Ik heb de romp gespoten. Allereerst moest daarvoor ruimte worden gemaakt in de schuur.
Daarna werd de schuur omgebouwd tot spuitruimte.
Ik heb 4 lagen verf aangebracht. Het resultaat is niet helemaal waar ik op gehoopt had.
Voor mijn gevoel was alles aardig glad geschuurd. Laatste keer schuren met P800. Alles voelde lekker glad aan met de vingers. Mijn ervaring is dat je naden het beste voelt met je vingertoppen, maar alles leek goed glad. Toch zijn enkele randen van de glasmat nog goed te zien.
Ook andere overgangen zijn zichtbaar, maar minder storend.
Verder is ook de structuur van het glas nog te zien, had ik ook niet verwacht. Onderstaande foto is het stuk balsa bovenop tussen de vleugelwortels. Mogelijk ben ik daar een 2e laag G4 vergeten aan te brengen. Op de rest van de romp is het een stuk minder, maar nog wel zichtbaar.
Dit is wel een hele stevige close-up. Op een halve meter afstand zie je het nauwelijks nog.
Daarnaast is de kleur een stuk witter dan ik had verwacht. Het probleem is dat er maar erg weinig keus in kleuren is bij de spuitbussen. Dit zou wat gelig wit moeten zijn, maar als ik de romp naast de gefoliede staart leg is het toch akelig wit. De romp lijkt ook witter dan de kleur van de dop van de spuitbus.
De kleur vind ik eigenlijk nog het meest jammere. Op zich is het helemaal geen verkeerde kleur voor een zweefvliegtuig, maar ik had het wat geler willen hebben, meer in de kleur van de vleugels (of zelfs nog iets donkerder). De niet optimale kwaliteit neem ik voor lief. Op meer dan een meter afstand zie je dat niet meer.
Spuiten blijft geen hobby van me. Ik ben er niet goed in, vind het niet leuk en het lukt vaak niet zoals ik hoop. Geef mij maar folie, dat kan ik wel aardig goed en vind ik veel leuker om te doen.
Bij de zoektocht naar een spuitbus kwam ik een mooi scharnier tegen dat dienst kan doen als voorste ophanging van de schaats.
Ring gaat eraf, dan de dubbele stalen pen de romp in met epoxy en de schaats aan het platte deel.