ALZRC Devil 380

Nagekeken en hij blijft op de zelfde bank, zelfs als ik de 3 standen schakelaar voor de vlieg stand omschakel blijft hij op de zelfde bank, tenminste hij laat dat niet zien op de computer.
switcht de vbar naar een andere bank op het moment dat je van/naar hold schakelt? Of blijft hij in dezelfde bank?
 
ok, dan is lijkt het me geen vbar issue

Stopt de swash echt rond midstick, of voelt het alleen zo? Bij het opstijgen kan je inderdaad wel het gevoel hebben dat hij ineens omhoog schiet. Ik hoorde dat je redelijk veel toeren draaide, en dan wordt het best een fel beestje.

Je kan het makkelijk testen, even de motor draden los koppelen en de pitch stick bewegen in de vliegstand, dus niet op hold
 
Ga ik uitproberen morgen [emoji106]
ok, dan is lijkt het me geen vbar issue

Stopt de swash echt rond midstick, of voelt het alleen zo? Bij het opstijgen kan je inderdaad wel het gevoel hebben dat hij ineens omhoog schiet. Ik hoorde dat je redelijk veel toeren draaide, en dan wordt het best een fel beestje.

Je kan het makkelijk testen, even de motor draden los koppelen en de pitch stick bewegen in de vliegstand, dus niet op hold
 
Lijkt mij ook een instel issue. Bedenk dat je bij het optoeren altijd wat negatieve pitch moet hebben, anders valt je heli om. Er is een moment dat je naar positieve pitch moet en daar zit h'm de kneep. Een helikopter moet bij het opstijgen altijd een hupje maken om uit het grondeffect te komen en niet om te vallen als je positieve pitch geeft en nog op de grond staat. Dat hupje is voor jouw gevoel te heftig en volgens mij is dat prima naar je eigen zin in te stellen.

Helixer
 
Pitch staat op -4 naar +12. Als de motor loopt ( gedaan zonder bladen) kun je echt zien dat hij even wacht. Bij motor uit loopt de swashplate gewoon linear met de stick mee. Zal morgen filmpje maken om het beter zichtbaar te maken.
Lijkt mij ook een instel issue. Bedenk dat je bij het optoeren altijd wat negatieve pitch moet hebben, anders valt je heli om. Er is een moment dat je naar positieve pitch moet en daar zit h'm de kneep. Een helikopter moet bij het opstijgen altijd een hupje maken om uit het grondeffect te komen en niet om te vallen als je positieve pitch geeft en nog op de grond staat. Dat hupje is voor jouw gevoel te heftig en volgens mij is dat prima naar je eigen zin in te stellen.

Helixer
 
Ik heb ook wel eens een probleem gehad met zenderinstellingen die ik maar niet kon vinden. Wat ik toen deed is gewoon een "nieuw model aanmaken" in de zender en alles er opnieuw ingezet. Probleem was toen opgelost. Misschien is dat een idee?
 
Zender instellingen heb ik al 2x opnieuw gemaakt, gewoon met niets begonnen.
Ik heb ook wel eens een probleem gehad met zenderinstellingen die ik maar niet kon vinden. Wat ik toen deed is gewoon een "nieuw model aanmaken" in de zender en alles er opnieuw ingezet. Probleem was toen opgelost. Misschien is dat een idee?
 
In de vbar kan ik niet echt een setting bedenken waar de pitch beweging wordt beperkt zoals je beschrijft. Vandaar dat ik toch denk aan een zender instelling.
Misschien helpt het om er een filmpje van te maken, zodat we precies zien wat er gebeurt
 
Filmpje ga ik morgen doen [emoji106]
In de vbar kan ik niet echt een setting bedenken waar de pitch beweging wordt beperkt zoals je beschrijft. Vandaar dat ik toch denk aan een zender instelling.
Misschien helpt het om er een filmpje van te maken, zodat we precies zien wat er gebeurt
 
Vandaag alles klaar staan om filmpjes te maken, werk alles ineens goed. Snap er helemaal niets van. Maar afijn op naar de volgende keer. [emoji4]
 
Dat klink heel mooi, maar toch met wat vraagtekens. Ik vraag me hard op af of dat geen bind issue is. Typisch iets voor Spektrum. Ik hoop niet dat ik anderen boos maak, maar ik gebruik Spektrum in ieder geval alleen voor mijn kleinere modellen. Voor mijn grotere modellen(vliegtuigen) gebruik ik Futaba, maar wie weet zijn de nieuwere zenders van Spektrum beter hoor. Heb ooit een Spektrum zender aangeschaft omdat ik het wel makkelijk vond bij die kant en klare bind and fly modellen die vlogen met Spektrum, maar dat is al weer een jaar af 6 geleden.

Nou ja, strikt genomen is het probleem dan nog niet opgelost, toch? Vooral met een helikopter wil je toch 100% zekerheid.

Helixer
 
Hmm, apart. Heb je wel gezien dat de swash even blijft hangen rond midstick of voelt het alleen zo.

Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je gewoon even wennen aan het gevoel bij het opstijgen? Het blijft natuurlijk een lastige hobby, maar de ervaring komt vanzelf. Heeft de piloot die er op het tweede filmpje mee vloog het probleem ook zo ervaren?
 
De gene die er later mee vloog had nergens last van zei hij, meer ervaring met vliegen. Heb zelf gezien dat er een hik midstick zit, niet echt dood punt maar kwam dan langzamer op het punt wat ik wilde.
 
Zou bijna gaan denken dat het expo is, dat kan rond midstick een vertraging opleveren.
Alleen zou ik niet weten waarom he expo op de throttlestick zou hebben, misschien per ongeluk expo op alle sticks geprogrammeerd.
 
hmm, ik denk dat ik het weet:
Je zegt dat je een pitch bereik hebt van -4 tot +12 graden. Ik ga er van uit dat je op midstick 0 graden pitch hebt (is dit ook zo?)

Dan is het goed te verklaren. De onderste helft van je stick heeft maar een bereik van 4 graden. De bovenste helft 12 graden, 3 keer zoveel. Boven midstick wordt de heli dus 3 keer zo fel op de pitch.
Als het dit is, zou je je pitch bereik wat kunnen verkleinen, naar een graad of 9/10
 
Back
Top