Ten eerste, en let wel, dit is mijn indruk als nieuwkomer in de hobby, Het offroad clubje lijkt me wat socialer en gezelliger, ben een tijd geleden in heemstede wezen kijken, en t was op die dag, voor mn gevoel, ieder voor zich en was moeilijk contact te leggen met de rijders aldaar..Beste Furr, ik hoor ook graag waar voor jou de knelpunten liggen. Bij de 1/10 zijn we druk bezig om de drempel te verlagen, en alle input van beginners en hobbyrijders helpt hierbij.
Ook de reacties naar elkaar toe zag er niet uitnodigend uit.
Een in mijn ogen jonge kerel die voor mn gevoel ook net nieuw in de hobby kwam kijken was wat rondjes aan t rijden en tikte tegen een auto van iemand die naar mijn idee veel te serieus met de hobby bezig was, deze kreeg van laatst genoemde een flinke uitbrander...
Hierna ben ik niet veel later vertrokken..
Dit gedrag zie ik vaak op verschillende fora bevestigd worden..
Ten tweede, het ziet er zo ontzettend professioneel uit, zo gedetailleerd, zeer technisch, en ik schrik daar niet zo snel van af, maar in dit geval kreeg ik sterk de indruk dat je zeer veel technische bagage mee moet nemen om een beetje leuk mee te kunnen komen.
Ook is er zo ontzettend veel af te stellen dat t voor een beginner gewoon afschrikt..
Het jargon, de techniek, allemaal onbekend terrein voor een nieuwkomer..
Tja en om dan een gok te nemen en 1000 euro neer te tellen voor een 'basis pakket' om te kijken of t wel wat is vind ik een te groot risico..
Ten derde, de kosten, bij offroad kan je met een veel lager budget, wederom, naar mijn idee, competitief toch leuk meekomen met een wedstrijd.
Ook is minder technisch know-how nodig om leuk te starten in mijn optiek.
Begrijp me niet verkeer, ik vind het onroad gebeuren prachtig om te zien, en zou graag onroad willen rijden...
... Maar voorlopig even niet..
p.s.
Dit is zeker geen aanval of een gelegenheid om lekker even te bashen op het onroad gebeuren..
Het is hoe t op dit moment voor mij voelt en kan hierin subjectiviteit zeker niet uitsluiten.
Wederom, ik vind schitterend om te zien, maar op dit moment gewoon niet uitnodigend..
Laatst bewerkt: