Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Mijn centraal aandrijfas is ook gebroken na een rit in het bos,Heb deze beide vervangen voor een stalen van traxxas.Kijken hoelang die heel blijft en als die zijn geld waard is?

Vreemd ik heb zelden een shocktower stuk gehad.

Dan zou je wel erg voorzichtig zijn met maxx :wink:
Nou ben ik dat ook want hij is nog maar net een weekje jong,Maar tog heb ik al 3 shochtowers stuk helaas.:(
Nu wacht ik mooi op mijn rpm towers want iedere rit een tower vervengen word ook wel een beetje prijzig.

Ik sta altijd met verbazing te lezen wat mensen in zo n korte tijd kapot kunnen krijgen.
Schocktowers vervangen voor rpm is een verbetering, maar je rijstijl aanpassen kan ook een hoop schelen ;-)
Je denkt misschien dat je voorzichtig bent , maar is dat in vergelijking met die halve zolen op YouTube ? :-)
Iig hoop ik dat je meer succes hebt straks met rpm.

Ik sta altijd met verbazing te lezen wat mensen in zo n korte tijd kapot kunnen krijgen.
Schocktowers vervangen voor rpm is een verbetering, maar je rijstijl aanpassen kan ook een hoop schelen ;-)
Je denkt misschien dat je voorzichtig bent , maar is dat in vergelijking met die halve zolen op YouTube ? :-)
Iig hoop ik dat je meer succes hebt straks met rpm.

Nou ik vergelijk het meer met mijn slash 4x4 zelfde bultjes zelfde terrein meer snelheid ,Dus ik had verwacht dat dat de maxx minimaal het zelfde aankon of meer!!Voor mijn slash liggen ook rpm towers klaar aleen die zijn bij mij in een jaar ook nog niet kapot geweest ,dus daarom mijn verbaasdheid dat de maxx gewoon een stuk minder aan kan dan de slash had gewoon meer van de maxx verwacht.
misschien is het ergens ook wel logisch gezien het gewicht van de maxx alleen dacht dat de acht shocks dat wel compenseerde.

Dus ben gewoon opzoek naar een goede set up voor mijn rijgedrag,Zonder mensen denken dat ik me vergelijk met halve zolen op YouTube :confused: of zonder dat dat mensen zegge dat je je rijstyl aan moet passen terwijl ik da al doe.
Kijk als ik een auto (de maxx)koop voor bijna 700 euro waar ik lang voor heb moeten sparen dan is het tog lochies dat ik er zuinig op ben en die auto extra voorzichtig behandel!!!!

Je bent nu eenmaal 1 van de weinige die dat voor elkaar krijgt, dus zo gek is het niet dat ik dat zeg.
Je hebt gewoon de fout gemaakt door voor een e-maxx te gaan, die staan nu eenmaal bekend als de "zwakste" van de traxxas familie.
De slash staat bijna als sterkste te boeken, dus klopt idd dat de e-maxx minder aankan dan de slash. Mijn slash heeft op een gebroken hub nooit wat gehad, en heb m een veel meer op z'n donder gegeven dan m'n revo.
Hoe groter de auto , des te meer massa, en heeft dus minder nodig om hetzelfde plastic te breken.
Als je langzaamaan de maxx voorziet van RPM zal hij een stuk meer kunnen hebben.
Heb ook een 1/5 baja gehad en daar zul je me niet mee zien springen, ding woog +/- 10 kg.

Dan zou je wel erg voorzichtig zijn met maxx :wink:
Nou ben ik dat ook want hij is nog maar net een weekje jong,Maar tog heb ik al 3 shochtowers stuk helaas.:(
Nu wacht ik mooi op mijn rpm towers want iedere rit een tower vervengen word ook wel een beetje prijzig.

Nee, ik ben niet voorzichtig. Ik rij brushless en hou wel van een beetje jumpen. Maar.... niet op asfalt, alleen in het terrein. En behalve aandrijfassen en eens een diff heb ik nauwelijks schade. Ik vraag me af of er iets anders mis is. 3 shocktowers in zo'n korte tijd is echt niet normaal, tenzij je op een skatebaan aan het bashen bent geweest.

Je hebt gewoon de fout gemaakt door voor een e-maxx te gaan, die staan nu eenmaal bekend als de "zwakste" van de traxxas familie.

Ik rij al jaren e-maxx en sinds ruim 1 jaar ook een ERBE. Kan niet zeggen dat de ERBE sterker is. De hele aandrijflijn van de maxx is gelijk aan die van de erbe en de rest gaat bijna nooit stuk.

