Beste Electro motor voor Electro Auto

Voor de orion:
1) welke gear ratio bevelen jullie aan..
ik schat its van tussen de 6 :1 en de 7 : 1 maar heb geen ervaring dus wat bevelen jullie aan..
2) kennen jullie een (web)shop waar je deze motor kan kopen???

Laatst bewerkt:
de lrp?
en btw miss domme vraag..
mar wat is afdraaien?

Vragen die je zelf beantwoord kan krijgen met de zoekfunctie van dit forum of daarbuiten met google.

Het verhaal van bOris heeft er niet veel mee te maken, speling en doorgeschuurde wikkelingen heeft niets met het afdraaien te maken.

Maar koolborstels veroorzaken vonken, vonken geven brandplekken en zo slijtage wat aan de kant van het anker ofwel de collector genoemd inslijt. Door de collector op een draaibankje geheel vlak te draaienzal de oppervlakte weer goed schoon en rond zijn voor een maximale contact met de koolborstel en zo een minimale weerstand.

Voor de orion:
1) welke gear ratio bevelen jullie aan..
ik schat its van tussen de 6 :1 en de 7 : 1 maar heb geen ervaring dus wat bevelen jullie aan..
2) kennen jullie een (web)shop waar je deze motor kan kopen???

1) Als je op straat gaat rijden heb ik geen idee van de verhouding maar op een lange baan (MACH in Heemstede) vertanden we de Element +/- 3,5, Op een iets minder snelle (AMCA in Apeldoorn) tussen de 4,1 en de 4,3 en op een korter circuit als Deventer ongeveer 4,8....

2) Ze zijn erg slecht te krijgen in de winkel (check even bij rcshoproal.nl) maar door de lange interval tussen het afdraaien (soms wel 40 accu's) is tweedehands ook geen probleem...

Maar als je niet te krenterig bent en een nette Brushless-regelaar kan scoren dan is een X11 10,5 van LRP, een 9,5 van Speedpassion of een GM EVO3 9,5 erg prettig; snelheid is meer dan een Element en onderhoud is nagenoeg 0.

groet,

Eric

Laatst bewerkt:
Pas op wat je zegt want je opgegeven gearings zijn gebaseerd op 5 cellen. Op de Baanbrekers rij ik met 6 cellen op 1:4.4 en op een binnenbaan 1:6

Je hebt helemaal gelijk.....na 1 1/2 seizoen met 5 cellen was ik even vergeten dat 6 ook nog vaak voorkomt....oops

groet,

Eric

Maar als je niet te krenterig bent en een nette Brushless-regelaar kan scoren dan is een X11 10,5 van LRP, een 9,5 van Speedpassion of een GM EVO3 9,5 erg prettig; snelheid is meer dan een Element en onderhoud is nagenoeg 0.

groet,

Eric

1.Wat kost een setje dan dus met motor en regelaar?2.
want heb neit zo veel te besteden XD
2.en het is wel fijn dat er weinig onderhoud is want daar heb ik geen ervaring mee..
3.wat voor snelheid behaal ik daarmee?
4.kan mijn plastic chassis hem aan?
5.wat is een goed setje?
6.En als ik brushed moet blijven en ik geen ervaring heb met onderhoud en iets sneller wil dan moet ik kopen....DE ?? (ELEMENT??)

Laatst bewerkt:
maar ik ben nog een beginner.. en aan welke prijsklasse moet ik dan denken en hoe hard gaat het dan?
daarnaast heb ik een niet zo sterk chassis met veel plastic delen..
een MR4-TC kan deze hem hebben?

chassis is dus wel degelijk, heb zelf enige tijd met de cgm circuit gereden met de element en heb nooit schade aan mn chassis gehad. Wagen is heel stabiel en goed te rijden in de 19t stock.

1.Wat kost een setje dan dus met motor en regelaar?2.
want heb neit zo veel te besteden XD
2.en het is wel fijn dat er weinig onderhoud is want daar heb ik geen ervaring mee..
3.wat voor snelheid behaal ik daarmee?
4.kan mijn plastic chassis hem aan?
5.wat is een goed setje?
6.En als ik brushed moet blijven en ik geen ervaring heb met onderhoud en iets sneller wil dan moet ik kopen....DE ?? (ELEMENT??)

Het antwoord op 1 kun je vinden bij nagenoeg elke online-shop. 2 is geen vraag, het antwoord op 3 staat hierboven al een keer of 10. Het antwoord op 4 is gegeven in de post boven mij, 5 staat ook al meerdere malen in dit draadje. Het antwoord op 6 is je nu ook vaak gegeven, gelukkig geef je daar zelf ook het goede antwoord op. Je moet zelf ook wel een klein beetje moeite doen hoor...

