Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Bartvq zei:
Ik moet BCS gelijkgeven : op gebied van geluid ontloopt de X-Can die Dominator niet veel. (gevoelsmatig toch niet).
Maar de acelleratie van die Dominator-uitlaten 8O 8O
Ahum... 8O Ik kan je garanderen dat een Dominator aanzienlijk meer dB's produceert dan een X-Can (zonder stingers). Als een Baja met X-Can vol gas voorbij scheurt is het geluid nog redelijk, komt mijn Baja met Dominator voorbij, dan heb je even een paar seconden suizende oren. 8)

bcs zei:
Toch heb je me de Can ook enorm meer kracht als met de orginele uitlaat :!:
Als je het pijpje van de standaard pot afhaalt ook. Dan ontlopen de standaard pot en X-Can elkaar niet veel. op het HPI Baja Forum staan mooie dyno-bank testen van alle gangbare uitlaten op zowel 23cc CY als 26cc Zenoah. Daar zie je de echte verschillen over het toerentalbereik pas goed.

heb je soms een link naar die pagina van die dyno sheets
ik zou wel ens zien wat voor waarden ze halen tov van de europese tuners

hier in europa wordt wel ens sterk gegoocheld met pk's :wink:

Toen ik mijn Baja kocht, kreeg ik bij RCfun een 26cc setje. Deze breng ik maandag weg en wordt bewerkt.

Ben benieuwd wat het verschil zal zijn.

Dyno graphs

Ik heb ze hier ook neergezet.
Let wel dit zijn (nog) geen gepoorte cylindertjes dit is alleen een vergelijk met pijpjes op een 23CY.

Ik sprak Matt gisteren en een gereedpoorte 26 (25.4) zenoah is in de maak om op de dyno te gaan.
Zodra ik die gegevens heb dan zal ik het op de hpibaja.nl site updaten.

14.000 toeren top is ook niet veel , maarja dat komt door de CY
ik heb ook ens zo een blok geprobeerd om te testen , en je staat prcies stil aan het einde rechte stuk
trekkracht viel nog best mee , maar eindsnelheid is een drama

Dat is wat standaard meekomt met de Baja he. De 23cc zenoah cylindertjes worden nu ook bij CY gemaakt trouwens hoor.

Sleurhutje zei:
Bartvq zei:
Ik moet BCS gelijkgeven : op gebied van geluid ontloopt de X-Can die Dominator niet veel. (gevoelsmatig toch niet).
Maar de acelleratie van die Dominator-uitlaten 8O 8O
Ahum... 8O Ik kan je garanderen dat een Dominator aanzienlijk meer dB's produceert dan een X-Can (zonder stingers). Als een Baja met X-Can vol gas voorbij scheurt is het geluid nog redelijk, komt mijn Baja met Dominator voorbij, dan heb je even een paar seconden suizende oren. 8)

bcs zei:
Toch heb je me de Can ook enorm meer kracht als met de orginele uitlaat :!:
Als je het pijpje van de standaard pot afhaalt ook. Dan ontlopen de standaard pot en X-Can elkaar niet veel. op het HPI Baja Forum staan mooie dyno-bank testen van alle gangbare uitlaten op zowel 23cc CY als 26cc Zenoah. Daar zie je de echte verschillen over het toerentalbereik pas goed.

Sleurhut,
Hoe deed jouw vorige "x-can-achtige" constructie het trouwens, vergeleken met de standaard uitlaat ?

Bartvq zei:
Sleurhut,
Hoe deed jouw vorige "x-can-achtige" constructie het trouwens, vergeleken met de standaard uitlaat ?
Prestaties ongeveer gelijk aan die van de standaard pot zonder pijpje. Maar zo lekker stil. 8) Als de motor stationair liep, hoorde je amper dat-ie liep. Bij vol gas een mooi diep donker geluid zoals bij een beetje full scale rally auto (maar dan met minder vermogen :? :wink:). Het was gewoon een probeersel wat op zich goed voldeed en er vreselijk leuk uit zag. Het ziet er dus sneller uit dan het in werkelijkheid is. Zonder de extra demper gaat-ie gelijkwaardig aan de X-Can zonder stingers, maar het geluid is dan ook ongeveer gelijk. Een extra demper maakt dus heel veel uit qua decibellen.

Hey mensen dit kwam ik tegen op de site van DDM:

tt438suspensionset.jpg

Heeft iemand een mening of dit een goede optie is om het krom buigen tijdens bashen te voorkomen? Of zal het juist gaan breken?

Jup dat gaat passen RJ, het heeft dezelfde inbouw maten als een CY motor en die zit op de Baja ;)

Vandaag heb ik 3 keer de bout die het tandwiel op de clutchbell vastzet gebroken.Kan dit komen omdat de koppeling bijna op is en hij te veel klappen krijgt bij het aangrijpen.Het lijkt er ook op dat de bout door toderen afgebroken is.

ik rij met een 29cc en een dominatorpijp.

Henry zei:
8O Wat een verschrikkelijke mooie Baja zeg !!!!
Wat een verschrikkelijke [s:c1ee6e86a7]mooie[/s:c1ee6e86a7] Baja zeg!!!! :roll: Daar durf je toch niet mee over een hobbel te stuiteren zonder te hopen dat er iets permanent krom is... Doe mij maar plastic, dat vangt de klappen tenminste lekker op en ik heb liever een krom plastic draagarmpje van 15 euro in plaats van een een alu draagarmpje van 150+ dollar.

Sleurhutje zei:
Henry zei:
8O Wat een verschrikkelijke mooie Baja zeg !!!!
Wat een verschrikkelijke [s:4822189b8a]mooie[/s:4822189b8a] Baja zeg!!!! :roll: Daar durf je toch niet mee over een hobbel te stuiteren zonder te hopen dat er iets permanent krom is... Doe mij maar plastic, dat vangt de klappen tenminste lekker op en ik heb liever een krom plastic draagarmpje van 15 euro in plaats van een een alu draagarmpje van 150+ dollar.

Dat was nou juist de vraag of dit een goeie optie was of juist niet....Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft o.i.d. ;)

En nee RJ je hebt geen motorsteun nodig :)

Hangover zei:
Vandaag heb ik 3 keer de bout die het tandwiel op de clutchbell vastzet gebroken.Kan dit komen omdat de koppeling bijna op is en hij te veel klappen krijgt bij het aangrijpen.Het lijkt er ook op dat de bout door toderen afgebroken is.

ik rij met een 29cc en een dominatorpijp.
iemand die hem misschien kan helpen?? ipv doorgaan met iets anders???
ik vond het ook wel jammer... mijne deed het ook maar fftjes...
maar die van jou hielt er om de 10 seconden steeds mee op...

iemand???
ik wil namelijk vd week nog ff met hangover rijden.. maar als zij wagen het dan niet doet... :roll:

Back