Beste Electro motor voor Electro Auto

ik was eerst op zoek naar een df-03 had er een en was aan het onderhandelen maar ging toch neit door. nu hou ik denk ik mijn mr4tc die ik zoals te zien in andere topic om wil bouwen naar rally houden. deze kan denk wel mamba max aan, of dnek jij van neit?
p.s. reageer in dat topic ook graag a.u.b en ook kani k het niet uitstaan om op brushless over te stappen omdat ik een nolimit regelaar heb XD

Laatst bewerkt:
je auto kan wel een mamba max hebben...

Je zet je regelaar gewoon te koop ..?

jaja ik weet het boris

ik denk dat een pinion gear (16tandjes) wel goed is?? (dat was nog ff oud voor mun DT02)

maarja denk dat ze dat afdraaien doen in een modelbouwwinkels want als mun ouders horen hoed duur zo iets is... ...dan flippen ze maarja dat ga ik dus echt niet betalen en omdat de DT02 geen brushless aankan doe ik het er wel ff mee.. ik ga ff opzoeken hoe ik de link naar die ESC kan doen en dan zal ik het neerzetten. ik heb een 2700 amp. accu ook van team orion

Gr,

Ruttie

ps: de link voor de ESC?

http://www.rcshoproal.nl/easyshopmaker/easyshopmaker_info.html?00024rs132

Laatst bewerkt:
WTF... wil je met een 2700 MAh een v2 aandrijven..

dan heb je 4 a 5 min rijtijd..

voor 30 minuutjes? (ongeveer)

Dat kan je echt vergeten, of je moet hem dusdanig laag vertanden dat je amper vooruit kan. JE zult geen accu vinden die het 30 minuten volhoud met een 19T V2 motor....hooguit 8-10 met een snelle vertanding

Dat kan je echt vergeten, of je moet hem dusdanig laag vertanden dat je amper vooruit kan. JE zult geen accu vinden die het 30 minuten volhoud met een 19T V2 motor....hooguit 8-10 met een snelle vertanding

8000 mah 7,4 lrp lipo.. ?

20 min zal daar toch wel haalbaar zijn ?

ik ga met een novak 6,5 T 3800 Mah 30 C lipo's gebruiken ..

daar zal ik de 8 min toch wel mee reden ?

8000 mah 7,4 lrp lipo.. ?

20 min zal daar toch wel haalbaar zijn ?

ik ga met een novak 6,5 T 3800 Mah 30 C lipo's gebruiken ..

daar zal ik de 8 min toch wel mee reden ?

Als een 8000 ooit eens uitkomt wellicht, maar op dit moment is die er bij mijn weten niet..

Naar mijn weten heeft LRP inderdaad is een 8000mAh 7,4V Lipo gehad.

Die hebben ze trouwens nog steeds zie ik.
LRP - LiPo Carakku 8000 25C - 7,4V

20 minuten moet je wel kunnen halen denk en misschien nog wel 30 minuten als je niet te zwaar vertand. Mar voor het geld wat die 8000mAh kost kan je bijna 3 a 4 goede sub-c packs kopen. Dan kan je nog langer rijden. Heeft je motor en regelaar ook nog even de tijd om af te koelen.

Ruttie,

Waarom koop je niet een accu en probeer je het gewoon.

Ik kan heel simpel in het antwoord zijn hoelang je kunt rijden... LANG, maar niemand kan het je vertellen.
Simpel, als je contstant volgas rijdt zul je waarschijnlijk langer kunnen rijden, dan als je continu remt, optrekt, remt, optrekt enz.. dit heeft er mee te maken dat een motor geen constante gebruiker is, en niemand je precies kan zeggen hoelang je zult gaan rijden.

Hoelang je rijdt ligt dus ook aan "hoe" je rijdt. Maar dat niet alleen, rij je met een offroad auto door het gras (dat is heel zwaar voor zo'n ding) dan zal de accu véél sneller leeg zijn, dan wanneer je met dezelfde auto op asfalt rijdt, dus ook daarom kan men niet zeggen hoelang je precies zult rijden.