Nee, ik ben niet voorzichtig. Ik rij brushless en hou wel van een beetje jumpen. Maar.... niet op asfalt, alleen in het terrein. En behalve aandrijfassen en eens een diff heb ik nauwelijks schade. Ik vraag me af of er iets anders mis is. 3 shocktowers in zo'n korte tijd is echt niet normaal, tenzij je op een skatebaan aan het bashen bent geweest.

die shocktowers breken erg snel , je hoeft maar een keer op je dak te gaan en hoppa , bij nieuw uit de doos de draagarmen rondom voorzien van RPM en sinds dien geen problemen. , ceker op 6s blijft alles goed heel , ook de shocktowers zijn inmiddels vervangen voor RPM,

Ter illustratie , afgelopen weekend waren er E-revo's brushed, en brushless, slash 's 2WD en 4WD, stampede en rustler's brushless op het zelfde terrein en de alle auto's hadden schade of werdt aan gesleuteld , behalve de grave digger en mijn slash++(e-maxx conversie )......die moest alleen even bijkomen van de 6S powert:wink:

weet niet waarom de e-maxx de zwakere moet zijn in de traxxas familie , zeker de slash 4wd heeft in het begin veel schade gegeven, oa aandrijfassen, diff , draagarmen , nadat dat is vervangen gaat het ook beter , geldt ook voor de merv , slash en rally 1/16 , denk dat de 2wd slash ook een mindere auto is uit de doos , maar na een aantal aanpassingen zeker bash proof, maar dat geldt voor de gehele serie van traxxas.
heb de rustler, stampede , slash 2wd ,slash/e-revo/rally 1/16 , e-revo ,gehad en nu de e-maxx en slash 4wd , geldt voor de gehele serie:cool:

Laatst bewerkt:
Als ik het traxxas forum afga, lees ik niet anders dat de revo wel "sterker" is dan de emaxx. Maar laten we hier nu geen "deze is beter als de ander topic" van gaan maken.
Feit is dat 3 shocktowers in zo'n korte tijd gewoon niet echt normaal is.

Ik ga ook zoetjes aan naar rpm en het zou ook wel een stuk beter worden dan!!
Maar vind dat het wel duidelijk moet zij zodat mensen die nu nog een maxx kopen wel meer op zijn hoeden zijn voor ze iets kopen.

Wil niet zegen dat ik de maxx niet fijn vind rijden verder een perfecte auto die zeer goed handelbaar is en goed is afgewerkt!!

Heb ook een mamba programmeer kaart erbij zodat ik de maxx op het veld kan programmeren zoals mijn rem afstellen wat goed nodig is die is heel gevoellig.
Maar dat moet ik nog uitzoeken hoe da allemaal werkt.

Feit is dat 3 shocktowers in zo'n korte tijd gewoon niet echt normaal is.

jawel , heb dat ook gehad gaat vrij rap als ie op zijn dak gaat , eigen ervaring , hoef je geen gekke dingen voor te doen.:wink:

ieder zijn eigen voorkeur qwa auto, performance, handeling ect.....:mrgreen::

Laatst bewerkt:
Dus dat is wel dus een zwakke plek van de maxx? En dat is met de brushless variant dus alleen maar erger geworden omdat hij moeilijker te controleren is met die power.

Wat betreft die fieldlink om de rem af te stellen, dat kan dus ook jouw probleem zijn.
Als je springt ( of wat dan ook ) en in de lucht kun je niet gedoseerd remmen, land je ook vaker niet op je wielen dan wel. Dat zal na afstelling van de esc wel beter worden dan. Maat van me had dat ook met z'n savage flux, zijn wielen blokkeerde bijna meteen zodra je de reverse aantikte. Landde idd vaker op z'n dak dan op z'n wielen. Heb m later mijn instellingen van de revo gegeven en remt nu perfect ( iig beter als voorheen )

denk het wel , netzoals de schokbrekers , maar na dit vervangen hebben door bigbores en RPM draagarmen voldoet de rest prima ,ben zoiezo altijd al een fan geweest van RPM en niet van het traxxas qwalie van de draagarmen, daarom doe ik standaard uit de doos dat gelijk in RPM bij al mijn auto's .En tzt de schokbrekers vervangen .....:cool:

Zodra bij mij m'n draagarmen breken ga ik ook over op RPM, maar heb die nog nooit gebroken. Misschien ben ik wel té voorzichtig ;-)

kan ook dikkere olie in de shocks doen zodat die dan ook stugger gaat dempen,
maar heb ook 30% stugger veren besteld en wacht die ook maar even af voor ik aan de dikkere olie begin.

njah denk niet dat het veel opleverd , been there , done that , ik vondt , vindt dat de bigbores veel meer uit maakte qwa rijgedrag , veren ook wat soepelere;):cool:

bigbores zitten ook op mijn ultimate!!

Op zich goed over teverde ja aleen best prijzig als je die 8 moet hebben.
Maar je moet er wat voor over hebben en ik heb nog een helen boel shocks van mijn rustler tijd over die ik niet meer gebruik dus die moet ik eerst opmaken (zijn de zelfde)

njah ook dat valt wel mee, kijk maar eens bij de "vloeibare sjop"in HK
iets minder dan €60,- incl shipping per 8 op je deurmat :banana:

ff gegoogled komt niet veel uit helaas, maar daar kom ik wel op trug als ik zover ben om die bigbores te kopen!Eerst de rpm towers en de 30% stugger veerstjes maar is binnen krijgen owja er zijn ook 4 driveshafts en
RPM 3 Piece Skid Set en een
Front bumper *Traxxas E-Maxx * T-Bone Racing onderweg :D

Back