Binnenvaart tanker DORDRECHT 11

Omdat ik toch nog het een en ander miste in de stuurhut nog wat toegevoegd.
De bediening van de Deutz, schakelkasten, verwarmingsradiatoren, het plankje voor de verrekijker en
het stuurwiel compleet gemaakt.
20230222 01 Radiatoren en schakest toegevoegd.jpg

Groet, Jan.

Onderdelen in de stuurhut van een kleurtje voorzien en de pijp gemaakt. De binnenkant uit multiplex gezaagd en bekleed
met 0,2 mm messingplaat. De gebogen plaat aan de achterkant met zilver gesoldeerd. Ik wil de achter opbouw later vast
zetten. De bedoeling is dat te doen met een inbussleutel door uitlaat van de hoofdmotor.
20230224 01 Pijp gereed.jpg

De deuren en de schuifblinden bevestigd aan de zijkanten van de roef.
20230224 02 SB roefdeel tijdelijk geplakt.jpg

20230224 05.jpg

Groet, Jan.

Eigenlijk hoort dat wel bij een Deutz 545. Stond als ik het goed heb ook in de Dordrecht 20. Jan is er min of meer mee opgegroeid en waarschijnlijk al voor een Beier module aan het sparen. Jammer dat ze nogal aan de prijs zijn, maar in mijn beleving voegt het wel iets toe. Hieronder een video met o.a. het geluid van de Deutz in de Eemspoort. Van de video klapje vooruit, klapje achteruit geluidsfragmenten geknipt en in de Beier module geladen. Kijk en luister maar of het iets is. En als het stoort Jan, dan poets je het maar weg. Gr. Klaas.

Terugkomend op de Deutz, ik heb 7 jaar gevaren op de Dordrecht 20 en daarin stond een Deutz RBV8M545. 868 pk bij 330 tpm.
Op YouTube heb ik ooit een videootje geplaatst van de Bitumina III, met Deutz RBV6M545 van 800 pk, bij de Loreley.
Sinds de vorige post is de roef van de Dordrecht 11 geheel gelijmd en van een laagje grondverf voorzien.
Ook nog enkele details toegevoegd.
20230301 01.jpg

Groet, Jan.

Aan de bovenkant van de brug een halfrond styreen stripje, de bordjes van de bouwwerf en verboden te roken gelijmd.
In de hoek bij de roef de beluchting van de accukist geplaatst.
20230302 02 Beluchting smeerolietank.jpg

Op het roefdek de naamplaat bevestigd en aan de schuifblinden de handgrepen.
20230304 04.jpg

Begonnen aan de brugtrappen. Deze frees ik uit 2 mm plaat. De andere zijkant wordt later bevestigd.
20230304 01 Begonnen aan trappen naar de brug.jpg

Groet, Jan.

Laatst bewerkt:
Dankjewel Menno en Klaas maar er zijn nog een paar dingen te gaan waarvan ik nog niet zo zeker ben.
De gebogen voorkant van de stuurhut en de luchtkokers zijn daar voorbeelden van.
Groet, Jan.

• Like
Reactions: k-k
Het is natuurlijk een stuk kleiner dan op de Maarten en daardoor moeilijker om er grip op te houden. Beweegbare ramen zal wel een stap te ver zijn. Ga je de luchtkokers op dezelfde manier vorm geven al op de Maarten? Gr. Klaas.

Ik zie niets verkeerds aan die gebogen voorkant, Jan.
Zelfs niet als ik inzoom.
Maar daar zijn we modelbouwers voor hè?
Als maker wéten we waar de 'foutjes' zitten.
En de aanschouwer ziet ze niet.

Beweegbare ramen en deuren zitten er deze keer niet in Klaas. Als het lukt om de bovenkant van de stuurhut een beetje in de goede vorm te krijgen ben ik tevreden. Hoe ik de luchtkokers ga maken weet ik nog niet.
Menno, waar ik nog niet zeker van ben is of de bovenkant van stuurhut gaat lukken.
Vaak komen de goede ideeën als je met heel iets anders bezig bent.
Groet, Jan.

Back