ALZRC Devil 380

Daar heb je gelijk in, ga morgen naar +10 graden zetten. [emoji106]
hmm, ik denk dat ik het weet:
Je zegt dat je een pitch bereik hebt van -4 tot +12 graden. Ik ga er van uit dat je op midstick 0 graden pitch hebt (is dit ook zo?)

Dan is het goed te verklaren. De onderste helft van je stick heeft maar een bereik van 4 graden. De bovenste helft 12 graden, 3 keer zoveel. Boven midstick wordt de heli dus 3 keer zo fel op de pitch.
Als het dit is, zou je je pitch bereik wat kunnen verkleinen, naar een graad of 9/10
 
heb je op midstick wel 0 graden pitch?

Makkelijk te testen door beide bladen naar 1 kant te zetten. Op mid stick moeten ze dan op gelijke hoogte zijn

Zo dus:
 
Dat heb je goed gezien mr. Mark. De pitch moet gewoon linear zijn, en Johannes heeft ook geen -10 graden nodig dus moet het een beetje op zijn vliegstijl worden afgestemd. En dat kan prima.
 
Johannes is geen 3D vlieger, hij zal het prettig vinden dat tijdens hoover de sticks neutraal staan. (net als ik )
 
nou ja, ik snap de gedachte wel om negatief minder pitch te gebruiken. Want dat gaat hij inderdaad (nu) niet gebruiken. Voor het gevoel zou ik het inderdaad wel linear houden.

-10/0/10 graden, of desnoods -8/0/8 graden zou mijn voorkeur zijn.
In je auto draai je het stuur ook nooit helemaal rond. Maar is het wel fijn als beide kanten het zelfde aanvoelen
 

Alles aangepast en afwachten wat het met het vlieggevoel doet. Sommige zeggen ook gewoon pitch curve linear houden en pitch aanpassen in de kbar. Hoe meer mensen hoe meer meningen. Wordt er soms wel moe van, moet wel plezierige hobby blijven. [emoji4]
20200916_105854.jpeg
 
dit ziet er inderdaad uit zoals het zou moeten. boven midstick inderdaad wat gevoeliger dan onder midstick. Het is uiteindelijk ook gewoon wat je zelf prettig vind.

Iedereen heeft zo zijn voorkeur, het is uiteindelijk aan jezelf om daar je eigen draai in te vinden ;)
 
Hoe meer mensen hoe meer meningen. Wordt er soms wel moe van, moet wel plezierige hobby blijven.

Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Er zijn verschillende aanvliegroutes om een probleem te tackelen, plus dat je een aantal ideeën worden aangereikt. Filter daaruit wat voor jouw van toepassing is en laat je niet gek maken. Het afstellen van een helikopter is zo persoonlijk. Ga er maar vanuit dat we alleen maar heel behulpzaam voor jouw willen zijn.

Have Fun...................

Grt H;)lixer
 
Hoi Johan,

Je verhaal lezend kan ik je frustratie begrijpen. Zo veel mensen zo veel meningen. Toch denk ook ik dat het probleem op te lossen moet zijn in de kbar. Zelf was ik een beastx fan, nog steeds maar heb nu een paar keer een mikado product of clone (tja) afgesteld en kan niet anders zeggen dan dat het perfect kan werken. Problemen zijn vrijwel altijd gevolg van een technisch/mechanisch probleem of afstelling.

Het kan zijn dat je het per ongeluk oplost met een ander systeem maar dat komt dan meer omdat elk systeem zn eigen gevoeligheden heeft en je dan blijkbaar net dat oplost, maar nooit weet waarom..

Zag je zoektocht naar een spectrum bx, wellicht is een beastx met spectrum sat een optie, technisch vrijwel hetzelfde.

Toch... hang de kbar niet gelijk aan de wilgen... daar ligt het echt niet aan vrees ik
 
Laatst bewerkt:
He Johannes, je hebt mij aangestoken. Heb dit weekend de 2 Master cp's van Dirk W overgenomen. Krijg ze deze week binnen. Heb al even niet meer gevlogen met een helikopter, maar fietsen verleer je ook niet. Ik ben vooral nu bezig met vliegtuigjes, ook leuk, maar voor de winter heb ik binnen wat ruimte om weer wat te gaan stoeien met een heli.

Grt Helixer
 
Hahaha, voel me hier niet schuldig aan. Succes met het her opstappen. [emoji106]
He Johannes, je hebt mij aangestoken. Heb dit weekend de 2 Master cp's van Dirk W overgenomen. Krijg ze deze week binnen. Heb al even niet meer gevlogen met een helikopter, maar fietsen verleer je ook niet. Ik ben vooral nu bezig met vliegtuigjes, ook leuk, maar voor de winter heb ik binnen wat ruimte om weer wat te gaan stoeien met een heli.

Grt Helixer
 
tipje: moderne zenders hebben ergens een menu zitten, waar je de bewegingen van alle kanalen kunt zien.
dit heet monitor (futaba) of servo (spectrum), naam wijzigt wel eens wat per model, merk en bui van de ontwikkelaar.

in dat menu kun je weinig. maar je ziet er wel in balkjes aangegeven wat ieder kanaal doet.
jouw uitdaging zou daar dus goed te zien moeten zijn. toen het er nog in zat :D

dit menu is altijd een goede stap om te zien of het in de zender, stabilisatie of heli zit.
bij futaba kun je in dit menu goed zien of er onbedoelde mixers actief zijn als je met de knoppen speelt.
futaba heeft een rottige nuk om 1 of 2 mixers actief te zetten op wat knoppen en schuiven.
kan wel eens rare uitdagingen geven.
 
Tweedehands Spektrum DX6 erbij gekocht, eens kijken of we die aan de praat krijgen als leerling-trainer. Zender overgeven als er iets misgaat ben je denk ik te laat, met alle brokken van dien.
 
Zender overgeven lijkt me idd. niet zo handig.
Nu de walkera's weg zijn heb ik een DEVIL X360 besteld om de eventuele crashkosten wat lager te houden, de 380 gebruik ik voor de dingen die ik al kan. :D:D:D
 
zender overgeven kan, als je vliegtuigen lest.
en zelfs dan liever niet. ook bij vliegtuigen gaat het af en toe zo vlot mis dat je niet eens de tijd hebt om over te pakken.
bij een heli is dat alleen maar gekker.

ALS ik zoiets voor zou stellen, zou de leerling zelf al bijna volledig moeten kunnen vliegen.
maar dan heb je weer geen overpak momenten nodig.
 
Back
Top