Tot slot ligt het ook nog aan je auto, als je auto geen koggellagers heeft, of ergens op aanloopt, of vuil is zal deze minder lang rijden, dan een schone, gekogelagerde auto.

Kortom vragen hoelang je kunt rijden heeft geen nut, men kan alleen maar gokken en hopen dat ze in de buurt zitten, maar dat is natuurlijk een kwestie van goed gokken....

Groet Robert

Als een 8000 ooit eens uitkomt wellicht, maar op dit moment is die er bij mijn weten niet..

lipo accu en lader

ongeveer in het midden ;)

Ruttie :@

ga eerst voor goede accu's en kijk dan veder naar een motor..

want aan die motor heb je bijna niks zonder goede accu's

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoor jullie zeggen: de DT-02 "kan dit niet aan"

Maar dat is toch eigenlijk zever, wat doet die motor? Ervoor zorgen dat je vooruit komt.
Hoe doet de gewone motor het? Rustig
Hoe doet een brushless het? Hard

DUS als je gewoon wat leert omgaan met je gas kan het toch helemaal geen probleem zijn, ok, misschien als je motor onderin cogging heeft maar dan nog, gewoon rustig omgaan met je auto kan wonderen doen hoor ;-)

Maar ik begrijp natuurlijk ook dat als je een snelle motor hebt je daar liever ook gewoon snel mee rijdt ;-)

Maar ik vind het geen goed idee om nu nog een brushed setup te kopen, spaar dan liever even door voor een sidewinder en een brushless motor want hoe ga je het onderhoud doen op die motor van je? Toch niet elke keer naar de dealer gaan :-s

Maar dat is toch eigenlijk zever, wat doet die motor? Ervoor zorgen dat je vooruit komt.
Hoe doet de gewone motor het? Rustig
Hoe doet een brushless het? Hard

Ligt er helemaal aan welke brushless je hebt. Als het een 13,5 of hoger is dan valt het wel mee hoe hard een brushless dat doet.

Een brushed motor doet het ook hard als je een 7x1 neemt.

Ja maar ik bedoel dat velen zeggen dat een brushless te veel zou zijn voor het chassis.

Maar het is uiteindelijk ook maar gewoon een motor dus alles hangt af van de manier waarop je ermee om gaat.
Je kan dus volgens mij best gewoon een brushless in die DT02 zetten, als je er maar wat rustig mee omgaat.

Een brushless motor is gewoon een motor inderdaad en niet altijd sneller als een brushed motor. Dit alles hangt bij beide af van het aantal windingen in de motor. Een aantal punten van een brushless is dat hij een stuk efficiënter is en bijna onderhoudsvrij is.

Dus het is inderdaad onzin dat de DT-02 geen brushless aan kan, want dat kan die wel maar tot op zekere hoogte.

Een 3,5t brushless zal een DT-02 waarschijnlijk nog steeds niet leuk vinden, maar dat zal die ook niet leuk vinden als je een 7x1 brushed monteert.

Een brushless motor is gewoon een motor inderdaad en niet altijd sneller als een brushed motor. Dit alles hangt bij beide af van het aantal windingen in de motor. Een aantal punten van een brushless is dat hij een stuk efficiënter is en bijna onderhoudsvrij is.

Dus het is inderdaad onzin dat de DT-02 geen brushless aan kan, want dat kan die wel maar tot op zekere hoogte.

Een 3,5t brushless zal een DT-02 waarschijnlijk nog steeds niet leuk vinden, maar dat zal die ook niet leuk vinden als je een 7x1 brushed monteert.

Inderdaad maar wat ik ook nog bedoelde is dat je volgens mij wel een 3,5T kan steken, als je er maar rustig mee omgaat.
Dus als je die 3,5T niet constant volgas laat gaan zal je dt-02 heus niet merken of er nu een 27T insteekt of een 3,5T.

Als je normaal rijdt en de grenzen van je auto (en eigenlijk ook van jezelf) kent is er niets aan de hand. Het komt er alleen op neer je aan die grenzen te houden !

Back