Jaques
Forum veteraan
Dat klopt Hans, de grote mast komt na de boelijnen, deze post heeft mijn laatste post gekruist...en bedankt voor het complimentNu verwacht ik eigenlijk dat jij ook aan de grote mast gaat beginnen dan lopen we weer gelijk op Koos. Heerlijk werk wat je laat zien zo!

Dank Piet, en wat de stijl van de zeilen betreft, dit is altijd al mijn bedoeling geweest naar het voorbeeld van de Batavia van onze Admiraal himself heeft die man ook eens een “volger”Wat de zeilen betreft heb je een beetje de zelfde 'stijl' als Hans, toch niet stiekem afgekeken...?? Maar nu zonder gekheid, ziet er prachtig uit Koos
(als je een mooie bolling in het zeil wilt hebben met de suggestie dat ze vaart met de wind in de zeilen, dan moet je de gordings en geitouwen wat minder ver aanhalen en de schoten strak zetten, is slechts een suggestie hoor Koos, want op jou manier ziet het er zeker ook fraai uit)

De schoten zijn na deze eerste post strak gezet, ook dat heeft elkaar gekruist... en het minder aanhalen van de gordings en geitouwen lukt niet meer, deze zijn inmiddels gefixeerd met een drupje lijm. En zoals ik in mijn laatste post liet zien ging het uiteindelijk om de details van de marsen beter in beeld te brengen, maar toch bedankt voor je goede raad.
Ik denk wel (en hoop ook) dat de bolling er met de boelijnen ook beter in komt, dus dat gaan we binnenkort wel zien.....