Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Heren...........
Super dank voor alle tips, truuks en adviezen.
Daar kan ik echt wat mee.
Ik heb alleen na inmiddels behoorlijk wat gelezen en gezien te hebben over die kleine telg nog een vraag.
Men rept over dit: Lynx staartpropje.
Nou zag ik daar 2 verschillende maten in.
Namelijk 42 en 47mm
Wat is nou wijsheid en jullie ervaring in deze?
Bedankt voor de hulp.
Vr Gr Erwin

nu zijn alle ouden draadjes van Blade weer opgewekt !
helaas verkoopt Blade zelf geen mCPX en mCPX BL meer,
eigenlijk jammer ... :bye:

Hoi Uwe.
Ha ha ha ha.......ik dacht: laat ik dit Topic maar eens leven inblazen.
En dat is goed gelukt zie ik.
Zal mijn vliegervaringen met deze kleine telg zekers blijven delen in dit Topic.
Hoop zo dat ik het toestel eind van de week binnenkrijg, want dan kan ze aankomende weekend nog airborn.
Vr Gr E

vaak is het juist een kleinere hoek..
die staartjes zijn regelmatig juist zo kritisch, omdat er met een paar toertjes verschil meteen het evenwicht weg is.
Ow, dan heb ik elders verkeerde info van iemand overgenomen ('n topic op helifreak waar het hier ook over ging), my bad.:oops:

Laatst bewerkt:
Hoop zo dat ik het toestel eind van de week binnenkrijg, want dan kan ze aankomende weekend nog airborn.
Vr Gr E

Jij had em bij dezelfde shop als mij besteld toch? Ik bestelde precies toen de KPN storing was :confused: waardoor 'k in eerste instantie niet kon betalen via ABN AMRO.
Beetje onduidelijk zootje daarna, ook na betaling. Notabene op zondag mailtje van "verzonden", daarna stilte/nog niets gezien.
'k krijg weer helemaal de kriebels :banana:nu 'k binnenkort weer los kan, waar blijft dat ding? :D

Denk dat we dan nog effe geduld moeten hebben.
Was die KPN storing helemaal vergeten potdomme.
Maar kan iemand mij nog wel effe vertellen welk formaat tail blades te nemen?
42 of 47mm?
Hoor het graag opdat ik ze wil bestellen.
Vr Gr E

t'Is een tijdje geleden maar ik heb ze allebei gehad denk ik . De 47mm was wel wat te groot en denk de 42 mm net wat te weinig . Ik heb dan de 47 mm wat afgevijld naar 43 of zo , enfin wat experimenteren tot het goed was .

Hoi guyken!!
Erg bedankt voor je reactie.TOP!!!
Hackwar: ik heb geen idee waar men de mcpX BL voor heeft vervangen.
Sterker nog: ik wist niet eens dat ze bij Blade dit toestel uit hun collectie hebben gehaald.
Vr Gr E

Dat was idd een kl:confused:te machine tot Lynx met een paar goede upgrades kwam en hij "vliegbaar " werd . Ondertussen had je er wel evenveel als de aankoopprijs aan upgrades ingestoken :hammer:Hier filmpje toen ik de staart eindelijk strak had LOL .

Dat vliegt mooi zeg.
Zo goed vliegend heb ik de mijne nimmer kunnen krijgen.
Krijg net te horen via de Mail dat mijn Blade mcpX BL verzonden is.
Met wat geluk morgen of uiterlijk vrijdag in huis.
Lipo packjes kreeg in gisteren al binnen en zijn klaar voor gebruik.
Heb er reuze veel zin aan.
Vr Gr Erwin

Zekers!!
Wachten hoort erbij en vind ik ook niet erg hoor.
Zodra ze binnen is de settings van de manual in mijn zender zetten en wellicht kort erop aanpassen naar eigen smaak.
Zag laatst al iets van jouw settings die jij had gebruikt voor de mcpX BL en die wil ik zeker proberen.
Hoop dat de staart naar mijn smaak en behoefte strak gaat worden.
Ik ben echt anti tail-wag en zal er alles aan doen om die staart zo strak mogelijk te krijgen.
Die rubberen grommets op de linkjes komen er zowiezo op en de solid Tail boom is ook onderweg.
Ik zal mijn relaas en ervaringen met de kleine telg zekers delen met jullie.
Vr gr Erwin

voor testen van de mCPX BL heb ik (voor tijdelijk testen) een bestelt voor uitsluitend indoor,
ik laat hem stok en zou ook hier ervaringen vermelden !

en hoezo indoor met Blade ? zou je zeggen,
voor 129 € krijg je niks, wat je vergelijken kan,
alternatief was nog WK geweest, maar daar moet je ook nog met zenders knoeien,
die je niet meer verkopen kan ...

@Dylan: ff tipje..
Eigenlijk van toepassing op alle heli's: zenderinstellingen zijn in principe niet over te nemen..
bij die mini's wil het wel eens werken..
beste is om het ding gewoon volgens handleiding in te stellen, en aan de hand daarvan gaan kijken wat je aan moet passen.

De BL is wat kritisch op het gas als je dat te hoog zet... zet iets van 75% of zo.
niet te laag, vinden ze ook niet leuk.

ga niet je uitslagen al te ver verminderen, pas liever wat expo toe.
maximaal 30%, liefst (veel) minder.
ik heb bij mezelf gemerkt dat ik bij dit kleine ding regelmatig wat meer in de hoeken van de zender aan het rommelen ben, en dan krijg je dus last van die expo.

gewoon beetje proberen.
leer je veel meer van, en je weet naderhand waar alles voor is.

Als je aileron en elevator maar gelijk houdt.
niet aan de endpoints voor de staart zit.

@Student: heeft de perfecte manier van instellen mCPX BL genoemd,
dat heb ik vroeger ook zo gehad, de idle1 mode met throttle 100 % vind ik ook te hoog, tenminste voor binnen,
maar deze instelling hebben ze vaak, ook bij de legendarisch 500 X stond idle1 op flat 100 %,
die ging dan wel naar 85 tot 90 terug.

ietsje rustig aan an de begin, dan komt het goed !!

<<< mCPX BL >>>

Back