Billing Boats HMS Warrior, 1:100

Zijn serieuze opmerkingen! Je kunt zo'n gat er ook altijd uit "rotten" (zegt mijn vader nog wel eens), maar dit heb je strak gezaagd.:)

En hij gaat zeker fijn!

Vandaag het laatste spant geplaats en de "dekbalk". Daarmee is het spanten verhaal nog niet geheel ten einde. De spanten met de door mij gezaagde openingen hebben zich nagenoeg gewonnen gegeven, echter één spant valt nadrukkelijk uit de toon:

full

full

Ik weet niet of ik hier een probleem van moet maken maar doe dat dus wel!
Voordeel van een huizenbezitter is dat er nog wel eens wat materiaal overblijft van de één of andere verbouwing. Ik vond nog een hoeklat en dat wil ik gaan gebruiken om het spant mijn wil op te leggen.

Het kromtrekken van diverse onderdelen is een terugkerend fenomeen, niet ernstig en meestal ook geen probleem, maar staat slordig en ik weet niet wat zo'n kromgetrokken onderdeel op de lange termijn doet. Enige verstevigingen lijkt mij verstandig. De hoeklat ga ik ook bij deze dekjes gebruiken:

full

Het kromtrekken treed bijna onmiddelijk op nadat het onderdeel uit het raam is gesneden, één van de vier dekken krulde bijna om mijn pols tijdens het lossnijden! Echt waar!!

Tijdens het drogen van de geplaatste spanten is er tijd om aan andere delen van het schip te werken, zoals het achterschip:

full

En een dry-fit van de boeg:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vervolg...:confused:

Vooraanzicht:

full

Scherpe boeg, toch?
BB heeft dan wat meer info en dat baart mij lichtelijk zorgen:

full

full

Na wat bestuderen duidelijke info, link oppassen met de uitvoering. Eerst de dekken plaatsen om wat meer stevigheid te krijgen.

Dan zou het nu logisch zijn een totaalplaatje te maken.
Da's dus effe lastig!:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij gaat weer heel fijn.....
Hout doet toch wat hij zelf wilt.
Daarom aan jou de taak om het op te lossen !
Maar het gaat je goed af.
Gewoon door gaan....

Hij gaat weer heel fijn.....
Hout doet toch wat hij zelf wilt.
Daarom aan jou de taak om het op te lossen !
Maar het gaat je goed af.
Gewoon door gaan....

Zo is dat! De pasvorm maakt overigens veel goed, het plezier in bouwen komt met de dag meer terug!

Een plaatje van het totaal zou wél leuk zijn.
Misschien een groothoeklens gebruiken:wink:

Zal mijn best doen. De lens is overigens niet het probleem, meer de grootte van m'n Harry Potter vertrek.:?

Back