Mooi toestel,
hou hem heel
hou hem heel

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ze zitten in Arnhem en huisen.Top, dank je. Ik zal er eens rondneuzen.
Helaas niet ,mijn kennis van arduino is nog ,lees nog ,te weinig .Hoi Serge,
Wat jij beschrijft was precies mijn gedachte wat ik van plan was voor wat betreft de luchtsnelheidsmeter. En die ampèremeter was ik ook van plan er in te stoppen, dat is een stuk nauwkeuriger dan de timer die ik nu gebruik. Met de ampèremeter maakt het niet meer uit hoe je vliegstijl is per vlucht.
De rcthoughts site heb ik reeds gevonden en ik heb inmiddels genoeg onderdelen in huis om een serie leuke sensoren in elkaar te zetten. Maak jij je sensoren ook zelf?
Technisch kun je zover gaan als je wilt , dat is het mooie van deze hobby . Van simpel tot zeer uitgebreid in de techniek .En ik maar beweren dat modelvliegen geen 'rocket science' is.![]()
Gaaf .Nadat de epoxy uitgehard was, was het flink schuren om de overgang van het nieuwe stukje glasmat met de rest van de vleugel naadloos in elkaar over te laten gaan. Nu ben ik bezig met het schilderen van de vleugel en omdat bij het schilderen tussen de lagen best wel wat aan wachttijd zit, ben ik me bezig gaan houden met het maken van een paar sensoren. Als eerste de luchtsnelheidssensor. Op de site rc-thoughts.com onder het tabje "sensors" staat alles wat je nodig hebt, het schema voor de verschillende sensoren en waar de kant en klare firmware te downloaden is. Ook wordt er beschreven hoe de firmware op de Arduino Pro Mini geflashed kan worden. Je hoef dus geen verstand van Arduino en het schrijven van codes nodig te hebben. Je moet alleen kunnen solderen.
De luchtsnelheidssensor in ruwbouw klaar. En het werkt! Ik heb het ook getest tijdens een autoritje (mijn vrouw reed, dus het was veilig)
![]()
![]()
![]()
En afgewerkt met een stukje krimpkous.
![]()
Daarna heb ik en vario sensor gemaakt behulp van een BMP280 barometrische druksensor.
![]()
![]()
En deze werkt ook! In de vario zit nog geen €5,- aan onderdelen in. De luchtsnelheidssensor is wat duurder, maar is zo voor tussen de €20 en €25 euro te maken.
groeten kjel