eric_laermans
PH-SAM
Klein beetje parketlak of zo zou al prima zijn.Doe dat niet zelf, want ik heb daar geen ervaring mee.
Idd, het oriëntatie-probleem.... Erg herkenbaar en ik dacht: "dat gaat mij niet overkomen". Fout gedacht. Ik had ook mezelf voorgenomen dichtbij te vliegen, maar van dat voornemen kwam tijdens de eerste vluchten niets terecht met alle gevolgen van dien. Advies: door ervaren r/c autogyro piloot in laten vliegen en daarna rustig beginnen met handstart door helper gevolgd door een langzame afdaling en landing. That's it... het gevoel een tijdje laten bezinken.
In post #9 de sok (dus aan één been) om oriëntatie te vergemakkelijken. Pas na een aantal crashes kwam ik erachter dat de enige houvast in de lucht voor mij het landing-gestel is.
De Rotorshap van LA Heli vliegt idd prima op rotor. Maar ik zou toch een klein rudder plaatsen en je daar tijdens het vliegen aan wennen. Ik vlieg mijn Autogyro mode 2, net zoals m'n quadcopters: gas & rudder links, pitch & roll op rechts. Het oefenen met een kleine quadcopter LOS in acromode kan je alvast doen wennen aan de stick-bewegingen.
Laatst bewerkt: