Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Ik ken het hele merk niet, maar het geeft de mcpx wel een volledig andere look! :D

Thx GertJan, die gaan we eens beter bekijken!

Green-Machine-1-017.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze hebben veel keus en de kwaliteit is super. Levertijd bedroeg 2 week. Bij het kiezen van een canopy set moet je letten op de keuze tussen het standaard of carbon frame type. Onderweg zijn nu (van een andere site) de losse tail kabel en microheli blades. Nu nog ergens een lynx 47mm tailblade scoren

Ohja nu verkopen ze met korting. Verzendkosten heb je niet trouwens!

Lionheli set is ook binnen. De solid tail nog niet gemonteerd aangezien ik dan de tail draden helemaal los moet halen, dus uit de tail boom en houder. Ben bang dat ik de kabel beschadig en dan mijn board opbrandt. Zijn er ergens mcpx bl tail kabels los verkrijgbaar in Europa? Dus zonder tailboom etc?

y8ezanab.jpg
Ik weet niet of die kabels apart te krijgen zijn maar je hoeft geen schrik te hebben hoor . Die kabels zijn behoorlijk sterk . Met een cutter fijn sneetje maken in tail boom en draadjes voorzichtig er uit trekken , geen probleem.

Ik weet niet of die kabels apart te krijgen zijn maar je hoeft geen schrik te hebben hoor . Die kabels zijn behoorlijk sterk . Met een cutter fijn sneetje maken in tail boom en draadjes voorzichtig er uit trekken , geen probleem.

Heb al een set van twee besteld. Ik wacht liever nog twee week dan ik het er op ga wagen. Daarnaast vind ik het ook zonde om een complete tail unit open te halen.

Ja , dat is maar ik denk niet dat er een andere mogelijkheid is . Je zal wel tevreden zijn met de solid tail boom . Zo heb ik de wag uit de tail kunnen krijgen. :cool:

Nou toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de tail kabels uit de stock tail-unit gehaald. Ging niet gemakkelijk en heb de tijd genomen. Monteren van de Lionheli tail zelf vergt 4 handen en doorzettingsvermogen. Resultaat maakt alles goed! Wat ziet dit er vet uit zeg! Voor mij de perfecte micro heli nu kwa looks en specs.

duzabure.jpg

heruzu5e.jpg

apadevab.jpg

gapureha.jpg

se9udeta.jpg

ga3a6eme.jpg

ha2e4a8a.jpg

ta5umyhu.jpg

full
Metalen swash is altijd ok . Metalen blade grips ook ok , rest is min of meer bling bling maar je moet doen of steken wat jij leuk vindt . :cool:
DFC head geeft meer directe besturing , heb ik zelf ook .

Laatst bewerkt door een moderator:
Net allemaal upgrades erop, nu alweer verkopen?

Dat is nu net de voornaamste eigenschap van upgrades, heeft mij ook járen gekost om daar achter te komen.
En het geldt trouwens voor alle hobbies, of het nu een modelheli of een sportwagen is; je begint ermee, en vervolgens wil je er ook mee bezig zijn op een andere manier dan wat je er doorgaans mee kunt doen, en ja, dan ga je er dingen bij kopen. En kopen. En kopen.

Groet, Jan.

Hoi allemaal,
ik heb even een vraagje. Ik vlieg vliegtuigjes al 20+ jaar, maar sinds een maandje pietsie heli. Ik heb die blade bl mCPX gekocht. Echt gaaf.
Maar heb daar een vraag over. Ik ben bezig om die forward flip eens te leren, maar ik vind hem zo sloom "over de kop gaan". Zeker in vergelijking met een roll,.. die gaat juist razend snel!
Niet dat ik nog heel veel skills heb hoor, maar dat slome voorwaards gaan totdat de neus naar beneden wijst weerhoud mij om door te zetten naar inverted.

de originele setting is:
1 ail 100% 40%
1 elev 100% 40%

en ik heb via duitse site dit gelezen, en geprobeerd
1 ail 100% 20%
1 elev 100% 20%

Maar maakt niet heel veel uit heb ik het idee. Is het nu handig om het nog lager, bv 10% te maken? Ben er niet zo in thuis:rolleyes: Waar vliegen jullie mee?

Ik ga er even stiekem van uit dat je dus een spectrum dx 6 oid hebt?
die 100 zou dan de dual rate zijn, en die 40 de expo?

de expo omlaag houdt de uitslagen hetzelfde, alleen de gevoeligheid rond het midden veranderd.
in principe zou die heli echt niet traag zijn met een flip.. De mijne gaat redelijk vlot rond.. Aileron of elevator maakt wel wat uit, maar niet zo heel veel.

Misschien een stomme vraag, maar geef je wel vol uitslag op de elevator?
soms ben je op de ene functie per ongeluk wat minder gewend om grote uitslagen te maken ;-)

Als dat allemaal ok is, kijk eens naar de endpoints..
zijn die hetzelfde voor aileron en elevator?
eventueel opschroeven.. zolang ze maar wel gelijk blijven..

ook voor de endpoints hebben ze beginner en gevorderde waardes opgegeven in de handleiding, als ik mij niet vergis.
en de mijne is op de originele instellingen gewoon vlot te noemen ;-)

Spectrum 6i zender heeft ook nog een andere instelling,
dat je b.v in N mode vliegt met 80 dual en 30 Expo
en in idle op 100 dual en 10 Expo,
of ook via de schakelaar Elev D/R en Ail D/R

als djou heli draag gaat, denk ik dat je in de instellingen moet zoeken,
die van mij gaat ook goed genoeg,
en wat @Student: schreef,
ben je misschien gewent, de stick niet zo veer naar voren te duwen,
en heb je misschien ook nog te veel Expo (en te weinig D/R)
kan jou fenomeen heel snel kloppen,

dat vind je nog uit, zeker ...

en welkom bij de heli-piloten !!!!!!!!!!!!!

Groet
Uwe

Hallo iedereen

Ik zou graag 3D willen leren vliegen met men mcpx bl maar heb geen simulator.
En weet niet hoe hier aan te beginnen.
Mischien hebben jullie tips stap per stap.

Alvast heel erg bedankt.

Back