Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
Tsja,

Het innen van geld gaat voor nieuwe problemen zorgen. Kleine problemen wellicht, maar inderdaad, hoe ga je mensen weren die niet betalen? En is het niet juist de bedoeling om juist zoveel mogelijk mensen bij de hobby betrekken?

Neemt niet weg dat je wel op drukke dagen kunt heffen, al is het maar om als groep af en toe een uitgave te kunnen doen... Denk aan een partytent voor de zomer, of een paar mooie schansjes of desnoods wat knappe baanafzetting...

Maar dan weer denkend aan wat er nu is... hebben we dat allemaal nodig? De hoeveelheid drainagepijp die er nu ligt is best aanzienlijk, het werkt en er is veel variatie in het terrein aan te brengen, want je kunt het type ondergrond eenvoudig veranderen door de buizen te verplaatsen...

Dus ook denk ik dat het opzetten van een kosten-structuur zowel positieve als negatieve aspecten heeft. De verwachtingen zullen immers ook sterk stijgen als er geld wordt gevraagd. Neem een voorbeeld aan Mach Indoor in Haarlem...

Kost me voor het hele winterseizoen 55 euro.

Daarvoor kan ik altijd verwarmd binnen rijden, op woensdagavond, vrijdagavond en de gehele zaterdag én zondag.
Er zijn sleutelplekken, er is stroom, toiletten, een leuke keuken met een frietje, hanburger of gekoeld drinken en bakkies koffie, er is wifi, een AMB rondetijdensysteem, parkeren voor de deur, etc, etc..

Dat gehele pakket trekt een vaste schare mensen. Het wordt voor de boekelermeer lastig om zo'n pakket aan te bieden. Zelfs als het minder zou zijn, dan moet je toch rekenen op een duur hekwerk, en bijkomstig wellicht een elektriciteitskast.

Het bied echter wel extra mogelijkheden...

Stel je voor:

Een leuke, compacte baan met zowel zand gravel en/of tapijtdelen veel bochten, techniek en ook nog eens perfect op maat voor de SCT's.. daarnaast 1 lange tafel met wat stopcontacten, en natuurlijk een kleine rijders-stelling...ideaal!

Maargoed...een vast stekkie zorgt ook voor zorgen... wordt het dan alleen electro? Nitro en benzine geeft een pokkeherrie, en omwonenden en belanghebbenden zullen zich daartegen gaan verzetten. Een winkelpand in aanbouw geeft nu nog geen zorgen, maar als het straks de deuren opent en wij parkeerplaatsen gebruiken en herrie veroorzaken zal het snel over zijn met de pret.

De huidige opzet zorgt er wel voor dat we eenvoudig ons boeltje kunnen verplaatsen...

Ik hoop dat mijn mening ondanks het feit dat ik een relatieve nieuwkomer ben wordt gewaardeerd.

Als je me vraagt wat ik in de huidige vorm over zou hebben voor een middagje rijden met de boekelermeer-maten, dan denk ik aan 2,50. Komen er voorzieningen, en wordt het een doordachte, permanente baan, dan kan dat uiteraard navenant groeien...

just my two cents.

Bert

Vergis je niet in allerlij kosten die erbij komen kijken als je daadwerkelijk een club begint. Het is niet even een kwestie van we gooien het er neer en draaien maar. Je loopt veelal tegen veel soorten vergunning aan en geloof me die worden niet zo makkelijk meer afgegeven. De gemeente gedoogt jullie nu liever als dat ze een vergunnings weg met jullie ingaan om jullie te behoeden voor enorme kosten.

Denk aan vergunningen voor eventuele objecten die je plaatst (stelling, keet etc etc etc), Milieu vergunning (geluidmeting, afvalstoffen meting), Bestemmingsplan en ga zo even door.

Weet waar je aan begint om een club draaiende te houden heb je zaken nodig zoals voorzieningen om inkomsten te genereren want alleen draaien op wat dag geld ga je het niet overleven. natuurlijk moet je ergens beginnen maar zodra je ook wedstrijden op je club / baan te gast wilt laten zijn zal je voorzieningen moeten bieden.

Last but not least pas op met verschillende klassen wagens. Met vrij rijden is dat allemaal erg leuk maar menig club heeft de nodige ervaringen dat 1:10, 1:8 & Bigscale mekaar erg bijt dan niet te vergeten de aantal Bigscale rijders die met de grootst mogelijke pokke herrie pijp rijden.

Afijn just my 2 cent en mocht je meer vragen omtrend het fenomeen club hebben enkelen van jullie weten mij wel te vinden ;)

Even ter info,

rcm-alkmaar.nl is niet helemaal lekker ingericht destijds.

Draait nu op php nuke, met een aangepaste phpbb.
Echter alle wijzigingen die ik nu uitvoer om de spam tegen te houden, werken niet, en de spam jongens blijven maar komen.

Dus, voorlopig even lekker hier verder over de boekelermeer afspraken.
Ik ga dit weekend aan de gang met de site, en zal helaas niets over kunnen zetten.

Iedereen die zich er nu geregistreerd heeft, zal dat straks nog een keer moeten doen.

dus ook nog maar even een modelbouw nieuwtje, naar aanleiding van de turnigy buggy heb ik hem maar besteld, ben benieuwd hoe hij mee gaat komen met al het SC geweld :) (is al verstuurd inmiddels door HK)

mszOkiPVII8[/media] Turnigy Buggy - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
OK, nou opnieuw registreren is geen probleem hoor. Het is niet anders.

In ieder geval top dat je de moeite wilt nemen om een site in de lucht te houden.

PS: ben wel erg benieuwd naar die buggy!

ik hoop dat ik nog even kan komen.
heb weer een verjaardag, maar daar wil ik eigenlijk niet heen.
alleen moet het van mijn vrouw :murder: .

dus mischien ben ik er nog even.

gr Sander.

Zier er toch goed uit!!!

Waren er eigenlijk nog foto's en filmpjes van 20-11 ergens geplaatst??

Ik weet wel dat er is gefilmd, maar ik kan het nergens vinden... wie o wie??

Was zeker nog goed te doen afgelopen zondag. Het was misschien wat fris maar ach. Kleinigheidjes hou je toch. Waaronder 3x achter elkaar een spatlap verloren en mijn uitlaat los getrild:n00b:.

Baja 5T is een taai beestje. Was aantal keer hard over de kop gegaan maar gelukkig geen schade..(alleen mijn trots als testpiloot was lichtjes aangetast).

Oh...Die vage kerel met die zwarte Baja 5T op dezelfde foto....Dat ben ik:cool: (Heet Wesley en ben nieuw hier...hooray)

hoi Wesley, nogmaals welkom hier,
ja stom, we zijn daar ruim anderhalf uur geweest, ik ben nooit zo goed met namen onthouden, maar om me nou niet eens voor te stellen,.... foutje..

maar indderdaad in vergelijking met sommige baja`s klinkt die van jouw nog erg beschaafd

nou het juiste topic hier op mbf heb je inmiddels gevonden, ;-)

Was gisteren nog wezen rijden. Het was erg mooi weer in de middag. er was helaas niemand aanwezig verder. (behalve man met hond).

Hier een aantal foto's:

Uploaded with ImageShack.us

versie2.jpg

Back