Black Pearl in RC uitvoering

Tjonge wat wordt hier gebouwd op het forum, na een week moet ik al op pagina 2 gaan zoeken om wat te kunnen toevoegen. :)
Na het dek getimmerd te hebben maar meteen doorgegaan met het uithakken van ramen en deur om naar de hut van Jack te kunnen.
in mijn enthousiasme natuurlijk 1 raam wat te ruim naar boven uitgeboord maar dit valt wel te verdoezelen met een beetje houtlijm en schuur stof.

65 (1).jpg

65 (2).jpg

en dan natuurlijk de bewaaksters nog langs beide zijden van de deur

65 (3).jpg

hierna maar meteen verder met de versieringen op en rond het hakke bord. ( lantaarns moeten nog even wachten op definitieve montage )
65 (4).jpg

65 (5).jpg

en uiteindelijk achteraan nog een kadertje rond gezet om het geheel beter te laten integreren met het schip

65 (6).jpg

tot later maar weer , Marc

het schot is echt heel mooi geworden marc heb het met mijn eigen ogen gezien en de kleuren zijn fenomenaal mooi vind ik

zoals sommigen onder jullie weten is ondertussen het RC vaarseizoen met vertraging van start gegaan.
Voor mij minder tijd voor te bouwen maar we maken ons toch sterk dat we tegen de winter van start kunnen gaan met het touwwerk.
Er is dus tussendoor nog wel wat werk voor het dek klaar zal zijn.
Deze week ben ik er in geslaagd om na het plaatsen van de ramen en deur in Jack zijn kajuit er ook de lamp te laten branden.
Gelijktijdig zijn ook de 3 grote lantaarns op het achterdek vastgezet.
Om het gevoel te krijgen dat er olie lampen branden heb ik gebruik gemaakt van leds zoals in elektrische theelichtjes zitten.
Op de foto's zie je daar weinig van daarom ook een kort filmpje ter illustratie.
66 (2).jpg

66 (1).jpg

66 (3).jpg

Tussen het varen met de scheepjes, club bijeenkomsten, tuin onderhoudswerken, enz...
toch nog wat tijd over gehad om wat te tekenen op de pc en na het printen alles in elkaar te knutselen.
We hebben het dan over de trappen en nagelbanken van de Pearl.
De nagelbanken heb ik met messing pennen gemaakt zodat deze eventueel samen met de masten verwijderbaar blijven bij averij, kwestie om niet alle touwen te moeten doorknippen en opnieuw te plaatsen bij herstellingswerken in de romp.
67 (2).jpg

67 (1).jpg

67 (4).jpg

67 (3).jpg

nog wel wat meer tekenwerk voor de boeg en dan natuurlijk nog alles op kleur brengen.
tot later, Marc

Back