Black Pearl in RC uitvoering

Beautiful build. I love how you weather the deck. This is a very interesting ship to build and you don't really have to follow any rules on what it supposed to look like.

Spijt me voor het Engels, maar ik kon het betet uitleggen.
Marcus

Niet veel tekst vandaag, enkel enkele foto's van de vorderingen.
68 (1).jpg

68 (2).jpg
68 (3).jpg

68 (4).jpg

68 (5).jpg
68 (6).jpg

tot later, Marc

Zeer mooi gedaan,

behalve dat sloepje, juist een badkuip. Ik stel voor ofwel vullen met water en er een piraat een bad in laten nemen of verder afwerken met hout aan de binnenkant zodat het een echt sloepje wordt.

opbouwende kritiek , niks meer, is het voor u goed, geen enkel probleem.

Groot gelijk Luk,dit was maar om te zien hoe het zou staan.
staat nog op de planning , rooster, bankjes, roeispanen, rommel....

zijn de vaatjes rum , het vat porto en het kratje flessen wijn niet voldoende? merk ik meteen weer waar de dorstige wonen :beer:

Ondertussen ondanks vakantie en te warm weer toch enkele avonden aan het knutselen en schilderen geweest.
Hier en daar zullen er nog wel wat details bijkomen maar in grote lijnen is het dek klaar.

Eerst de roeisloep maar wat verder afgewerkt en er voor gezorgd dat er voldoende goud aanwezig was om de verdere afbouw te bekostigen.
69 (2).jpg

en als ik dan de vaatjes Rum en Wijn aan boord breng komt er meteen een dronken piraat mee op de proppen.
69 (3).jpg

Jullie scherpe blikken hadden natuurlijk al gezien dat het geschut wat beter geordend staat en ondertussen verder zijn afgewerkt.
Na nog een behandeling met enkele kleurtjes is het volgende resultaat te bekijken.
69 (6).jpg

En dan natuurlijk nog wat nagelbanken en enkele grote klampen die niet mogen ontbreken kan je op het overzicht vinden.
69 (8).jpg

69 (1).jpg

spot ik me daar op het stuurwiel nog een ongenode gast?
69 (7).jpg

Oeps, in het echt 4x kleinen als op deze foto lijkt hij beter geschilderd....als de stuurman aan boord komt de kleur nog eens herzien.
Dat was het weer voor even, volgende uitdaging zijn de zeemeerminnen onder de uitsteek ( kapiteinshut)
tot later, Marc

zo, ik vermoed tijdelijk de laatste post van de zomer, niet dat we in de zetel gaan zitten......
maar laat ik beginnen met enkele foto's van de verdere afbouw.
70 (1).jpg

70 (2).jpg

en uiteindelijk na evenveel dagen schilderen als monteren is volgende foto het resultaat,
70 (3).JPG

en dan leun je, hopelijk verdiend, even achterover om stoom af te blazen.
Hiermee is de bouw van de romp voorlopig afgerond.
Voor mij is nu de tijd aangebroken om aan een hersenbreker te beginnen.
De masten definitief plaatsen maar eerst beslissen welke zeilen en touwen ik ga gebruiken en de daarbij horende takels.
Dat ik niet alle touwen ga plaatsen vermits de zeilen moeten kunnen draaien is al duidelijk, maar ik wil nu ook niet de makkelijkste weg en maar 6 touwtjes gaan spannen.
Daarbij komt dan nog eens de vraag die ik afgelopen maanden al in veel bouwverslagen ben tegen gekomen, welk touw en hoe dik?
Stof genoeg om (mogelijk) enkele maanden over te piekeren, maar we komen er zeker op terug.
Alvast een klein voorproefje van enkel testjes
70 (4).JPG

70 (5).JPG

70 (6).JPG

70 (7).JPG

ach ja, Neptunus en zijn vissen komen nog wel, maar afgelopen weken met de warmte was de klei droog voor hij van mijn vingers naar de figuur was verhuisd :)
die hebben jullie alvast nog te goed op een later tijdstip.
tot later, Marc

Je bent die piraat nog al eens aan het verwennen, ik hoop dat hij niet meteen ten strijde trekt, want die kerels zijn verschrikkelijk verniel zuchtig :eek:

die piraten gaan wel meevallen, ben banger voor mijn eigen stuur kunsten, als ik ze maar niet het riet instuur ( letterlijk ).

Back