Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Geweldig! Een sleevlieger met een aandrijving en roer er onder, een hele simpele paramoteur.
Groeten, Jan.
Dat is het verwarrende. Ik weet uit eigen ervaring dat je wat naar links moet trimmen bij een tegen de klok draaiende rotor (van bovenaf gezien), omdat ik de "Atom" van Richard Harris gebouwd en met succes gevlogen heb. Maar als er rechts meer lift door het advancing blade gecreëerd wordt zou de autogiro dus al naar links kantelen, en waarom zou je dan nog meer naar links moeten trimmen?‘t Is net andersom. Rechterzijde is advancing blade en linkerzijde retreating blade. Rechts creëert dus soms meer lift als links. Je kunt de roll gerust ietsje naar links zetten.
Handig, wil dat wel eens zien.De autogyro van HK die ik een paar jaar terug had, had de mogelijkheid om tijdens de start de rotor rechtstreeks aan te drijven. Dit werkte prima en als er iets gemakkelijk was met dat ding was het starten. Zogauw hij los kwam liet je de schakelaar los en dan ontkoppelde de rotoraandrijving.
Ik ben al op YouTube aan het zoeken.
Dat heeft niets met balanceren te maken, maar met "ground resonance". De bladen hebben per definitie een flexibele bevestiging aan de rotorkop, z.g. flapping hinges, en er kan een interactie met het verende landingsgestel ( en in dit geval ook met de slappe romp) ontstaan die resulteert in steeds heviger wordende bewegingen.Loopt niet goed af. Het lijkt me alsof de rotorbladen niet goed gebalanceerd zijn, het toestel trilt hevig bij het optoeren.
Overigens, heeft jou eigen ontwerp eigenlijk een flexibele bladophanging?
Dat durf ik je te garanderen, want er hangt ongeveer een compleet toestel inclusief LiPo onder. De lucht komt van voor/ beneden.maar als het goed is komen ze met het optoeren omhoog te staan.