Tsja,
Het innen van geld gaat voor nieuwe problemen zorgen. Kleine problemen wellicht, maar inderdaad, hoe ga je mensen weren die niet betalen? En is het niet juist de bedoeling om juist zoveel mogelijk mensen bij de hobby betrekken?
Neemt niet weg dat je wel op drukke dagen kunt heffen, al is het maar om als groep af en toe een uitgave te kunnen doen... Denk aan een partytent voor de zomer, of een paar mooie schansjes of desnoods wat knappe baanafzetting...
Maar dan weer denkend aan wat er nu is... hebben we dat allemaal nodig? De hoeveelheid drainagepijp die er nu ligt is best aanzienlijk, het werkt en er is veel variatie in het terrein aan te brengen, want je kunt het type ondergrond eenvoudig veranderen door de buizen te verplaatsen...
Dus ook denk ik dat het opzetten van een kosten-structuur zowel positieve als negatieve aspecten heeft. De verwachtingen zullen immers ook sterk stijgen als er geld wordt gevraagd. Neem een voorbeeld aan Mach Indoor in Haarlem...
Kost me voor het hele winterseizoen 55 euro.
Daarvoor kan ik altijd verwarmd binnen rijden, op woensdagavond, vrijdagavond en de gehele zaterdag én zondag.
Er zijn sleutelplekken, er is stroom, toiletten, een leuke keuken met een frietje, hanburger of gekoeld drinken en bakkies koffie, er is wifi, een AMB rondetijdensysteem, parkeren voor de deur, etc, etc..
Dat gehele pakket trekt een vaste schare mensen. Het wordt voor de boekelermeer lastig om zo'n pakket aan te bieden. Zelfs als het minder zou zijn, dan moet je toch rekenen op een duur hekwerk, en bijkomstig wellicht een elektriciteitskast.
Het bied echter wel extra mogelijkheden...
Stel je voor:
Een leuke, compacte baan met zowel zand gravel en/of tapijtdelen veel bochten, techniek en ook nog eens perfect op maat voor de SCT's.. daarnaast 1 lange tafel met wat stopcontacten, en natuurlijk een kleine rijders-stelling...ideaal!
Maargoed...een vast stekkie zorgt ook voor zorgen... wordt het dan alleen electro? Nitro en benzine geeft een pokkeherrie, en omwonenden en belanghebbenden zullen zich daartegen gaan verzetten. Een winkelpand in aanbouw geeft nu nog geen zorgen, maar als het straks de deuren opent en wij parkeerplaatsen gebruiken en herrie veroorzaken zal het snel over zijn met de pret.
De huidige opzet zorgt er wel voor dat we eenvoudig ons boeltje kunnen verplaatsen...
Ik hoop dat mijn mening ondanks het feit dat ik een relatieve nieuwkomer ben wordt gewaardeerd.
Als je me vraagt wat ik in de huidige vorm over zou hebben voor een middagje rijden met de boekelermeer-maten, dan denk ik aan 2,50. Komen er voorzieningen, en wordt het een doordachte, permanente baan, dan kan dat uiteraard navenant groeien...
just my two cents.
Bert
Het innen van geld gaat voor nieuwe problemen zorgen. Kleine problemen wellicht, maar inderdaad, hoe ga je mensen weren die niet betalen? En is het niet juist de bedoeling om juist zoveel mogelijk mensen bij de hobby betrekken?
Neemt niet weg dat je wel op drukke dagen kunt heffen, al is het maar om als groep af en toe een uitgave te kunnen doen... Denk aan een partytent voor de zomer, of een paar mooie schansjes of desnoods wat knappe baanafzetting...
Maar dan weer denkend aan wat er nu is... hebben we dat allemaal nodig? De hoeveelheid drainagepijp die er nu ligt is best aanzienlijk, het werkt en er is veel variatie in het terrein aan te brengen, want je kunt het type ondergrond eenvoudig veranderen door de buizen te verplaatsen...
Dus ook denk ik dat het opzetten van een kosten-structuur zowel positieve als negatieve aspecten heeft. De verwachtingen zullen immers ook sterk stijgen als er geld wordt gevraagd. Neem een voorbeeld aan Mach Indoor in Haarlem...
Kost me voor het hele winterseizoen 55 euro.
Daarvoor kan ik altijd verwarmd binnen rijden, op woensdagavond, vrijdagavond en de gehele zaterdag én zondag.
Er zijn sleutelplekken, er is stroom, toiletten, een leuke keuken met een frietje, hanburger of gekoeld drinken en bakkies koffie, er is wifi, een AMB rondetijdensysteem, parkeren voor de deur, etc, etc..
Dat gehele pakket trekt een vaste schare mensen. Het wordt voor de boekelermeer lastig om zo'n pakket aan te bieden. Zelfs als het minder zou zijn, dan moet je toch rekenen op een duur hekwerk, en bijkomstig wellicht een elektriciteitskast.
Het bied echter wel extra mogelijkheden...
Stel je voor:
Een leuke, compacte baan met zowel zand gravel en/of tapijtdelen veel bochten, techniek en ook nog eens perfect op maat voor de SCT's.. daarnaast 1 lange tafel met wat stopcontacten, en natuurlijk een kleine rijders-stelling...ideaal!
Maargoed...een vast stekkie zorgt ook voor zorgen... wordt het dan alleen electro? Nitro en benzine geeft een pokkeherrie, en omwonenden en belanghebbenden zullen zich daartegen gaan verzetten. Een winkelpand in aanbouw geeft nu nog geen zorgen, maar als het straks de deuren opent en wij parkeerplaatsen gebruiken en herrie veroorzaken zal het snel over zijn met de pret.
De huidige opzet zorgt er wel voor dat we eenvoudig ons boeltje kunnen verplaatsen...
Ik hoop dat mijn mening ondanks het feit dat ik een relatieve nieuwkomer ben wordt gewaardeerd.
Als je me vraagt wat ik in de huidige vorm over zou hebben voor een middagje rijden met de boekelermeer-maten, dan denk ik aan 2,50. Komen er voorzieningen, en wordt het een doordachte, permanente baan, dan kan dat uiteraard navenant groeien...
just my two cents.
Bert