Blackout Mini Spider Hexa (mini bouwverslag + naze32 HOWTO)

woooooooooow heftig t is een raket man8-O,mooi gevlogen,very nice video8-O

Wooott niceee:O heftig! Wat een snelheid heeft dat ding!
Dikke adrenaline met die mini hexa op 4S :)

Garbungel, je kunt twee motors thuislaten :D...wat een geweld, en geluid,

mooi gevlogen.
Haha quadx configuratie aanzetten kan ook:)...thanks. Dit is overigens mijn eerste hexa fpv vlucht ooit. Had eigenlijk nooit gedacht dat ik er aan zou beginnen

Snelste hexa ooit :o
Weet niet of het de snelste is, maar het is gemaakt om smooth snel te vliegen met minimale pitch. Het gaat al vooruit met een paar graden naar voren pitchen.

Heb nu ook carbon props erop waarmee ik zelfs nog iets meer power mee zou moeten hebben.
Misschien morgen weer een testje doen en ook kijken hoe de acro met zon hexa gaat. Was ik niet aan toe gekomen. Ik vond dat tussen de boompjes raggen veel te leuk.

Overigens mijn vliegtijd was helaas niet wat ik gehoopt had, maar denk dat ik te vroeg ben geland en de lipos hebben wat meer moeite in de kou.
Heb later vandaag kog een testje gedaan en 12 minuten hoveren lukt, dus 8-10minuten raggen.

Met deze props zal het nog wat harder gaan. Dit is voor de volgende vlucht. Carbon 5x3 props :D
20140118_201510.jpg

Gimbal gaat ook wel komen. Zelf hou ik van statische cam, maar gimbal is zeker leuk voor wat beelden van de omgeving!

@danny
die kun je bij Blackout zelf bestellen waar je die motoren hebt besteld.

Er zijn ook HQprops, maar die geven wat minder lift, maar wel smooth.

Ik hoor eigenlijk weinig klachten over de Gemfan 5030 propellers. Doordat ze vrij flexibel zijn kun je last krijgen van jello tijdens de punch outs. Un dat geval is de hqprop een betere optie. Die is zwaarder en stugger. Ze geven echter wel iets minder lift.

Takken snoeien vinden allebei de propellers niet leuk denk ik ;).

Laatst bewerkt door een moderator:
Gemfan 5x3 is niet slecht voor risky vluchten. Lekker goedkoop en het vliegt goed. Je zult er geen problemen mee hebben als het goed is.
Verder zijn er heel weinig alternatieven. Je hebt de carbon props en hqprops. Carbon props overleven bijna iedere crash maar zijn wel duurder. Hqprops flexen minder maar breken ook snel.

Als het je om power gaat dan pak je de caebon props want dke gevel de grootste lift. Als het je om smooth video gaat waar je wat power kan missen dan pak je de hqprop. Gemfan 5x3 is verder niks mis mee. Je hoeft ze niet te balanceren en lekker goedkoop. Op een mini kun je best veroorloclven om wat flex op de props te hebben

Gemfan 5x3 is niet slecht voor risky vluchten. Lekker goedkoop en het vliegt goed. Je zult er geen problemen mee hebben als het goed is.
Verder zijn er heel weinig alternatieven. Je hebt de carbon props en hqprops. Carbon props overleven bijna iedere crash maar zijn wel duurder. Hqprops flexen minder maar breken ook snel.

Als het je om power gaat dan pak je de caebon props want dke gevel de grootste lift. Als het je om smooth video gaat waar je wat power kan missen dan pak je de hqprop. Gemfan 5x3 is verder niks mis mee. Je hoeft ze niet te balanceren en lekker goedkoop. Op een mini kun je best veroorloclven om wat flex op de props te hebben

Thanks... Ik ben bezig met een Mini frame van Markjuhh.. en was al aan het zoeken naar 5" props. Ik kon enkel de Gemfan vinden, maar ik denk dat Mark de hele voorraad heeft opgekocht.. nergens op voorraad.

Ik ben wel benieuwd naar een review van Boris over zijn mini quads, aan de filmpjes te zien heb je deze hex, de H en een hammerhead? Volgens mij mist alleen de QAV250 nog :)

Back