Het antwoord op 1 kun je vinden bij nagenoeg elke online-shop. 2 is geen vraag, het antwoord op 3 staat hierboven al een keer of 10. Het antwoord op 4 is gegeven in de post boven mij, 5 staat ook al meerdere malen in dit draadje. Het antwoord op 6 is je nu ook vaak gegeven, gelukkig geef je daar zelf ook het goede antwoord op. Je moet zelf ook wel een klein beetje moeite doen hoor...

okee okee sorry,
zocht gewoon bevestiging in dit draadje en nu is het gewoon goed..
ga waarschijnlijk de element aanschaffen en als ik problemen heb zal ik posten
bedankt,

japie

ik kan alleen maar een V2 19t vinden ..
ik heb nu 23t ..
hoe snel kan ik gaan met de orion element v2 19t?

Welke 23T heb je nu ?

De Tamiya 23T superstock is ook erg snel.

230575_LB_00_FB.EPS.jpg

Is zelfs vergelijkbaar met een orion element.

Kijk eens naar een Castle Creations Mamba sidewinder, die heb je incl controller en 4600 of 5700 motor is huis voor rond de 75 euro (US, internet). Da's het kleinere broertje van de Mamba max.
Dan rij je brushless, onderhoudsvrij en meer dan voldoende power voor je auto.

Pas op wat je zegt want je opgegeven gearings zijn gebaseerd op 5 cellen. Op de Baanbrekers rij ik met 6 cellen op 1:4.4 en op een binnenbaan 1:6

ff een vraagje tussen door.

Er wordt hier gesproken over 5 en 6 cellen, begrijp ik het goed dat als ik bv op mach zou gaan rijden dat ik met 6 cellen een hoger bv 5.0 moet gaan rijden ipv eerder genoemde 4.0

gtz kees

(A)

mensen ik heb een DT-02 tamiya en er zit nu een standaart RS-540 in zou die orion het ook doen?? of zou zo mamba iets zijn, die lijkt me echt coolxD wat denken jullie? ik weet alleen niet of hij brusles trekt en dat mijn autotje voortaan neit uit 2 stukjes bestaat dit is mssn al vaak gepost maar ik wil het gwn nu weten, hij is al gelagerd!:bday:

trekt mijn accu dit ook? ik heb nu een Team Orion 2700

Ruutie

Laatst bewerkt:
(A)

mensen ik heb een DT-02 tamiya en er zit nu een standaart RS-540 in zou die orion het ook doen?? of zou zo mamba iets zijn, die lijkt me echt coolxD wat denken jullie? ik weet alleen niet of hij brusles trekt en dat mijn autotje voortaan neit uit 2 stukjes bestaat dit is mssn al vaak gepost maar ik wil het gwn nu weten, hij is al gelagerd!:bday:

trekt mijn accu dit ook? ik heb nu een Team Orion 2700

Ruutie

Een DT-02 kan geen mamba aan. Ik zou het maar bij een sport tuned houden anders gaat het een beetje heel erg kapot :rolling:

je gaat toch niet zo'n snelle brushless motor in een dt-02 zetten
dat is gewn kansloos, dat is net zo iets als dat je een dragster wil maken van een fiat panda of dergelijke auto's.
als je het houd bij een sport tuned wat mrfunny zij
of een element zou ook wel leuk zijn die zal al vele malen sneller zijn dan een tamiya super stock.

oke oke maar wat is dan de juiste vertanding ik heb het autootje zelf in elkjaar gezet en gwn gedaan wat er in de handleidign stond gedaan maar hoe kan je dat dan sneller maken??

de element is een motor die veel kan verduren.
door een verkeerde vertanding is hij niet meteen naar de knoppen
met de standaard tandwielen zou het denk ik naar mijn weten ook kunnen
zelfs met de standaard tandwielen zou je denk ik wel ruim boven de 50 komen
mischn zelfs 60 als je geluk hebt.

nog even over die tandwielen:
door er bijv. een andere spur in te zetten met minder tanden krijgt de auto een erg hoge topsnelheid.
door er een in te hebben met meer tanden krijg je meer torque en dus snellere acceleratie.
dit is slechts een kwestie van experimenteren, kijk op andere topics over tandwiel verhoudingen.
of kijk op de site van pk in dordrecht bij techniek.
daar staat eigenlijk al alle info die je wil hebben over motoren tandwielen regelaars enz.
mischn zijn er andere forum gebruikers die ook meer verstand hebben van de element en vertandingen
laatz

Back