Vliegt out-of-the-box prima! Vandaag de eerste 10 vluchtjes gemaakt. Nog niet op 100% in IU om de motortjes in te laten lopen. Behoorlijk stabiel voor zo'n klein ding. Morgen eerst maar eens buiten verder proberen. De instellingen uit de manual zijn iets te veel van het goede. 10% expo bij DR 100% is goed te doen. Ben er blij mee. Ga 'm stock laten.
@roger.zambon waarschijnelijk heb je dan iets fout ingestelt want bij mij of hij nou inverted of in hover hangt is hij als maar stabiel...
@Stijn.B, Dank je wel voor je reactie. Ik had alle instellingen al 2x nagelopen, alles stond goed. Vervolgens het setje bladen met de bobbels erop gezet en de instelling aangepast (smoother) en nu is hij inderdaad redelijk stabiel. Vlieg jij met de instellingen vanuit de handleiding? Ik moet mijn eerste mening wel herzien. Het is een leuke mug om binnen mee te vliegen. Heb het buiten geprobeerd maar dan zou het echt helemaal windstil moeten zijn. Dat tref ik hier helaas niet zo vaak. Ik begin er nu wel de lol van in te zien. En nog niet gecrashed! Gr. Roger
Hallo, Ik heb sinds vorige week dinsdag (de dag dat de nano uitkwam) de nano cpx (rtf). Gekocht bij mrhobby. Ik heb hiervoor een jaar met de blade msr gevlogen als eerste helicopter. Ik kan niet anders zeggen als dat ik super tevreden ben met de nano. Ik ben nog niet erg hard gecrashed, maar een vriend van mij die al 3d vliegt heeft hem al een paar keer goed hard gecrashed met als resultaat 1 gebroken staartje verder niks. Dus hij is echt hufterproof. Het is zeker geen beginners helicopter maar ik ben er super tevreden over
@ roger.zambon Mijn nano cpx vliegt out of de box prima. Ik kan er juist ook heel erg rustig mee vliegen. Heb je hem rtf of bnf gekocht? en zou het probleem dan aan je zender kunnen liggen?
ik heb hem sinds maandag en er een 60 tal vluchten op zitten nu. na een vlucht of 50 kwam de main gear los. geen schade en met een druppie lijm weer gefixt. zelfs in stevige wind is het heel goed te doen. ik heb echt heel veel plezier van de nano.
Hallo ik heb vorige week een nano cp x gekocht om 3D te leren vliegen! Ik vlieg zelf al een lange tijd met een msr en een 120sr en omdat ik dat voledig onder de knie heb wil ik een statie hoger gaan ;-) dus heb ik een cp x bnf gekocht heb die gebind met mijn dx6 dat was geen probleem. Ik heb er twee vlieguren opzitten bij deze heb ik nergens tegen gevlogen of schade opgelopen enkel mijn landingsstel door hem zwaar tegen de grond te zetten! nu heeft de heli zich (ontbind) zal ik het dan zo noemen! Heb al tal van pogingen gedaan om deze terug te binden maar zonder succes! Als er iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn altijd welkom grts... Kets Kenny
Ja heb een heel nieuw programma in mijn zender gezet Heb het bind proces 100 keer overlopen trainer switch inhouden en rudder naar rechts zonder enig teken van succes Het lampje van mijn ontvanger blijft snel pinken heb eens proberen binden in mijn tuinhuis ver van tl lampen en gsm stralingen ook weer zonder succes Toch thx voor de info Grts
Nano cp. Ik heb dat met de McpX ook weleens gehad. Nieuw model aanmaken in de zender en het werkt weer. Of de stick nu naar rechts moet tijdens het binden, de een zegt dat het moet en de ander doet het nooit. Ik doe het wel en het werkt. Is trouwens de antenne (rode koperdraadje) nog wel goed? Kan makkelijk afbreken bij een harde crash. Grtz, Harry
Ja ik had eerst gebind zonder rudder naar rechts te doen en dan bind hij niet goed waardoor hij niet wou liften. En met rudder naar rechts doet hij het wel zo als in het boekje staat Thx
Ja ik heb een nieuw model aangemaakt en op meerdere manieren gebind met of zonder rudder. Idd dat rudder gedoe is maar iets raar maar toen ik hem voor de eerste keer gebind had met rudder naar rechts ging dat van de eerste keer! De antenne heb ik ook nagekeken daar dacht ik ook aan omdat hij niet wil binden. Het enige wat ik nog zou kunnen denken is dat de printplaten kapot zou zijn maar dat verander ik niet voor die prijs! Heb met mijn msr en 120sr 1000de keren gecrasht waardoor ik Veel reparatie werk had maar nooit iets meegemaakt met het bind proces... Thx voor de info
ik heb vandaag de main motor vervangen en zie tot mijn verbazing dat er een heel klein schroefje aan zit die daar niet hoort. ik heb de motor er naast liggen ter vergelijking. ik heb de motor rustig laten inlopen en hij vliegt weer alleen heb ik nu dus een wobbel in de staart alsof de gain te hoog staat maar ik kan hier niets aan stellen op die dx4 die erbij zit. ik heb al de staart met motor compleet vervangen, spindle vervangen, lagers vervangen, main gear vervangen en de main shaft vervangen. zijn er meer mensen die dit probleem hebben en weet iemand een oplossing? groeten, Erik
Nog geen persoonlijke filmpjes ? zit ff in de wacht na de aanschaf van 2 dure GPU's , plus verhuizen........