Algemeen Traxxas E-maxx Topic

iemand nog tippie om de standaard schoktowers te vervangen voor......?

vandaag de achterste in tweéén gesprongen, denk aan RPM of FLM :confused:
:cool:
 
ziet er mooi uit, alleen wordt de rest een zwak punt als je deze op een stock chassis monteert, dan beter voor RPM gaan denk ik ...
 
dat snap ik niet, je moet alles gewoon kunnen demonteren. Kan je een fotootje plaatsen?



Ik heb nooit de moeite genomen om een single motor mount aan te schaffen, maar lijkt me dat dit past, het is ervoor gemaakt.

MotorMounts2.jpg


Bij deze de foto. Het lijkt op een inbus, maar in de "exploded view" tekeningen zie ik ook niets staan. Stel dat het een spie is, hoe haal ik het dan er uit?
 
Bij deze de foto. Het lijkt op een inbus, maar in de "exploded view" tekeningen zie ik ook niets staan. Stel dat het een spie is, hoe haal ik het dan er uit?[/QUOTE]

Het is geen inbus en ook geen spie, het is een pennetje om je slipper plate te centreren. Niet boren of eruit proberen te tikken.

Het heeft verder geen functie. Als je de moer hebt verwijderd zou je de slipper er gewoon af moeten kunnen schuiven. Maar het past heel precies. Waarschijnlijk zit er een heel klein braampje op de as of op de slipper. Even met een klein vijltje rondom de as vijlen.
 
Laatst bewerkt:
OK de slipper is er af, maar nu kom ik er achter dat de single motor mount plate TRA3997X niet op de 3906 gearbox past. Wat zijn nu de opties?
1 Gebruik de dual motor plate
2 Gebruik de behuizing van een brushless e-maxx (past de inwendige)?
3 Gebruik de gehele versnellingsbak van een brushless e-maxx (passen de montage punten op de montage punten van de chassis van een 3906?)
4 Gebruik een andere compatibele versnellingsbak (Gorillamax?)?
5 Andere optie?

Svp tips en hulp zijn welkom! :-)
 
De versnellingsbakken (ook inwendig) van de 3906 en 3905/3908 zijn verschillend.

Als ik de plaatjes vergelijk heb je zo te zien een FLM chassis voor de 3906. Klopt dat? Dan zou ik gewoon je huidige bak gebruiken, desnoods met de standaard dual motor mount. Een gorillamaxx single speed conversie is wel mooi, maar waarschijnlijk zeldzaam.

Of je gebruikt een FLM adapter plate om een 3905 bak te kunnen monteren op een 3906 chassis. Je kan ook kijken of die nog beschikbaar zijn: FLM10600
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad een 3906 extended chassis van FLM.

Ik heb wel gelezen dat de inwendige van de 3906 aangepast moet worden om het brushless geweld aan te kunnen. Klopt dat? Is een 3905 dan wat dat betreft niet meer plug-n-play samen met de FLM adapterplaat?
 
Ja, de nieuwe bak is beter dan die van de 3906. Tenzij je zo'n gorilla single speed hebt.
Op ebay kun je wel een 3905 bak kopen. Kun je ook nog je single motor mount gebruiken.

Ik zou wel eerst zorgen dat je zo'n adapter van FLM hebt.
 
heb ook maar een e-maxx brushless gekocht!!

Wat is volgens jullie de ideale pinion gear voor lipo 2cell waar mee ik het meeste uit mijn mamba kan halen op alle terreinen zonder dat die te heet loopt?

Heb er net 20 ingezet (moet het nog proberen.)


Mijn e-maxx komt uit net nieuw uit de doos aleen nou wijkt die zover af dat ik mijn stuur trim een kwartslag naar links moet draaien maar ik kan nergens vinden hoe dit te verhelpen? niet op het forum niet in het boekje.
Kan iemand mij helpen?
gr
 
Laatst bewerkt:
yup.

Zet je sturing trim op 0. zet je zender aan en je auto aan zodat je servo's centreren.

Daarna het schroefje van je stuur servo's losdraaien bij het draaiende tandwiel op je servo, de servo armpjes los maken, en je wielen recht zetten. Zet nu de servo armpjes er weer op. Schroefjes weer vastdraaien.

Het zal niet meteen perfect recht zijn, maar allicht minder correctie nodighebben dan nu.
 
is traxxas kwaaltje .........(stuurservo's).Loop gelijk de gehele auto na en kijk even na je spur en pinion's
 
Laatst bewerkt:
yup.

Zet je sturing trim op 0. zet je zender aan en je auto aan zodat je servo's centreren.

Daarna het schroefje van je stuur servo's losdraaien bij het draaiende tandwiel op je servo, de servo armpjes los maken, en je wielen recht zetten. Zet nu de servo armpjes er weer op. Schroefjes weer vastdraaien.

Het zal niet meteen perfect recht zijn, maar allicht minder correctie nodighebben dan nu.

Oké ik ga meteen aan de slag!
 
tiss een fijne auto alleen hij heeft wel rpm shocktowers nodig!
(3xrijden 3xkapot)bij niet extreem rijden.Bij elk klein sprongetje gaat de shocktower kapot.
En das flink balen voor het weekend met mooi weer!!! Maar blijft de maxx met een rpm shocktower wel heel? Heb ook al sterkere veertjes besteld,hopen dat dat helpt?
 
idd RPM shocktowers ,en RPM draagarmen rondom is zekers een aanrader , rij er zelf ook mee rond, enige wat nu wordt gesloopt is de kap :p
Sterke veren zal ook beter zijn, maar nog beter een setje bigbores(alu) of van andere merken zoals die van Ofna.
 
Back
Top