Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Yorick zei:
Superr! Ik denk dat ik dat ook maar es even ga proberen! :D

is amper 5 min werk... deze morgend al geklaard se, en effectief geen blokkage of hangende gas meer. SUPERTIP!
hoe harder je de ver op de stang zet, hoe beter en verder de vlinder ook wordt teruggeduwd.

Wat is er Yorick ?? :-D

zie je zondag wel weer, even die nieuwe uitlaat bekijken en aanhoren natuurlijk :-D

haha ik zeg niets :P

Ja zondag zeker weten! Volgens de weersvoorspellingen ziet het er wel gunstig uit!

Oh ja als ik het niet kan vinden dan hang ik weer aan de lijn hoor!

je hebt me nummer gekregen , dus gebruik hem ook maar voor nood.

en idd. de weersvoorspellingen zien er goed uit.

Als je de plek niet kunt vinden waar je je baja kan loslaten is toch een ramp! (savage ook hoor :lol: ).

Nou, ik hoop dat de onderdelen hier even binnenstromen!

Henry zei:
Baja's ook met die rare systemen er op ;-)
Ja, daar moet ik je gelijk in geven. Ik had ook liever een gescheiden rem- en gasstang gezien. :? Net als een lagertje dat is weggelaten en vervangen door een rubbertje (in de gearbox waar de as van de spur gear/rem komt), is ook deze manier van gas/rem een low budhet oplossing terwijl je voor een paar euro meer een veeeeel beter systeem had gehad. Valse bezuinigingen die je naam/kwaliteit te grabbel gooien. :roll:

Een andere modificatie die ik had gezien, maar nog niet heb geprobeerd, is de stand naar de hevel van de carb zo'n 30* omhoog buigen zodat de hoek veranders als de hevel half gas en verder komt. Schijnt ook goed te helpen voor een betere respons.

rijd er iemand met deze koppeling? of past deze niet op een baja?

1.296795bigclutch.jpg

1.975872DSCF0551big.jpg

1.193829DSCF0552copy.jpg

komt van Oddified Tuning. website

Jammer dat er zo geknutseld moet worden met de Baja om hem rijdend te houden :?
Of ben ik nu zo gek.... en zie het verkeerd ?

Henry zei:
Jammer dat er zo geknutseld moet worden met de Baja om hem rijdend te houden :?
Of ben ik nu zo gek.... en zie het verkeerd ?

Nee, gewoon low budget oplossing.
Je kan ook gewoon alu draag armen aanschaffen.

En als gewoon op een circuit een beetje rondjes rijdt is er weinig mis en gaat er niet veel kapot.
Bij het bashen en jumpen op zandvlaktes en andere cross terreinen sneuvelt er weleens wat meer.

Brembo zei:
Nee, gewoon low budget oplossing.
Je kan ook gewoon alu draag armen aanschaffen.

Maar ik volg al een poosje dit topic, en die ene ervoor voordat hij per ongeluk is gewist :-D
maar rijden hier ook baja's met vol alu , of goed gezegd met alle vekrijgbare alu delen ? Want heb nog geen foto hiervan zien voorbij komen.

Back