Blackout Mini Spider Hexa (mini bouwverslag + naze32 HOWTO)

Ik ben wel benieuwd naar een review van Boris over zijn mini quads, aan de filmpjes te zien heb je deze hex, de H en een hammerhead? Volgens mij mist alleen de QAV250 nog :)
QAV250 gaat er bij mij in ieder geval nooit komen :D. Is eigenlijk een kopie van mini H.
Ben weer met een nieuwe bezig wat ergens eind volgende maand moet vliegen. Zoals ik zei in de winter wordt er van alles volgebouwd voor de warme maanden. Dan moet alles vliegklaar zijn.

Alle minis wat ik nu gevlogen heb, die hebben allemal hun eigen charmes. Het is allemaal afhankelijk van je missie van de dag welke je pakt :D.

En welke is het meest robuust? Ik ben nu nog FPV aan het leren op een te zware 450, zodra dat een beetje lukt denk ik er over richting mini quads te gaan om te leren racen. Heb er dan wel 1 nodig die goed tegen een stootje kan :p

Mijn mini H heeft behoorlijk wat stootjes gehad zonder schade :D. De hammerhear heeft zich ook wel bewezen eerlijk gezegd.

Hexa is wat zwaarder, maar moet daar nog mee crashen om achter te komen :D. Het ziet er allemaal vrij stevig uit.
F450 vind ik niet echt een beginners ding al zweert iedereen het erbij. Heb daar meer armen als props van gebroken.

Eigenlijk was die 4s setup met de cobras perfect. Ik denk zelfs dat 3S te weinig was geweest.

Heb nu geupgrade naar MN1806 op 4s en nog kleinere lipos om het gewicht omlaag te brengen. Binnenkort als het weer wat beter is eens testen.

Heb nu de blackout versie. 2300kv dus. Met hq 5x3 props moet het net goed gaan. Ga ook 2200mah 4s gebruiken om het lichter te houden.

Gemfans kunnen die hoge toerental bij 4s niet goed aan. Ze buigen teveel dan en kunnen ook mogelijk inderdaad knappen. De motoren worden dan ook mogelijk teveel belast.

Hqprops zijn 3gram zwaarder en draaien daardoor langzamer op 3s, dus op 4s moeten ze een acceptabel toerental halen zonder de motoren teveel te belasten. Daarnaast buigen ze niet zo snel. Dan komen de props echt tot hun recht. Heb al een hover gedaan in het donker en dat voelde goed

Ik vlieg nu met die gemfans met 2100Kv en 3s, dat gaat goed.
Ik heb ook die 2840kv's nog liggen voor op een nieuwe mini, daar kan ik ze dus beter niet op gebruiken? (3s ook)

Jawel die 2840kv motoren halen amper de helft van hun toeren ;(.
Op 4s gaat het ook wel eigenlijk maar ze buigen teveel en worden inefficient.

Moet de topic blijven updaten uiteraard.

Zoals sommige het gemerkt hebben was mijn experiment met de MN1806 2300kv motoren op 4S niet geheel geslaagd. Motor voor rechts is na 6minuten vliegen uitgefikt. De MN1806 motoren presteren wel uitstekend op 3S lipos! Echter is mijn setup volledig 4S minded en geen zin om weer nieuwe 3S lipos aan te schaffen.

Dit is wat er gebeurde

Dit was waar er rook uitkwam.
pde6.jpg

Nader onderzoek gedaan waarom nou net de motor voor uitgefikt was terwijl de motoren achter vrij koel en totaal onbeschadigd waren. Wat blijkt na wat extra analyse is dat mijn CG een centimeter of 3 meer naar voren was dan dat het moest zijn. Hierdoor moesten de voorste motoren veel harder werken dan de achterste motoren en op een mini hexa is dat veel meer.

Huidige status. terug naar Cobra 2204-32 1960kv motoren. Perfect match voor 4S op 5inch!!!
7gjs.jpg

En de re-maiden.

Laatst bewerkt door een moderator:
OHWJEAHH .. laat de FPV-vids maar komen !!!!

Alles is 100% doorgetest en vliegt zeer goed! Nu komt het puur aan op geduld op goed weer en wat tijd om eens op zoek te gaan naar een leuke FPV locatie :D.

In deze tijd van het jaar is het geduld alles waar het om draait bij een FPV'er :D (iets wat ik niet altijd heb)

Ben benieuwd naar die van jou!

Back