met de Devo van Walkera en die hebben ook erg leuk micro-spul als bnf;)
    Zo heb ik het ook niet kunnen laten om een QR Ladybird V2 te bestellen:yes:
    Een micro-heli komt er ook nog voor de winter maar weet nog niet welke, zit erg aan de V120D02s te denken! Een motor en brushless!;)

Ik volg je op de voet!:D

18. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Klopt. Ben benieuwd wat daarmee is gebeurd. Foto's lekte februari vorig jaar uit en Szabo scheen te testen. Maar hij is er nooit gekomen..

19. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    voor binnen denk ik net te groot:p maar de mini CP is er ook in een brushless versie;)

20. startrex

startrex

Lid geworden:
    4 aug 2007
    Het gaat hier over de Nano CP X ;)

Ik heb hem net gepre-ordered. Ik ben ook net gek maar dit ding lijkt me geweldig voor binnen. Meteen 6 Turnigy 160mAh lipotjes erbij gedaan, kost toch haast niks.

Ik kan wederom niet wachten. Als de staart beter houd dan die van de mCPX kon het wel eens net zo'n geweldig geval zijn als de 130X waar ik ook niet over uit kan, wat een lol heb ik ermee!

Deel Deze Pagina