No probs, ik heb mezelf namelijk ook zo uitgelaten. Vind namelijk nog steeds dat de KWC een aanvulling is op de toestroom van 1/10 rijders. Maar nogmaals, ik heb niets tegen de promo serie.
Er komen wel steeds mensen bij (of terug) op de MACH, dat is wel leuk om te zien, maar 30 man 1/10 iedere club wedstrijd is nog ver weg. Ook zal niet iedereen bij de MACH NK's gaan rijden maar als de NK 1/10 op de MACH verreden kan worden, zullen er een hoop (10+) mee willen doen.
Er zal gekeken moeten worden hoe de NK 1/10 weer op niveau getild kan worden, maar ben bang dat de oplossing niet makkelijk zal worden. Een "stock" motor én de KWC zullen daar aan bij moeten gaan dragen. Helaas kan dit alleen als de verenigingen dit initiatief ook ondersteunen. Er zal eerst op lokaal niveau wat moeten gaan gebeuren voor er landelijk (lees NK) weer groei/animo komt om te gaan rijden.
Voor de huidige NK rijder zal dit betekenen dat hij/zij niet met eigen motoren rondt kan rijden. Ik moet zeggen dat de N12 voor hun qua snelheid/vermogen wel iets inlevert, maar deze is zeker competitief genoeg om met hun een mooi NK seizoen neer te zetten.
IK hoop dan ook van harte dat merendeel van de huidige rijders blijft rijden. Als andere dit zien en merken niet meteen €400+ neer te moeten tellen voor een motortje, iedereen rijdt namelijk met dezelfde, hoop ik dat dit ook bij zal dragen aan een groei voor de 1/10.