Baja 5b topic part 2: (hier verder)

BAH BAH BAH wat is jouw baja nog schoon zeg !!

mijne is echt 10 keer slechter eraan toe dan die van jou haha maarja die pijp is zeker lekker !!

en zoals ik hoorde gaan er ook een aantal met die pijp rijden op de BAJA cup dus dat word een behoorlijke bak met herrie ICM de dominators en jetpros :P

deamonchild zei:
BAH BAH BAH wat is jouw baja nog schoon zeg !!

mijne is echt 10 keer slechter eraan toe dan die van jou haha maarja die pijp is zeker lekker !!

en zoals ik hoorde gaan er ook een aantal met die pijp rijden op de BAJA cup dus dat word een behoorlijke bak met herrie ICM de dominators en jetpros :P

Ik hou de Baja graag schoon :wink:

Na deze rit vorige week was die erg vies trouwens :P
Baja-Klein.jpg

Maar bij thuis komst direct schoon gemaak he 8)
Wat is het trouwens stil in dit topic :(

Heya :)

wie buiten RCFUN en pitstop verkopen nog meer de dominator hier in Nederland?
Bij BB is hij uitverkocht en pitstop kan ik niet aan de foon krijgen. Ik ben vandaag vrij en wil en moet en zal haha vandaag mijn Dominator op mijn Baja hebben lol

Anders moet je Harrie even mailen, ik heb meestal binnen een uurtje wel een reactie.

Probeer het anders even bij Rumolco bij Hoogeveen, die heeft ook redelijk wat onderdelen voor 'n Baja

Romulco is gesloten deze en volgende week. Ik weet niet of Arjan nog thuis is. Als hij thuis is zal hij wel reageren op de mail anders niet.

Rienk Jan zei:
Sleur, Barfly: Ik las zo dat de Dominator alles kapot trekt, als je het vervangt door HD dan nog? En Barfly, heb jij ook dan ook al wat kapot getrokken met die dominator? (even aan de verschillende rijstijlen denken :wink: )
Voor de tandwielen in de gearbox maakt het niet uit. Daar heb ik nog geen slijtage op geconstateerd. Mijn ervaring met de HD cups en aandrijfassen van HPI is slecht (voor wat betreft de Savage). Die zijn net zo snel of zelfs sneller versleten dan de veel goedkopere stalen cups en aandrijfassen. Dus geen HD-spul voor mij. Het is puur dat de cups invreten en het opdraaien van de aandrijfassen of afbreken van de kogelkoppen. Alleen de HD pinions zijn nog een goede optie. Die zijn namelijk na een paar liter versleten waardoor je spur gear ook zo weg is.

Het is wel wenselijk een zwakke schakel in de aandrijflijn te houden. Dus ik breek liever een kogelkop/aandrijfas dan dat ik dure tandwielen om zeep help.

En als je aandrijfcups versleten zijn, kun je je diff mooi reviseren/nazien en de cups links en rechts omwisselen. Dan kun je ze nog een keer opgebruiken. Dus dat valt wel mee qua kosten. :wink: :thumbsup:

Barfly zei:
net terug van een 45 min bashen in de duinen hier en dit is het resultaat... :wink:

http://img160.imageshack.us/img160/4039/img4000kleincc5.jpg
Zo te zien is je pinion aardig versleten en heb je aan één kant wat platte tanden op de pinion. Ook kan het zijn dat je koppeling te heet wordt waardoor de tanden op je spur smelten. Heb je nog standaard koppelingsschoenen of een teflon koppeling? De teflon koppelingen worden veel minder warm.

afgelope weekend de HPI peddel bandjes gemonteerd, ging vandaag nog keer in de bossen rijden maar ik was na 5 min klaar.
op volle snelheid een flink stuk hout door de trekstarter heen, vliegwiel kapot :(

voorlopig weer uitgereden :cry:

khebbum !

Het koste wel wat moeite om hem te monteren maar hij zit uiteindelijk goed.
Een paar oordoppen is geen overbodige luxe...
Je had wel gelijk Sleur !!

IMG_4263.jpg

yep, ben bezig een andere bougie cover te maken.
Ik gebruik andere bougies dus de oude past niet.
Dit zat er alleen even op om het een beetje te beschermen en snel bij mijn bougie te kunnen tijdens het afstellen

Yep,

De dominator wringt een beetje bij montage, het geluid valt wel mee hoor. 8)
Een paar maten van me hebben de x-can, die maakt net zoveel herrie. :D :D

Ik schrok me het lazerus net... Ik reed langs me heen en voelde de uitlaatgassen tegen mijn gezicht aan schieten.

dat was nieuw voor me haha

HAHAHAHA,

Ja dat klopt daar schrik je de eerste keer van , ze hadden het laatste stukkie wel ff naar beneden kunnen richten :lol: :lol:

Ik moet BCS gelijkgeven : op gebied van geluid ontloopt de X-Can die Dominator niet veel. (gevoelsmatig toch niet).
Maar de acelleratie van die Dominator-uitlaten 8O 8O

als jullie voor je bajas heel veel trekkracht willen moet je met een reedvalve gaan rijden

ddm heeft nu TS reed cases die passen op de baja , koop daar de ESP 26cc kit bij die voor de ts cases gemaakt is
en je zal pas super trekkracht hebben

Back